brood eten hoe beginnen?

Discussie in 'Voeding' gestart door elsie22, 25 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elsie22

elsie22 Niet meer actief

hoe kan je het beste beginnen met brood aanbieden? dit wil ik doen als sam zo'n 7 maanden is, ik ben zo bang dat ie stikt in een stukje brood.

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben eerst gewoon begonnen met het geven van een broodkorst. Dat vond ze hartstikke lekker en ging zo goed dat ik na een kleine week over ben gegaan naar het geven van een boterham tussen de middag. Ik deed er op het begin alleen wat boter op, kleine blokjes van snijden en die in haar wangetje stoppen. Ze ging er vanzelf op sabbelen/kauwen en slikte het dan rustig door. Ze heeft zich er nog nooit in verslikt. Op het begin keek ik wel goed of ze het stukje wel echt had doorgeslikt, want soms deed ze haar mond al open voor het volgende stukje, terwijl het brood nog in haar mond zat.

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou zelf eerder kiezen om grote stukken te geven die ze zelf af kunnen bijten ipv kleine stukjes in de wang te stoppen.
    Hier ook begonnen met een broodkorst waar ze lekker op sabbeltje en wat op beet. En op een gegeven moment een halve boterham gaan geven en zo steeds meer.
    Ik snijd de boterham door de midden en snijd dan stroken in de lengte van 3-3,5 cm breed denk ik. Die krijgt ze in het handje en dan eet ze ze zelf op.

4. Miran6

Miran6 Actief lid

31 jan 2010
    322
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn zelf begonnen met brood, toen mijn zoontje echt naar me begon te kijken als ik zelf at.En dan ook een tijdje...het brood uit mn mond begon te kijken. Merkte dat hij er toen aan toe was :)
    Maar broodkorstjes hebben wij maar een paar keer gedaan. Meneer trok er grote stukken vanaf was ik eng vond.
    Kleine stukjes, met idd een klein beetje boter er op, en dan kijken wat je kindje doet.
    Zelf heb ik kinder ehbo, maar misschien is het voor jezelf een geruststelling om eens te informeren/lezen wat je moet doen als je zoontje zich verslikt. Dan weet je hoe je moet reageren :)

Deel Deze Pagina