Mijn vader is dodelijk ziek en verslaafd.

Discussion in 'De lounge' started by Bieslook, Dec 8, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Hoi dames,

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt en tevens om hulp vragen.
    Mijn vader heeft prostaat kanker en heeft een tumor in zijn hoofd, en is verslaafd aan de drank.
    In augustus dit jaar is mijn moeder weg gegaan van mijn vader omdat ze de drank niet meer aan kon. Sindsdien gaat het steeds slechter met mijn vader. Hij drinkt ongeveer 8 halve liters van 10% op een dag, hij begint 's ochtends om 5 uur al met de eerste. Hij valt steeds in huis, en verminkt zichzelf ( snijden, verbranden etc ). Hij is er natuurlijk kapot van dat mijn moeder weg is ( eigenlijk heeft ze groot gelijk dat ze weg is gegaan ).
    Maar nu komt het, hij zoekt steeds hulp maar als ze dan komen van de gemeente zegt hij: 'alles gaat goed hoor.' Zo komt het er dus op neer dat hij geen hulp nodig heeft. Het huis is helemaal naar de klote, al vanaf augustus is er geen poetslapje or what ever door heen gegaan. Het enige wat hij doet is zitten, slapen en zuipen. Hij eet niet meer, hij kan gewoon niet alleen zijn.
    Ik zou graag willen weten waar ik aan de bel kan trekken en het verhaal uit kan leggen. Hij kan nu niet voor zichzelf beslissen dat hij geen hulp nodig heeft want hij is gewoon verdrongen van de alcohol, hij kan niet meer nadenken.
    Ikzelf ben er ook al 2 maanden niet meer geweest omdat het gewoon niet meer kan. Hij is agressief, verdrietig en zijn huis is gewoon een pleuriszooi. Dan ook nog erbij dat heel mijn jeugd verkloot is door het alcohol gebruik van mijn vader, en ook nog van mijn broer.
    Het is echt een lastig pakketje, en een heel lang verhaal.
    Ik wil eigenlijk dat hij gedwongen opgenomen wordt, maar ik weet niet of ik zoiets kan regelen.

Sorry voor mijn onsamenhangend verhaal;)

2. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik werk in de verslavingszorg, ken dit soort situaties dus goed.
    Verwijzing bij de huisarts vragen naar verslavingszorg in de buurt. Welke regio woon je? Als hij dan niet zelf de hulp wil kan het onder bemoeizorg, zodat er hulpverlening op komt.
    Strekte, dubbel zwaar nu.

3. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik ben met hem in september bij de ha geweest en een verwijsbriefje gevraagd naar de Kentron. Alles was geregeld, en toen hij op intake moest komen zag hij er vanaf.
    Kan ik zoiets achter zijn rug om regelen, zodat hij straks wel moet?
    Hij wil gewoon echt niet, het liefst rot ie weg in het huis met een blik bier in z'n handen

4. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,260
    11,868
    113
    Juist hiervoor heb je bemoeizorg.

5. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Ik weet niet of kentron met bemoeizorg werkt, vandaar mijn vraag welke regio want dan kan ik meedenken waarheen dan verwijzen.

Het is lastig om RM te krijgen voor verslaving, maar met de lichamelijke toestand erbij zou het best kunnen en ja dan kan je buiten zijn wil om zaken in gang zetten.

6. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Wij wonen in de regio Tilburg. Ik zit nu te kijken op de site, ik ga hem aanmelden. Ik hoop gewoon dat ze meer doen, gemeente instanties komen wel, maar als hij zegt nee het gaat goed en heb niks nodig, dan zijn ze ook weer heel snel weg.
    Mijn vader is gewoon niet meer in staat om dat voor zichzelf te beslissen vind ik dan.
    Hij is helemaal de weg kwijt.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Oh meid, wat erg..:(. Herken het wel helaas maar kan er niet over uitweiden. Sterkte. Verlies jezelf niet teveel..

8. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik weet niet waar je precies woont, maar elke regio heeft zijn bemoeizorg teams waar je contact mee kan opnemen. Als ik het zo lees komt jou vader daar wel voor in aanmerking. Google eens op, bemoeizorg en dan de naam van de plaats waar je vader woont of zoek op een instelling in de buurt die zich bezig houdt met verslavingen (vaak is dit in combinatie met ggz. Die hebben speciale teams)

Ik werk zelf in een instelling voor mensen met een dubbele diagnose (verslaving en ggz) en wij hebben ook zo'n team.

Exit: Oh ik ben een beetje spuit 11 lees ik ;) sterkte in ieder geval!

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

Sep 29, 2012
    4,746
    719
    113
    Oké, ja meld hem nogmaals aan en leg anders telefonisch contact om situatie uit te leggen. Want hier is echt zorg nodig, inderdaad.
    Heel veel sterkte!

10. Bieslook

Bieslook Actief lid

Mar 4, 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ik heb hem net aangemeld. Ik hoop dat ze hem echt gaan helpen. Desnoods gedwongen maar het moet echt. Hij zou 4 maanden geleden al geopereerd moeten worden aan zijn hypofyse adenoom. Die was toen al zo groot als een citroen, echt levensgevaarlijk. Maar hij mag niet geopereerd worden omdat zijn bloedwaardes niet goed zijn voor de narcose.

11. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

Mar 10, 2013
    2,803
    4
    38
    Als eerste wil ik je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke situatie.

Ik heb ook een verslaafde oom (heroïne) en het loopt ook vreselijk uit de hand. Telkens als hij opgeroepen word voor een afspraak bij een maatschappelijk werker doet hij zich heel gezond en verzorgd voor. Mijn grootouders zijn ook helemaal uitgeput, maar hij kan pas opgenomen worden als hij een gevaar wordt voor anderen (door diefstal/bedreigingen). Ik hoop niet dat het zo ver komt, maarja zo zie je maar weer hoe een verslaving iemand helemaal kapot kan maken.

Ik zou inderdaad even rondbellen en gewoon jouw vaders situatie uitleggen en gewoon doordringen dat het echt niet meer zo langer kan. Succes! Hopelijk kom je eruit!

12. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Geen ervaring mee, maar wat heftig. Ik hoop dat er gauw hulp komt, veel sterkte!

13. oxbow

oxbow Niet meer actief

Geen ervaring. .. maar wat heftig voor jou.

Heel veel sterkte met alles en ik hoop dat je een instantie vind die je vader kan helpen

14. Poppedoes

Poppedoes Niet meer actief

Jeetje meid wat heftig...

Mijn tante is ook gedwongen opgenomen geweest, maar dan ivm psychoses. Het was een moeizaam traject om het voor elkaar te krijgen, maar uiteindelijk is het wel gelukt.

Heel veel sterkte, lijkt me vreselijk moeilijk om je vader zo te zien..

15. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Zou je hem niet kunnen filmen? Zou dat helpen?

Verder wil ik je veel sterkte wensen!! Bah wat een toestand!!

16. biancs

biancs Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    1,197
    0
    0
    Misschien even bellen naar contour de twern? Dat is een organisatie die zich oa met maatschappelijkwerk (en dacht ook verslavingszorg?) bezig houdt. Wellicht dat zij jou een aanknopingspuntje kunnen geven. En evt vontact met de huisarts opnemen? Zodra een persoon een gevaar is voor zichzelf en omgeving zou er misschien iets met verplichte opname kunnen gebeuren? Vriendin van mij heeft een vader waarbij het bar slecht ging. Uiteindelijk is hij opgenomen, en hij woont nu onder begeleiding.

Share This Page