Hier kan ik kort in zijn: laat je leven niet leiden door je vader! Als jij en je vriend er klaar voor zijn, doe het dan ook. 20 is misschien een beetje jong (ikzelf ben ook maar 22 hoor), maar jong moeder zijn heeft ook veel voordelen. Ik heb mijn vader niets verteld over de babyplannen, ik heb het pas verteld toen het daadwerkelijk zover was. En tja, een heel droge reactie. Beetje een glimlachje en dat was het. Tegen mijn vriend heeft hij nog niet eens iets gezegd. Ik voel dat hij het afkeurt, terwijl daar eigenlijk geen rationele reden voor is, maar ik probeer het me niet aan te trekken. Mensen die het ons niet gunnen kijken maar de andere kant uit, en degenen die wij écht belangrijk vinden staan wel achter ons. In alle geval, veel succes!
Ik ik deel de mening dat een vader niet bij voorbaat op de hoogte hoeft te zijn van een kinderwens. Echter zou ik het persoonlijk wel een must vinden om tenminste 1 stabiel loon te genereren. Als het niet goed gaat met een bedrijf is de kans dus ook aanwezig dat het 'over de kop' gaat. En ja, ik weet wel dat dit met elk bedrijf kan, maar zoals ik het lees zijn de kansen bij je partners werk vergroot. Ik weet natuurlijk niet of hij een diploma heeft en makkelijk ergens anders aan de slag kan? Ik zeg dit omdat wij in een soortgelijke situatie zijn gekomen (geen werk) en dat is echt killing, zeker met een kleintje. Tuurlijk hoef je geen duizenden euro's op de bankrekening, maar een beetje zekerheid in mijn beleving wel. Denk er goed over na. En nu zal ik even eerlijk zijn: ik moest en zou jong moeder worden (soortgelijke leeftijd) en dat lukte ook (snel).....heel blij, intens gelukkig, maar ook heeft het heel veel stress opgeleverd elke maand om maar de pakken luiers binnen te krijgen. Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen, maar achteraf had ik veel meer kunnen genieten van m'n telgje toen, als de financiele situatie niet zo slecht was geweest. Ik hoop dat je begrijpt waarom ik dit typ en wens je succes met je keuze en een blakend gezonde baby (nu of in de toekomst).
Even een update: Mijn vader zou vandaag langs komen. Ik had hem al lang niet gezien omdat hij een maand op vakantie was. Nu belde hij net op dat hij niet meer komt omdat hij het een plek moet geven en dat kan hij niet. Hij is er helemaal overstuur van en zo ken ik mijn vader echt niet. Wel vind ik het heel erg, want hij leerde mij altijd om de confrontatie aan te gaan met iemand en nu doet hij dit zelf niet. Hij zei ook dat hij een maand rust had gehad op vakantie en dat hij nu terugkomt en dat er dan zoiets wordt verteld. Hij is echt overstuur, dat hoorde ik aan zn stem. Pff, dit maakt het allemaal nog moeilijker. Ik wil altijd iedereen gelukkig zien in de familie, en ik weet dat het mn eigen keus is maar als iedereen er blijder van wordt dat ik een vast contract heb, dan wacht ik nog maar 2 maanden, want dan heb ik er eentje. Bedankt voor alle goedbedoelde reacties! Groetjes
persoonlijk zou ik wachtten totdat ik echt dat vastte contract op papier had. dan heb je toch een zekerheidje achter de hand voor je zw verlof e.d. zodat je er nog niet alsnog uitgegooid wordt. dat krijg je in jan toch?? Het is toch fijn om een vast contract te hebben als je zwanger bent en je vriend heeft dat nog niet. en dan zou ik er lekker voor gaan. er zijn altijd wel beren op de weg om het zo maar te zeggen en je weet nooit of je er goed aan doet dat kun je pas achteraf zeggen. Vaders willen nou eenmaal de dochters beschermen zo werkt dat nou eenmaal. hij wil het bestte voor je en er voor zorgen dat je er super goed over na gedacht hebt. Succes hoor!
Ik vind persoonlijk de reactie van je vader overdreven. Natuurlijk ben je nog jong, maar je bent wel volwassen en je hebt een stabiele relatie. Jullie hebben allebei een baan en jullie hebben een woning die groot genoeg is. Je kunt niet iedereen tevreden houden. Ik begrijp dat je vader belangrijk is voor je, maar je staat nu op eigen benen en je moet in eerste instantie aan je eigen gezin denken. Als jij er goed over hebt nagedacht samen met je partner, dan moet je er gewoon voor gaan, ondanks negatieve reacties.
