Mijn vader wordt 50, cadeautips gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Angellove90, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Aanstaande dinsdag wordt mijn vader 50 jaar, dus ben ik al een hele tijd aan het zoeken naar een leuk cadeau. Had ook al eens hier op het forum gezocht naar eerdere topics, daar kwam ik het idee tegen van een mand met 50 cadeautjes. Maar dat haal ik helaas nooit (qua tijd en verzinnen van verschillende cadeautjes).

Mijn vraag is daarom of jullie misschien iets anders weten? Het liefst geen dinertjes/weekendje weg, aangezien ik een hekel heb aan zijn vriendin en dus niets voor haar ga kopen. Het moet dus echt iets zijn voor mijn vader zelf..

Moeilijk he?! Ik hoop op reacties! :)

2. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Heeft hij hobbies?

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Mijn vader is een paar maanden geleden 50 geworden en die heb ik (samen met mijn 2 broers) een ballonvaart cadeau gedaan :) Maar hij had het er ook al jaren over dat hij dat graag een keer wilde doen, dus we wisten wel zeker dat hij dat ook echt zou willen en durven.

4. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hij rijdt graag motor, maar daar heeft hij helaas al alle "benodigdheden" van (motorpak, schoenen, helm e.d.). Hij heeft een Kawasaki Ninja.. En verder kaart hij graag (toepen) en drinkt hij regelmatig een biertje, maar of je dat hobby's kan noemen.. ;) ;)

En een ballonvaart heeft hij een paar jaar geleden al gedaan, en als hij er over verteld zegt hij altijd dat hij nog nooit zo blij was om weer aan de grond te staan.. :D Dus ik denk dat hij dat niet nog een keer wil. Maar toch bedankt voor de tip!

5. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Oh, dan maar beter niet nog een keer idd ;)

6. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Heb je broers/zussen?
    Dan kunnen jullie misschien een mooi horloge met jullie namen erin gegraveerd.
    Echt voor hem alleen en voor dagelijks gebruik!
    Mannen houden van practisch!

7. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Macy, echt een super leuk idee. Maar hij heeft een horloge smaak die mijn zusje en ik niet kunnen betalen.. :D En ik denk als we een goedkopere nemen, dat hij die niet zo vaak gaat dragen.

Sorry hoor, ik maak het jullie wel echt heel moeilijk. Maar het is echt een typisch geval van hij-heeft-alles-al. Hij vind van die gadgets wel leuk, maar kan niet echt iets vinden wat geschikt is als (speciaal) verjaardagscadeau. Deze had ik namelijk gevonden, maar wat vinden jullie?

Ivori | Smartphone handset

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wel een

9. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Sorry..
    Wel een cool ding hoor!
    Maar wat je zegt misschien niet echt iets voor die 50ste verjaardag.
    Een echt krant van zijn geboorte dag is ook leuk en dan nog iets maar wat??
    Wat is zijn geboorte stad?

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ahhhh ik zag Gabrielle in de krant met haar opa :D super leuk! Mam zei meteen kijk hier staat G! :D

Maar wat betreft kado's is je vader net als ons pap een echte gadget man die alles in (vaak nog meer) 3 vout heeft!

En idd niks voor zijn 'vriendin'!! Dus dan kun je niks regelen voor een stad trip op zoiets dergelijks..

Heeft hij verder geen sieraden? Wij hebben m'n vader met zijn 50e verjaardag een ketting gegeven met gouden plaatje met onze namen erin! Hij was zo blij.. Jammer genoeg wel verloren :(

Misschien een mooie fotoshoot met jullie gezinnetje? Dus jij L, G, S, en je vader? Voor in zijn huis te hangen..

11. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Mijn moeder is vorige week 50 geworden en wijhebben een hele mooie foto op een linnendoek. (Herrinnering op linnen) kado gegeven.. En ook nog een midweekje weg, maar dat terzijde ;)

12. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    tip dat wat langer werk heeft maar was een mega succes bij mijn vader:
    elk jaar (50 foto's dus) in een grote fotolijst doen. toen hij 1jaar was, 2jaar, 3jaar enz enz

velen hebben van vroeger misschien geen foto's(meer) en kan je het ook doen met 50 verschillende foto's over de jaren heen in een collage doen. groot succes zijn van die 'omg!' foto :p waar hij met gek gezicht op staat, of foto's waar jij en je zus veel herinneringen aan hebben.

13. Josephine76

Josephine76 Actief lid

31 aug 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Ik weet niet of je hier wel tijd voor hebt, maar misschien een fotoboek samenstellen? Mijn vader wordt 70 aan 't eind van de maand en ik ga een fotoboek maken van zijn kindertijd tot aan nu. Kan bij Kruidvat, Hema, Albelli en nog wel meer zaken dacht ik.

