Nog even afgezien van het hele drinken verhaal (mijn man zou overigens ook niet "mogen" drinken van mij in mijn laatste weken, zou hij idd drinken en dat doet hij niet, dus dat scheelt ) ... dat hele "ik-lijd-dus-jij-moet-ook-lijden" principe heb ik niet zo goed begrepen. Je kan vragen om niet te drinken omdat er een kans is dat de bevalling begint ... niet omdat jij vind dat jij al het werk doet ...
Dat ben ik helemaal met je eens, maar ik vind wel dat hij ook de laatste weken kan stoppen met drinken, ik begrijp nietwaarom mannen daar moeilijk over doen, ik vind het zelf ook niet makkelijk om 9 maanden en straks met bv nog langer, niet te mogen drinken, dan kunnen mannen zich toch ook wel een paar weken inhouden, dat bedoel ik met, 'je kiest er samen voor'
Zal het iets beter trachten te verwoorden. Daar waar hij het de eerste avond alcoholvrij had gehouden en (relatief) vroeg naar bed was gegaan, heeft hij de tweede avond wel gedronken: aperitiefje & wijntje bij het eten en nog een glaasje achteraf, zonder stomdronken als een aap rond te lopen en lag ie er later in. En z'n collega's hadden hem echt niet laten gaan moesten ze gezien hebben dat hij niet kon rijden - zowat het hele bedrijf wist dat ik op bevallen stond. Het was eerder de korte nacht dan de alcohol. En ik verwachtte hem ook niet 30min later thuis, aangezien er van weeën nog geen sprake was, zodat er tijd was om op z'n positieven te komen, douchen etc... Punt is dat ik echt niet verwachtte dat m'n vriend alles zou stopzetten omdat ik zwanger was...
Aaah oke, Nee dat vind ik inderdaad wat anders. Die vriend van mij was wel stomdronken, dat was na 3,5 uur nog niet uitgewerkt en ook echt de reden van het ongeluk geweest.
Ik hoop dat die vent uit de openingspost een stevige kater heeft gehad en goed ziek is geweest . Voor de rest zou ik er toch ook niet mee kunnen lachen dat als ie zelf de afspraak maakt op alcohol te letten zich toch zat drinkt. Ik zou mijn partner op zo'n moment overigens niet totaal verbieden te drinken. Maar hij weet dan evengoed dat hij wel mag stoppen na 2 à 3 glazen. En dat als hij weet dat de kans er is dat hij moet rijden, dat hij het houdt bij 2 glazen. Ik hou tout court niet van zatte mannen. Ik drink zelf wel es een glas, soms 2 of 3, maar daar houdt het wel op voor mij. Ja, zelfs op feestjes stop ik dan. Ik drink niet om mijzelf lazarus te drinken en de volgende dag ziek te zijn. En dat verwacht ik van mijn partner ook. Al moet hij dus zelf zijn grenzen kennen en als ie persé een vierde glas wil als hij niet moet rijden ... hij doet maar. Mijn partner is thuis één keer echt zat geweest met een feestje - een vriend die kwam eten en meneer moest persé een heel deel flessen poetsen samen met hem - en dat heeft ie toch echt wel héél lang te horen gekregen van mij. En ja, ik heb hem toen 's ochtends "doodziek" uit zijn bed gesjot ('s nachts ga ik niet liggen sjotten), want hij had zijn broer beloofd te helpen verhuizen om 9 uur 's ochtends. Eigen schuld dat ie de halve dag boven 't toilet en in de bosjes (onderweg van en naar zijn broer) lag over te geven. Ik heb het overigens die avond gehouden bij 2 glazen en had dus nergens last van.
Mijn man drinkt over het algemeen niet veel. Maar aan het einde van mijn eerste zwangerschap, was hij naar een feestje geweest. En toen kwam hij zo ziek thuis dat hij het halve huis heeft onder gekotst. En daarna knock out op bed ploffen, te ziek om iets op te ruimen. In eerste instantie wilde ik alles laten liggen. Maar ik moest zo'n 10x per nacht naar de wc ofzo. Dus uiteindelijk flink vloekend (met ernstige bi) midden in de nacht zijn kots op staan ruimen. Nu 3 jaar later kan ik er om lachen. Maar toen heeft het toch een flinke huwelijkscrisis opgeleverd.
Ben zooo blij als ik dit lees!!! Mijn liefste lief drinkt namelijk niet en is een echte huismus. Hij zit het liefst achter zijn pctje met een colatje te gamen. Nu heeft vrijdag en zaterdag 2 bedrijfsfeesten 1 van zichzelf en 1 van mij maar dan gaat me dochtertje mee. Vrijdag zorgt hij ervoor dat hij ten alle tijden weg kan zonder dat er iemand mee rijd en zaterdag zorgt ie ook dat ie gewoon naar huis kan zonder problemen. Maar goed in dit stadium zou ik het ook niet zo leuk vinden als ie geen auto meer kon rijden. Aangezien het een half uur rijden is naar het ziekenhuis.
Haha, niet het hele topic gelezen hoor maar ik moet wel een beetje lachen om de felle reacties hier. Mijn man kwam tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap ook echt vaak snachts dronken thuis. Ik heb het maar gelaten. Ik begreep best dat het voor hem superspannend was allemaal en dat hij heel erg het gevoel had 'nu kan het nog'. En dat bleek echt zo, hij is een superverantwoordelijke vader en komt bijna nooit meer dronken thuis. Komt goed echt, beetje relaxen is ook voor jou fijner. Succes met de laatste loodjes.