@TS ik ben eigenlijk wel heel verbaasd van de reactie van je vader. Ik snap, dat hij liever ziet dat je meer financiële zekerheid hebt, maar het is jou leven. Persoonlijk zou ik zelf wel even dat vaste contract van jezelf afwachten. Maar als iedereen zou moeten wachten op 2 vaste contracten en een koophuis, zouden er bar weinig kinders geboren worden. Het is maar net wanneer je er klaar voor bent. Ik denk dat dat het belangrijkste is Als je vader zo blijft doen zou je 'm serieus kunnen vragen of hij jou keuze wil accepteren. Ik snap alleen niet zo goed waarom jij je verplicht (?) voelde om hem te melden dat je een kinderwens hebt. @jomidi, blij dat het nu goed met jullie gaat. Jouw ervaring vind ik wel nuttig in dit topic
@Ts: Wat ga jij hier vreselijk volwassen mee om zeg! Je vader kan enorm trots op zijn dochter zijn en ook wel een beetje meer vertrouwen in je hebben hoor! Denk aan jezelf, niemand anders bepaalt jouw leven of jouw geluk. Liefs
@bouwjaar1979 Je stelt een goede vraag, waarom wilde ik het hem nu al vertellen? Ik weet hoe mijn vader is, erg zakelijk en hij vond de zwangerschap van mijn zus in het begin al niet zo leuk. Ik ben altijd heel goed in leren geweest, ik deed het goed op school en op een of andere manier lukte het mij om veel voor elkaar te krijgen. Mijn vader was hier erg trots op. Hij is zelf altijd eigen baas geweest en vond het dus heerlijk dat zijn jongste dochter ook steeds beter ging presteren. Nu werk ik op een hele leuke, leerzame maar pittige afdeling in t ziekenhuis waar ik me erg goed kan ontwikkelen. Ik denk dat hij hoopte dat ik in het begin van mijn leven carrière zou maken, en daarna pas aan kinderen zou beginnen. En om op je vraag terug te komen, ik vertelde het hem dus omdat ik wist dat hij niet echt blij zou reageren en als ik het pas zou vertellen als ik al zwanger zou zijn zou ik die negativiteit niet aankunnen. Ik zou dan waarschijnlijk zo boos en verdrietig worden omdat er dan al een kindje in mij leeft, en dan zou ik het te erg voor woorden vinden als mijn vader zo negatief zou reageren. Dus daarom heb ik ervoor gekozen. @ lizzy14 Dankjewel voor je compliment! Ik moet ook meer vertrouwen hebben in mezelf! En inderdaad, niemand anders bepaalt mijn geluk! Ps. Wat betekent TS eigenlijk??
ik denk dat jullie goed moeten nadenken en de voor en nadelen om nu aan kinderen te beginnen goed moeten afwegen. Wij zaten eerst ook op een appartementje maar we wilden eerst een grotere woning, inmiddels zijn we anderhalf jaar geleden verhuist en sinds een maand klaar met de verbouwingen en al een half jaar bezig om zwanger te raken. Wij wilden eerst alles in orde hebben voor we kinderen krijgen, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. En over je vader, het is jouw leven! Als jullie zeker zijn van elkaar en het is financieel mogelijk enz. ga er dan voor! heel sterkte met je pa
@TS is er niet meer aan de hand met je vader dan? Vindt het een wel een heel erge emo reactie eigenlijk?
@Cindy, Nee hoor, niet dat ik weet. Ik weet echt niet waarom hij nu doet. Ik heb ook alles in dit topic verteld dus er iets niet een of andere mysterieuze reden waarom hij boos op mij kan zijn of wat dan ook. Wat ik al zei, alles is gewoon op orde, alleen we wonen nog in een appartement met 3 slaapkamers en we zijn 20 en 23 jaar. Mijn pa en ik hadden geen problemen meer met elkaar en we verheugden erop om elkaar te zien vandaag, maar nadat ik het vertelde is hij erg emotioneel geworden blijkbaar. Snap er zelf ook niets van. Hij heeft natuurlijk een maand in het buitenland geleefd, zonder zorgen dus misschien is het hem even teveel geworden, dit nieuws terwijl hij nog niet zolang in NL is? Ik weet het echt niet...
Wat heeft jouw vader te maken met een evt zwangerschap? Gewoon doen wat jij voelt en wat jij denkt het beste te zijn hoor. Je vader zijn reactie snap ik totaal niet en ik zou lekker voor je geluk gaan. Ook een financiele situatie kan zomaar veranderen maar dit kan ook gebeuren als je 30 bent dus als jij niet wilt wachten dan ga er toch lekker voor meid! En laat je pa gewoon lekker in zijn eigen sop gaar smoren als hij er zo moeilijk over doet. En hij zal ook vast nog wel bijdraaien tegen de tijd dat evt jullie kindje geboren gaat worden.
Zoals ik het bwgrijp nu had hij je leven nu anders voorgesteld dan jij... Ws wiltpde hij dat je eerst nog cariiere zou maken idd. Maar je moet doen wat je zelf wilt! Zolang je een baby maar kan betalen
als jullie er aan toe zijn en het kan financieel en qua woning waarom dan niet.. er zijn echt wel kindertjes grootgebracht met minder dan dat.. miss is het vanuit je vaders kant meer dat hij bang is dat het misgaat zoals het bij hem en je moeder ging? andere mensen hebben altijd wat te bekritiseren over iemand.. al heb je teveel geld.. krijg je een verwent kind.. snap je wat ik bedoel..het is in een ander ze ogen nooit goed genoeg.. dus wacht daar ook niet op ik wens je veel succes !
Wat stom dan he....maar misschien heeft hij doordat hij dingen niet zo goed heeft gedaan idd voor jou een heel ander leven voor ogen...maar ja om dan nu daarvoor af te bellen?! Ik vindt het maar vreemd..... Wat zegt je vriend hier allemaal over eigenlijk?
Ik zou niet luisteren naar wat je vader zegt, wij wonen op 45m2 (2 slpkamers) en heb ook 2 kinderen. Zelf heb ik geen werk (bewust). Er is helemaal niks aan de hand hier de kids en wij zijn prima in orde hoor . Gelukkig gaan we wel eindelijk over een paar maanden verhuizen. Een kleine woning heeft ook een voordeel met kleine babies, je hoeft neit constant trap op trap af alles is binnen handbereik. Geen trappen waar ze vanaf kunnen vallen etc. Tegen de tijd dat ze goed kunnen lopen en wat zelfstandiger zijn kan je alsnog verhuizen.
Als jullie zeker weten dat jullie je in de juiste situatie bevinden om een kindje op te voeden moet je je niet laten tegenhouden door anderen. Anderen hebben altijd commentaar, en er is nooit een goed moment om voor een kindje te gaan. Hopelijk ben je snel zwanger en gaat je vader dolblij zijn met zijn kleinkind.