We gaan ook naar de fotograaf om een foto te maken met m'n vriend, mijn broertje en z'n vriendin en dochtertje. En dan zit er op het moment van de foto ook nog een kleine krummel in mijn buik. :)

Heb ook weleens gedacht aan een ballonvaart of iets dergelijks, maar weet niet of je vader daar van houdt.

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik ben van een andere generatie (en mijn vader al helemaal: toen hij 50 werd, moest ik nog geboren worden...).
    Mijn broers en zussen zijn nu aan de beurt om Abraham te zien.

Ik vind dat het in elk geval iets heel persoonlijks zou moeten zijn, iets wat past bij zijn interesses. Een heel mooie uitgave van een boek waar hij van houdt, een schilderij of ander kunstwerk. Of misschien een wijnproefcursus, golflessen, iets anders wat hij zou willen leren.
    Of juist een dag/avond uit met zijn kinderen, wat je kunt combineren met een familiefotoshoot. En natuurlijk hoort zijn vriendin daarbij. Jij vindt haar niet aardig, maar blijkbaar heeft hij voor haar gekozen. Volgens mij heb je dat te accepteren (wat zou je doen als hij zou zeggen: ik moet jouw partner niet..?).

Een fotomozaiek? Dat je een portret van hem opbouwt uit allemaal fotootjes van kinderen, kleinkinderen, dingen die belangrijk zijn voor hem? Hebben we voor mijn moeder gedaan, was een érg groot succes. Zie zumyn.com, bijvoorbeeld.

Veel plezier, in elk geval. Gefeliciteerd met je (jonge) vader!

15. misskiss

misskiss Lid

8 jun 2011
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden voor de verjaardag van mn vader een fotoboek gemaakt. Vanaf zijn jeugd,trouwdag met mijn moeder, geboorte van zijn kinderen ect. Mooie plaatjes van mooie tijden.
    Helaas overleed hij een paar maanden later onverwachts..
    Wij hebben nu een mooi herinnering aan het boek.

16. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Je hebt bij Pluimen.nl (en ook wel bij de hema etc) van die bonnen waarbij degene die de bon krijgt zelf iets uit kan zoeken.
    Jij koopt een bon voor een x bedrag en hij krijgt een bon+ boekje waar hij zelf wat uit kan zoeken.

Zo heeft mijn vader het eerste begin van zijn 'wijn-collectie' aangeschaft. Hij (en mijn moeder) willen nu zelfs zo'n gekoelde wijnkast. Haha.

En anders misschien eens sneupen op zo'n veilingsite als vakantieveilingen/groupon etc.
    Kun je leuke dingen vinden voor een prikkie soms

17. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    Bedankt voor jullie tips allemaal! Ik ga denk ik toch een fotoboek in elkaar knutselen en hem dan een fotoshoot met onze familie cadeau doe.

@Bri: bedankt voor je tips, maar ik voel me toch redelijk aangevallen als je zegt dat ik zijn vriendin moet accepteren. Er is al véél meer voorgevallen met haar nadat mijn moeder pas 1 maand was overleden. Dus ik weet wel zeker dat je daar niet zo snel over kan oordelen. En ik kies er voor om iets voor HEM te kopen en dat ik niets voor zijn vriendin doe.

Maar om het toch nog even vrolijk af te sluiten. Dit is de advertentie die gisteren in het lokale krantje stond:

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    dat is ook een heel leuk idee zo in de krant :D

enuhh je zus vond het dus een leuk idee die fotoshoot? ;) hoop dat je mn broer in schakelt :D:D

19. Bri

Bri Niet meer actief

@Angellove: dat had ik kunnen weten, dat er van alles speelt en aan de hand is. Sorry dat ik je heb gekwetst met mijn te kort door de bocht opmerking. Het lijkt me moeilijk, als je wel een relatie met je vader hebt en wilt hebben, maar dat hij ervoor gekozen heeft zijn leven op een manier in te vullen (met iemand in te vullen) waar jij grote moeite mee hebt. Persoonlijk zou ik niet weten hoe ik daarmee om zou moeten gaan in mijn omgang met hem.
    Veel sterkte daarmee, en nogmaals sorry.

Leuke advertentie trouwens. Hopelijk wordt het een mooi feest!

20. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Noord-Brabant
    @Bri: bedankt voor je reactie terug. Er zijn in het verleden echt te veel dingen voorgevallen met haar, waardoor ik nu geen moeite meer doe om haar te accepteren. En de voorvallen variëren van mijn moeder afzeiken, tot mij en mijn zusje zwart maken bij mijn vader + familie, mijn kleding stelen enz. enz.. En dat is nog meer het topje van de ijsberg. Dus zoals je kan begrijpen, hoeft het voor mij niet meer. Maar gelukkig heb ik (nu) wel een goede band met mijn vader, misschien ook wel omdat hij weet dat ik het helemaal los gelaten heb...

Dus we gaan inderdaad proberen er een leuk feestje van te maken!

Deel Deze Pagina