Wow, wat een lieve reacties nog, bedankt! Laika, wat fijn trouwens dat je een paar weken weg kon blijven van je werk en dat je er voor je vader kon zijn!! Ik heb gelukkig ook een meegaande werkgever, maar omdat wij niet met het vliegtuig hoeven (het is 5 uur rijden) hoef ik gelukkig nog geen weken volledig weg te blijven en kunnen we voorlopig in de weekenden en vrije dagen op en neer rijden. Gelukkig kan ik ook vanuit huis werken, dus dat zou voor later ook nog een optie kunnen zijn (als mijn hoofd er dan naar staat). Ik woon trouwens in Nederland en mijn vader in het buitenland (waar ik ook vandaan kom). Omdat ik hier woon en werk val ik onder de Nederlandse regelgeving m.b.t. zorgverlof e.d. Ik zou mijn vader dolgraag hier naartoe willen halen, maar dan krijg je een taalbarrière (hij spreekt geen Nederlands) en dat lijkt mij met de behandeling zeker niet handig. Mijn vader zou dat ook niet willen, die is veel te gehecht aan zijn eigen omgeving. Dat is dus helaas geen optie. Emjee11 en Booey, mijn vader heeft vorige week zijn eerste chemo gehad en is die goed (zonder bijwerkingen) doorgekomen. Eind december volgt de tweede en dan nog twee kuren. Mijn zus heeft voor de chemo de behandelend arts gesproken en die zei dat het er slecht uit ziet. Hij heeft een grote tumor in zijn long, uitzaaiingen en hartproblemen. De chemo doen ze zodat hij zich beter gaat voelen en nog wat tijd te rekken, maar beter worden zal hij niet meer. De arts liet doorschemeren dat het nog een kwestie was van maanden, maar dat ze voor een prognose de eerste chemo willen afwachten. Aan de ene kant hoop ik dat ze binnenkort iets meer kunnen zeggen, maar aan de andere kant wil ik het helemaal niet weten Als ik mijn vader zie weet ik gewoon dat hij volgend jaar kerst niet meer bij ons zal zijn. Mijn dochter krijgt zeker mee dat er iets is, ook door het op en neer gereis. De onrust zit er ook bij haar wel in (snel huilen en onrustig slapen, maar ze krijgt ook een heleboel tandjes nu) en ik ben wat sneller prikkelbaar en ongeduldig op het moment. Maar daar zullen we met zn allen doorheen moeten en ik probeer het niet te verstoppen voor haar of zo. Want inderdaad, ze voelt het toch aan. Ze is superlief voor haar opa, dat is heel aandoenlijk om te zien. DarkAngel25, ook voor jou heel veel sterkte!! De grond wordt even onder je voeten vandaan getrokken als je dit nieuws krijgt, he. Ik stuur je snel een pb! Ik heb het gevoel dat we in een emotionele achtbaan zitten. Ik houd me goed staande, maar het is veel als ik eerlijk ben. Ik werk drie dagen en kan me er moeilijk op focussen. Als ik bij mijn vader ben denk ik aan wat thuis en op mijn werk nog allemaal moet gebeuren en als ik hier ben denk ik aan mijn vader en wat daar allemaal nog geregeld en gedaan moet worden. Met vlagen kan ik het goed van me afzetten en met vlagen dondert alles op me neer en voel ik me een elastiek, dat op knappen staat. Gelukkig is mijn vader bijzonder positief en dat geeft mij kracht om het ook zo positief mogelijk in te zien.
Nati: Het scheelt dat je vader ''maar'' 5 uur bij je vandaan woont. Hier 11 uur vliegen. Ook mijn vader is vorige week met zijn chemo begonnen. En heeft t redelijk goed met niet al te veel bijwerkingen doorstaan. Krijgt jou vader ook eerst 4x chemo en dan kijken hoe of wat?
Heftig zeg. Zelf geen ervaring mee... Maar wou jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd en hopelijk mogen jullie nog lang genieten van jullie (schoon)vader en opa.
Jeetje, DarkAngel, 11 uur vliegen?! Dan kun je er inderdaad niet zomaar naartoe. Wat dat betreft valt het bij ons zeker nog mee. Ze gaan nu inderdaad 4 x chemo doen en dan verder kijken. Van de eerste chemo heeft hij helemaal geen last gehad. Jmm en Gerdia, bedankt! We proberen zeker nog te genieten samen en er het beste van te maken! Alles gaat met een lach en een traan op het moment. Helaas neem ik mijn emoties fijn mee naar het werk. Net al in tranen uitgebarsten om niks ten aanzien van een leidinggevende collega, super gênant. En ik ben niet bepaald productief te noemen deze week.