help ik ben een hamster

Discussie in 'De lounge' gestart door miss spider, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou,de titel zegt het al,ik ben een hamster!
    Toen we in dit huis kwamen wonen wist ik niet hoe ik alle keukenkastjes moest vol krijgen.:(
    Nu zijn we 4 jaar verder en twee voorraadkasten rijker....;)
    Als ik boodschappen ga doen,neem ik altijd te veel mee.Heb alleen al 9 zakjes witte saus liggen,en dat gebruiken we hooguit 1 maal per maand:$.
    Ik weet van mezelf dat ik te veel haal,en toch kan ik het niet laten.Ben altijd bang dat ik te weinig in huis heb.Maar ondertussen zitten de twee voorraadkasten ook vol,en moeten we weer een nieuwe erbij halen...
    zelfs familie zegt al dat mocht er oorlog uitbreken of een ramp gebeuren dat ze met zijn allen hier komen bivakkeren..
    heb nu dus het goede voornemen om alle voorraad eerst op te maken.En spullen die ik niet gebruik(denk aan kerstpakketten spullen)die geef ik wel weg.Hoop dat het me gaat lukken...

zijn er hier nog meer hamsters op het forum?En hoe zorgen jullie dat je niet meer hamstert?

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Yep, hier nog een hamster! :)

Wij wonen dik anderhalf jaar samen en sinds deze zomer toch wat maatregelen getroffen. Moest te veel weg doen dat over datum was omdat ik niet meer wist dat ik het in huis had... Dus nu koop ik alleen nog dingen die we die week echt nodig hebben en that's it! Scheelt zich ook wel een hoop aan de kassa ;)

Wat ik wel niet kan laten staan is douchespullen die in promotie zijn... :)

3. miffy11

miffy11 Niet meer actief

wou dat ik een hamster was. wij denken veel te hamsteren, maar komen altijd te kort!
    heb altijd te weinig in huis, alleen voor mijn dochter is er altijd genoeg. ( 1 x gehad dat haar melk bijna op was en het salaris te laat, die stress, nooit meer! wij zijn van die mensen die altijd maand over hebben aan het eind van het salaris)

vandaag weer hetzelfde probleem, salaris moet vandaag komen, dat maakt de keus tussen mac als avondeten of brood met hagelslag..

4. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou meid, de eerste stap is gezet, je hebt toegegeven dat je hamstert...
    Haha nee zonder gekheid..

Ik heb ook wel dingen op voorraad, zoals rijst, macaroni, sausjes e.d. Maar ik maak het wel regelmatig op!

Denk dat het een goed idee is om eens alles op te maken wat er nou in die kast ligt! zal je ook in de portomonnee schelen!

Succes!

5. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ook altijd een stuk maand over in plaats van salaris....

zou toch schelen als ik minder boodschappen haal.
    boven kunnen de handdoeken niet meer in de kast,omdat ik dus ook idd shampoo enz hamster.Laatst was de shampoo bodylotion enz van de bumblies in de aanbieding.euro per stuk, en ik heb er nu 15 flesjes staan.Vind het niet eens fijn om te gebruiken....

hetzelfde met luiers,maat 1 was in de aanbieding.....tja alleen past ons ukkie maat 1 nu niet meer,en heb al wel alles in de kast liggen..

en idd zonde wat er allemaal over datum gaat,kwam zonet nog wat tegen van 2006.......

(zit me te bedenken dat ik ook met kinderkleding hamster,ga voor 1 ding,is het in de aanbieding kom ik zo met 6 dingen thuis.....)en de helft van de pakjes is nog hagelnieuw....

ga morgen dat spul uit zoeken,en verkopen op marktplaats ofzo..

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.042
    1.860
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou thuis een boodschappenlijstje maken van wat je die week nodig hebt.
    En dan eerst in de voorraad kasten kijken wat je nog hebt, en dat dan niet meer meenemen.

7. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik maak idd lijstjes thuis,maar dan zie ik een aanbieding,en voila daar ga ik weer......

8. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Ik ken het! Helaas... Het lijkt een grappige "afwijking" maar eigenlijk is het heel irritant. Ondertussen heb ik het redelijk onder controle: 5 x verhuisd in 6 jaar, dat helpt :D

Wat bij mij werkt zijn lijstjes en boodschappen 1x per week halen. Ik bedenk wat ik deze week ga eten (vaak aan de hand van de aanbiedingsfolder), dan bekijk ik wat ik daarvoor nodig heb, ga de kasten langs en schrijf dan precies op wat en hoeveel erbij gekocht moet worden. De regel is: ik koop niets dat niet op het lijstje staat. Want dit is automatisch een impuls aankoop en daarom overbodig.

Verder ga ik nooit "snuffelen" in de stad. Ik heb een doel en wederom een lijstje. Op dit lijstje staan niet alleen het type producten (shampoo) maar ook het aantal dat ik daarvan wil kopen. En weer: wat niet op het lijstje staat, wordt niet gekocht.

Ik moest een tijd heel streng zijn voor mezelf maar op dit moment gaat het praktisch vanzelf.

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dan moet je eens proberen om een aanbieding over te slaan. In het begin is dat moeilijk, maar je leert het wel hoor.

Bijvoorbeeld: Ik kocht ook altijd vlees in aanbieding. Nu steekt mijn diepvries dus vol met vlees in aanbieding, zodat ik het brood er niet meer in krijg... Dus nu eten we eerst op wat in de vriezer steekt, en dan koop ik pas nieuw.

Eigenlijk is het gewoon je manier van doen veranderen. Het duurt even, maar je moet je er eenmaal overzetten.

10. miffy11

miffy11 Niet meer actief

qua bodyproducten hamster ik nooit, mijn vriend krijgt dat allemaal van zn werk, dus als ik iets nodig heb bestel ik dat gewoon bij hem. hoef dus nooit te hamsteren bij de ah omdat de andrelon in de aanbieding is ofzo..

bij nader in zien hamsteren wij anti-rimpel cremes volgens mij.. hij had er te veel besteld, heb nu een la vol liggen..

11. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    Hier is het mijn vriend die hamstert. Ik ga tegenwoordig gezellig met de jongste op vrijdagmiddag boodschappen doen. Dan zit de oudste op de peuterspeelzaal en heb ik 2 uurtjes om op me gemak de weekboodschappen te doen. Ik maak dus voor mezelf een briefje wat we echt nodig hebben de komende week en dan heb ik ook al de voorraadkast nagekeken wat er nog in voorraad is en wat aangevuld mag gaan worden (denk idd aan macaronie, spagetti en dat soort dingen wat lang houdbaar is en wat ook gebruikt word).

Deze methode werkt dus totaal niet als me vriend erbij is, want dan liggen de spullen van me briefje wel in de kar + de rest want hij kan zich echt niet houden aan het briefje wat ik gemaakt hebt.

Wij doen altijd de boodschappen bij Appie Hein en zodra meneer een bonus artikel ziet wat ie wel "handing" of lekker vind om in huis te hebben dan gaat dat gewoon mee .. zeker de 2+1 artikelen ... *zucht*

Dus ik ga lekker voortaan alleen hihihihi

12. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier geen hamster gelukkig, al is er wel altijd wat op voorraad maar als ik weet dat het er nog is dan koop ik het niet.
    Aanbiedingen alleen als het nodig is.
    Denk idd dat als je een lijstje maakt je ook daaraan moet houden. Van de meeste dingen in de actie krijg je ook folders dus misschien kun je die thuis doornemen en dan kijken van heb ik dat nog nodig, is het bijna op. Zo ja dan neem je de aanbieding mee en zo nee dan niet. De meeste dingen komen wel vaker in de aanbieding, misschien moet je dat in je achterhoofd houden dat alles wel weer een keer in de aanbieding komt als je het nodig hebt.

