Mijn vader heeft een heftige variant van gordelroos en is flink ziek er van. Hij is gewoon thuis en heeft een kuur meegekregen. Nu kom ik vaak bij mijn ouders. En nu ben ik zwanger en las dat gordelroos besmettelijk is. In hoeverre moet ik uitkijken? Kan ik gewoon op bezoek bij mijn ouders? Moet ik bij mijn vader even uit de buurt blijven? Of is het al een risico als ik daar ben en wat mijn vader aangeraakt heeft voor mij en de baby al een risico is? Ik wil natuurlijk geen gordelroos oplopen,zeker niet nu ik zwanger ben. Ik heb geen idee wat de gevolgen kunnen zijn om gordelroos te hebben in de zwangerschap. Weet iemand dat?
Gordelroos is zeer besmettelijk dus ik zou lichamelijk contact even achterwege houden! Daarnaast voor jullie beide een goede handhygiene. Handen wassen en met desinfectans. Je kan wel op bezoek bij je vader maar ik zou we afstand bewaren.
Hee meid! Wat vervelend voor je vader zeg! Hoop dat hij snel opknapt! Gordelroos en waterpokken wordt veroorzaakt door een virus. Heb jij ooit waterpokken gehad dan ben je beschermd. Hier de site van RIVM met informatie! Hoop dat je er iets aan hebt! Gordelroos en zwangerschap - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu Succes! Liefs
Gordelroos en waterpokken worden door het zelfde virus veroorzaakt. Als je besmet raakt krijg je waterpokken. Dit geneest weer maar het virus blijft in je lichaam maar in een rustfase. Bij een verlaagde weerstand kan het virus weer actief worden en dan veroorzaakt het gordelroos.
Waterpokken heb ik gehad toen ik een kleutertje was. Dus ik ben dan wel safe zeg maar? Mijn vader en ik zijn niet erg close dus dat scheelt ook weer. Dus als ik op de koffie ga even gewoon wat afstand houden en handen enzo goed wassen. Komt goed!!! Thanx voor de antwoorden meiden!
Ja hoor dan ben je beschermd en je kleintje in je buik ook! Inderdaad beetje voorzichtig maar inprincipe ben je beschermd! Liefs