Hoi hoi, Mijn zoontje van ruim anderhalf eet sinds een weekje echt nauwelijks nog wat. Daarvoor at hij eerder bijna teveel, hij lustte bijna alles, at alles, wou altijd alles eten. Nu krijg ik er met moeite 's ochtends een paar hapjes havermoutpap (ontbijt hij altijd mee) in en nu net een glaasje gepureerd fruit, maar daar houd het ook echt mee op! Hij wil zelfs geen koekje of brood met chocopasta! En dat is echt shocking voor hem! Hij is verder heel gezellig, goedgehumeurd, geen koorts. Wel veel diarree de laatste dagen, eigenlijk de laatste weken al erg aan het kwakkelen met zijn stofwisseling. Veel stinkende dunne poep luiers. Wat dat betreft misschien niet zo slecht dat hij een paar daagjes op 'dieet' is? Kan het met doorkomende kiezen te maken hebben? Ik maak me gewoon meteen erg zorgen en ben bang dat ik opeens met een ontzettend moeilijke eter zit. Hij is ook al wat afgevallen natuurlijk, als je in ene zo weinig eet. Herkennen jullie dit? Is het een fase? Ging/gaat het weer voorbij? Alvast bedankt voor het meedenken...
Vrijwel alle kindjes hebben wel fases waarin ze ineens weinig tot niets willen eten. Hat kan best zijn dat hij last heeft van zijn kiesjes. Het enige wat je kunt doen is je er niet druk om maken en er vooral niet teveel een probleem van maken richting je zoontje, want dat voelen ze haarfijn aan. Zolang hij vrolijk is en daarbij wel goed drinkt/vocht binnenkrijgt is er niet veel aan de hand. Makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet er helaas alles van.
stinkende dunne poepluiers, dan denk ik meteen aan tanden of kiezen en dan eten kinderen ook niet graag.
tja die van mij heeft ook altijd gegeten als ene bootwerker en de laatste weken ook beduidend minder. maak me er niet druk om. dat hebben kindjes gewoon met periodes
Rond de 1,5jaar zit er weer een 'sprong'. Onze dochter ging rond die tijd ook ineens veeeeel minder eten en was 'chagrijnig'. En misschien is het in combinatie van tandjes/kiezen aangezien je het hebt over dunne / stinkende luiers....
ok, bedankt voor de reacties. Ik zat zelf ook aan kiezen te denken hoor, maar afgezien van dat is hij opeens gewoon heel erg kieskeurig in wat hij eet. Had hij daarvoor nooit. Maar doet goed te horen dat meer kindjes dat hebben en het dus blijkbaar normaal is dat ze dat een tijdje kunnen hebben. Ik kijk het gewoon aan en hou het in de gaten. In maak me gewoon zo'n zorgen meteen en probeer de hele dag hem van alles te laten eten, wat natuurlijk ook niet goed is, want die stress voelt hij zoals iemand al zei. Ik ga proberen het een beetje los te laten!
De meeste kindjes gaan rond deze leeftijd ook structureel minder eten. Ik zie en hoor aan alle kanten dat mensen die zich tot ong. 14-18mnd prezen met een super etend kind, zich ineens enorm zorgen gaan maken. Het schijnt een fase te zijn, maar ook de feit dat een dreumes en peuter nou eenmaal minder groeit dan een baby, en dus per saldo minder eten nodig heeft. Je zou voor je geruststelling alles op kunnen schrijven wat hij WEL binnenkrijgt op een dag, en dat een week volhouden. Bekijk dan naar de 'tussenstand'. Is het echt zo erg als je denkt? Of gaat het op en af? Mijn dochters hebben sinds 14 maanden een raar eetpatroon. Ze wisselen weken af waarin ze amper iets eten, en dan komen weer 2 weken dat ze alles eten wat los en vast zit. En je zegt dat ie is afgevallen. Heb je hem gewogen of is dat meer je gevoel? Meestal vallen kindjes in deze fase niet af (tenzij het echt dramatisch is EN ze ziek zijn e.d.). Soms groeien ze gewoon lekker door in hun eigen lijntje, en roepen mensen dat ze van lucht leven