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hebben jullie trouwens de nieuwe bonus folder van de ah gezien? word gezond hamsteren:
    chocomel, ijs, wokkels en milka zijn allemaal in de bonus. alsof de ah het express doet omdat we deze week salaris krijgen..

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hier zo'n hamster, lijstjes werken bij mij niet ik kom toch altijd met dingen thuis die ik op dt moment niet nodig hebt ...

Ik ben ook zo iemand die dan aanbiedingen ziet liggen ( van bv vlees ) en dan prop ik heel mijn vriezer weer vol, het scheelt ten eerste weer in centjes en ten tweede ik heb altijd wat in de vriezer ...

Het ergste is dat ik al vanaf augustus zeg dat ik mijn vriezer moet ontdooien want het ijs word een beetje te dik dus kan er bijna niets in kwijt .. maar ja het is nu bijna December en heb het nog niet gedaan ..

Oftewel ik ben ook een grote hamster ;) .. In onze voorraadkast moet je ook niet lopen ;)

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Haha ik ken het, daarom maak ik nu alleen nog maar lijstjes voor ik boodschappen ga doen.
    anders kom ik ook thuis met tig dezelfde dingen en vergeet ik soms juist waar ik voor ging haha.

16. hardloper

hardloper Niet meer actief

laat je pasje voortaan thuis met boodschappen doen. doe een keer in de week boodschappen met maar 25 euro mee. bewaar nog 5 euro in je portomonnee voor noodgevallen.
    wat ook helpt is alle bonnetjes bewaren en dan elke week in een schriftje in colommen noteren wat je hebt gekocht en hoe duur het was.
    neem een zuinige vriendin mee? ik zou je vreselijk niets laten kopen8)
    succes

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een hamster, de rede groot inkopen bij de groothandel (makro sligro kreko etc)
    ik koop altijd alles per blister van 3/6/9/12/24
    ik heb dus altijd heel veel dingen in huis.

ook hebben wij een vrieskist die afgeladen is met groentes en vlees rede daartoe is dus een eigen moestuin waarbij het nodige word in gemaakt en ongevroren.het vlees kopen wij per half dier mijn oom beent het uit en maakt het klaar.

18. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Mij lukte dat ook nog wel eens dat de kasten helemaal vol stonden, met als gevolg, na een middagje spitten, de helft over datum.
    Ik vond dat zo zonde en tevens ook heel oneerlijk, dat ik een vuilniszak vol eten weg gooide en er mensen zijn die het niet breed hebben en blij zijn dat ze elke avond iets te eten hebben.
    Ben sinds dien regelmatig mijn kasten aan het leeg eten. Dus eerst alles op voor ik weer een voorraad aan leg. Dit doe ik ook met de vriezer. Af en to ontdooien en gelijk kijken wat er op moet. Dat in de bovenste lade en de onderste weer vullen met aanbiedingen. Zo gooien wij heel weinig weg en nog goed voor de portemonnee ook

19. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ik ben ook zo iemand die dan aanbiedingen ziet liggen ( van bv vlees ) en dan prop ik heel mijn vriezer weer vol, het scheelt ten eerste weer in centjes en ten tweede ik heb altijd wat in de vriezer ...

Het ergste is dat ik al vanaf augustus zeg dat ik mijn vriezer moet ontdooien want het ijs word een beetje te dik dus kan er bijna niets in kwijt .. maar ja het is nu bijna December en heb het nog niet gedaan ..

Oeeeee, ook zooooo herkenbaar. ;):D
    Heb je je vriezer net bijna leeg. Komen ze weer met een aanbieding die ECHT NIET kunt weerstaan.
    Zo vals:(;). En helaas zo herkenbaar. Loop ook al een jaar te roepen van die vriezer moet schoon.

Liefs Janna

Deel Deze Pagina