Scoliose, en nog een zeldzame aandoening erbij!

Discussion in 'De lounge' started by beertje22, Jun 15, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Goeie morgen,

Ik heb Scoliose, al m'n hele leven. Ik heb een bocht van ongeveer 55 graden. Had eerst een bocht van 136 graden. 2 metalen pinnen in m'n rug. Maar naast mijn Scoliose, heb ik ook een tja... hoe zal ik het is noemen... iets aan mijn linkerflank, soort indeuking? Sorry als ik het verkeerd beschrijf er is namelijk geen naam voor... Er is niemand maar dan ook werkelijk waar niemand die dat ook heeft. Althans niet dat ik weet. Het is ook heel erg moeilijk om er op te googelen want ik weet niet hoe het heet. Omdat het nog nooit is voor gekomen weten ze in het ziekenhuis ook niet hoe het heet... Herken jij of weet jij misschien wat ik bedoel, zou ik heel erg graag in contact willen komen! Ik word er zo moedeloos van, met niemand kan ik het eigenlijk delen. Tuurlijk kan ik het met m'n ouders/broer/vriend etc delen maar ze weten/voelen niet echt wat het echt inhoud.
    Sorry als het misschien wat warrig overkom.
    Ik zou zo ontzettend graag met iemand in contact willen komen die dat ook heeft... Ik heb al zoveel op internet gezocht, van alles ingetikt!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Heb je die indeuking in je flank ook altijd al gehad?
    Een collega van mij kreeg dit vorig jaar namelijk ineens nadat zij door gaar rug was gegaan. Zij heeft hier lange tijd Fysio voor gehad en uiteindelijk is dit weer goed getrokken.

3. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Nee niet altijd gehad. Pas gekregen toen ik een jaar of 12 a 13 was ongeveer... weet niet exact meer de leeftijd hoor.. Ik ben eraan geholpen meerdere keren, ze hebben vet erin gespoten. Het is alweer een stuk mooier als dat het eerst was. Maar zoals andere vrouwen/meiden hun lichaam hebben zal mijn lichaam nooit worden. En dat frustreert mij. Ik kan bijv nooit geen bikini aan. Ik kan bijv ook nooit strakke kleding aan. Eigenlijk heb ik maat 38/M. Maar ik draag altijd maat 40/L XL/42.

4. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Vervelend hoor! Het klinkt dus ook niet echt als wat mijn collega had. Hopelijk vind je iemand waarmee je wat ervaringen kan uitwisselen.

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Of je moet proberen gewoon je eigen maat te dragen en lak aan anderen te hebben, hoe moeilijk ook...

6. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

Mar 24, 2013
    1,906
    386
    83
    Is die deuk niet door de draaiing van je wervelkolom? Ik heb ook (flinke) scoliose, brace gehad.

7. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Dat zoek ik al jaren... maar tevergeefs! Ik zoek internet sites af, tik alles in niks helpt...

8. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Heb ik al geprobeerd, maar daar voel ik me eigen niet fijn bij...

9. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Ik ben dit tegen gekomen:

Een enkele arts herkent het gelukkig wel: het zwevende rib-syndroom. Tegenwoordig wordt er binnen de medische opleidingen iets meer aandacht aan besteed dan vroeger, waardoor steeds meer artsen het fenomeen kennen. Het zwevende rib-syndroom ontstaat veelal door een scheve zithouding of het werken met een scheve houding waarbij vaak zijdelings wordt ingebogen
    Zwevende rib-syndroom | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

10. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

Jan 6, 2014
    1,615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Bedankt voor jullie reacties/antwoorden!

Share This Page