Advies gebruik ovulatietest

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by xprissiex, May 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik weet het de zoveelste vraag........Maar Ik zou echt heel graag jullie advies willen hebben.

Ik wil graag gaan testen op de hoop een ei te vinden ( heb door gebruik prikpil geen eiprong, en moet nu binnen twee maanden hopen dat ik dat wel krijg) Nu is mijn vraag wanneer ik het beste kan testen. Er staat niet met je ochtendurine, wordt daar je urine na de nacht of alle ochtendurine mee bedoeld? Ik kan absoluut niet tussen 8.30 - 16.00 uur testen ivm werk. Ik lees dat je het beste twee keer per dag kan testen maar hoe moet ik dat doen dan? Kan ik niet vlak voordat ik weg ga testen en meteen als ik thuis kom? (ik plas s'morgens best vaak omdat ik op me werk niet meteen naar een wc kan) of zal ik dan vals positief resultaat krijgen?

Hoop op wat advies van vrouwen die al vaker hebben getest:):)

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,968
    15,606
    113
    Nabij Utrecht
    ik denk dat je beter kan gaan tempen.
    welliswaar vind je dan je ei pas 1-2 dagen na de eisprong maar dan weet je wel zeker dat je eisprong is geweest en je zal geen onnodig veel geld uitgeven aan ovu testen.
    als je daarbij ook nog een elke 2 dagen klust zit je altijd goed.

als je info wilt over tempen dan moet je maar ff een pb sturen ;)

3. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb je een PB gestuurd.....

Meer advies is nog steeds welkom hoor dames... :)

4. VonnekeLegrand

May 10, 2012
    59
    0
    0
    Brabant
    Volgens mij moet je ovulatietesten juist de urine van de eerste ochtendplas gebruiken. Er staat ook dat je min 4 uur vooraf niet mag drinken of plassen.
    Dan zitten er de meeste hormonen in de urine.

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Rond 12 uur smiddags is de LH piek op z'n hoogst en dus de beste tijd om te testen volgens gynaecologen/zwangerschapssites
    Hier was dat idd ook waar. 9.00 s morgens licht streepje, 12.00 telkens knalstreep

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Alleen de CB ovutesten mogen met ochtendurine, bij anderen staat er vaak expliciet bij dat het juist niet mag

7. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alleen de CB mogen met ochtendurine. Die meten een andere concentratie LH.
    Ik kan dus niet om die tijden testen dat is dus een probleem. Ochtend mag niet, overdag kan niet. Kan dus pas na me werk testen en dan hopen dat ik de piek niet heb gemist (als ik die al heb) CB vind ik echt te duur om mee te testen aangezien ik waarschijnlijk helemaal geen eisprong heb. Hoop er 1 te vinden en niet bij de gynaecoloog te eindigen.

8. mama09

mama09 Fanatiek lid

Jul 21, 2009
    1,225
    1
    36
    NULL
    NULL
    Volgens mij is het ook prima om aan het einde van de middag/begin avond te testen hoor.

9. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik deed het rond 18.00 uur en had altijd een mooie positieve test. En zeker niet 's ochtends testen! Wat belangrijker is is dat je elke dag rond dezelfde tijd test, maakt niet uit of het middag of avond is.

10. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had gisteren en vanmorgen een testje gedaan. Beiden negatief. Wilde het even uitproberen hihi. Kon het niet laten.
    Maar lees dat sommige toch in de ochtend testen met sensitest en geen positief resultaat krijgen. Daarom is het erg verwarrend allemaal.
    Ga elke dag na me werk testen ivm het niet mogen plassen voor de test. Ik hoop echt dat ik een eitje ga vinden.

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    2e portie urine kun je prima gebruiken. Heb ik ook moeten doen om de IUI te plannen.

12. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh echt?? Dus als ik smorgens voor de tweede keer ga plassen dan mag ik dat ook gebruiken?

13. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Jup. Ik moest dat juist doen.
    het gaat er om dat je niet de urine gebruikt die je de hele nacht hebt verzameld, dan kun je vals positieve krijgen.
    In principe moet je met 1 keer per dag je lh piek kunnen vinden hoor.

14. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zou voor mij wel handig zijn. En 1x per dag is ook genoeg dus? Dus hoef niet na me werk nog een keer te testen? Heel veel vragen sorry....
    Ergens heb ik zoiets stuur me maar door, dan weet ik tenminste of er iets mis is of dat ik gewoon nog langer moet wachten. Nu zit je merendeels in spanning.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

Oct 30, 2007
    5,754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Inderdaad waar. Ik moest voor de de cryo terugplaatsingen ook mijn tweede urine van de dag gebruiken.
    Komt dus helemaal goed bij jou. Probleem opgelost!
    En als je 's ochtends twijfelt wel/niet al positief. Dan doe je aan het einde van de middag nog een test. Zie je vanzelf het verschil.

16. xprissiex

xprissiex Fanatiek lid

May 8, 2012
    1,108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor de reacties! Jullie hebben me enorm geholpen. :)

17. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik ben vorige ronde begonnen met ovutesten, en had hetzelfde probleem als jij. Ik zag mezelf niet op mijn werk in een potje piesen....
    :) Dus ik testte om 19.00 uur. Toen ik een 2e streep begon te zien heb ik de dag erna ook met mijn 2e ochtendplasje getest en die was zelfs nog duidelijk. Ik ga deze ronde daarom met mijn 2e ochtendplasje testen, dat is toch makkelijker dan om 19.00 uur. En op de dag dat ie 's ochtends positief is, test ik 's avonds nog een keer.
    Ik ben ook begonnen met temperaturen, als extra controle en daar ben ik achteraf heel blij mee. Ik had op donderdag een positieve ovulatietest, maar aan mijn temperatuur zag ik dat ik pas zaterdag mijn eisprong had. Dus je ei springt niet (altijd?) op de dag van de positieve ovulatietest.

Share This Page