Op het moment dat ik zwanger was zei ik: maar schatje, we hebben drie katten en ik mag de kattenbakken niet meer verschonen Dit deed hij dus trouw. Eveneens als de zware boodschappen tillen, vuilnis buiten zetten en af en toe stofzuigen of zware wasmanden tillen. Heeerlijk vond ik dat !!! De verloskundige moedigde mij aan door hem écht te verzekeren dat het vuilnis buiten zetten ontzettend slecht was voor een zwangere en net-bevallen-vrouw en dat hij dit toch echt moest doen (en gaf mij een flinke knipoog). Nadat ik ben bevallen begon hij dus al van: en wanneer kun je dit of dat weer? Waarbij ik zei: oh ik heb geen idee - ach en wee, het leed dat mij is aangedaan!!! (terwijl ik zo goed als genezen was op dag 14, zodat hij toch nog even die stofzuiger door het huis heen zou halen, de rest deed ik namelijk allemaal zelf weer). "Jij mag de kattenbakken ook weer verschonen, je bent niet zwanger meer" Waarbij ik zei: maar lieverd, ik geef borstvoeding, dat kan en mag écht niet hoor!!! Waarop hij het toch maar trouw bleef doen, terwijl ik overige dingen in het huishouden deed. Wij hebben beiden een broertje dood aan huishoudelijk werk, dus het liefst zouden we continu de dingen die gedaan moeten worden op elkaars nek schuiven met een grote brede (en een tikkie luie) glimlach. Hij geloofde direct dat het schadelijk was om kattenbakken te verschonen terwijl je borstvoeding geeft, zonder het na te zoeken op Google. Dus ik trots, want ik had weer een paar weken gewonnen door die goedgelovige schat van een vent van mij Nu bleek de borstvoeding totaal niet te lukken en was echt rampzalig. De baby wilde niet aan happen, borstvoeding was ondanks vele tips/adviezen te weinig en nou ja, lang verhaal kort -> de baby krijgt uiteindelijk toch flesvoeding. Vervolgens valt bij hem vandaag (pas) het kwartje. "Schatje, jij mag de kattenbakken verschonen". Oef... THINK FAST! En nu en nu en nu en nu? "Ja maar schatje, ik heb een baby van onder de 1 jaar ", was de enige smoes die ik op dat moment ter plekke zo snel kon verzinnen, waarop hij natuurlijk in de lach schoot en zei: ja hee! IK OOK! Zojuist een half watergevecht gehouden met babyflessen, afwasborstels en verder een stoeipartij gehad in de keuken (en de kattenbakken verschoond, vuilnis buiten gezet, afwasmachine aangezet en de keuken opgeruimd etc. etc.) maar we hebben ons lolletje dus weer gehad. Nu vroeg ik mij af: gebruiken jullie wel eens van zulke smoesjes bij jullie kerel? En zo ja, welke dan? En gelooft hij het?
hahaha, wat ben jij gemeen Nee, ik gebruik zulke smoesjes niet, als ik wil dat hij iets doet, zeg ik het gewoon tegen hem, ik maak een lijstje met dingen die gedaan moeten worden en daar moeten hij en mijn oudste uit meekiezen wat ze doen, zo zorg ik dat ieder zijn deel in het huishouden doen.
Ik geniet er echt van om mijn vriend iets van de grond op te laten rapen voor mij hahaha! Soms laat ik expres iets vallen zodat hij het opraapt voor me. I'm so bad. Heeerlijk die macht!
Hier ook zo. Zijn allebei ook geen fan van het huishouden, maar verdelen de taken gewoon (ik uiteraard meer dan hem, omdat hij werkt en ik niet). Maar ik zou nooit liegen om iets gedaan te krijgen.. Overigens wel een schop onder z'n achterste geven als hij helemaal niets zou doen.
Ik ook hoor en dan doet hij dat ook, maar het gaat om taken waarvan ik het liefst zou willen dat hij deze standaard deed zonder dat ik erom hoef te vragen - dat ik er gewoon niet op hoef te letten dat het gebeurd. Hij regelt het zo mooi zelf 'omdat ik het niet kan/mag' etc. met zijn Google agenda met takenlijstjes
Uuuuuhm ff denken... Je handen worden vies van de kattenbak en das niet handig als je flesjes moet maken. Bedenk maar een gruwelijk soort bacterie ofzo Óf je vraagt of de kattenbak voortaan je vriend zijn vaste taak wordt... Nee heb je, ja kun je krijgen?!
Als ik iets niet wil doen vraag ik het hem gewoon en hij doet het. Andersom ook. Soms ben ik lui en vraag ik of hij wat te drinken wil pakken, ook als we samen lekker op de bank hangen. En hij doet dat net zo lief bij mij. Maar mijn man gaat ook net zo lief zijn bed uit voor de nachtvoeding (fles) dus ik ben gezegend met zo'n man denk ik! En de kattenbak doet hij ook, ik ga echt over mij nek van die geur. Onze kat denkt dat ze een tijger is, en zo poept ze ook Hoewel mijn man vroeger de was niet kon opvouwen. Werd het niet zo mooi als dat ik het deed. Jaja, daar trap ik niet in.
Nou hier kun je blijven schoppen; we hadden de deal: om de twee weken de badkamer een grote beurt geven en flink poetsen. Dus hij dat in zijn Google agenda gezet. Krijgt een notitie, verleden week zondag, staat op, loopt naar de badkamer en zegt: och, die is nog helemaal niet vies - en gaat weer zitten. Ondertussen begin ik er toch flink de balen in te krijgen omdat het erop neer gaat komen dat ik het toch straks weer zelf moet doen. Soms helpt dat schoppen niet - deze is nogal hardleers soms.
Enne, misschien kan je zeggen dat je lichaam nu nog vatbaarder is voor infecties,dus die vieze bacterie-bende van de kat kan je nu echt niet hebben... Of je zegt eerlijk dat het een rot karwei is en dat hij voortaan de bak doet en jij de nachtvoeding.
Mijn vent doet heel veel! Stoffen, zuigen, was, wc's, dweilen, ramen en ga zo maar door. Soms nog meer dan mij! Wat dat betreft is het net een wijf! Ik zit in de zorg, heb wisselende diensten en ben dus vaak alleen met de kleine bezig, koken en de was vouwen en strijken. Al het overige doe ik ook wel hoor maar hij is er net even wat consequenter in.
Hahahahahahaha ik moet ook altijd stiekem om mezelf gniffelen als ie bukt. Heerlijk ook als we boodschappen doen en hij sjouwt alles, masseert m'n rug en loopt naar de koelkast voor me om een blikje te pakken omdat ik zo moeilijk op kan staan *kuch*. Ik overweeg zelfs om voortaan zwanger door het leven te gaan. Heerlijk dat gepamperd en verwend worden
Dat van de kattenbak is heel herkenbaar. Ik heb er ook wel gebruik van gemaakt dat ik niet meer in de tuin mocht werken. Nu doe ik al niet zo veel in de tuin maar toen helemaal niet meer. Andersom werd er ook handig gebruik gemaakt dat ik niet mocht drinken. Ik was standaard de BOB. Hij presteerde het zelfs om aan te kondigen dat BOB en ik (vl dus) ook zouden komen. Ik heb dus geen medelijden met hem gehad dat hij de kattenbak kon doen.
Nee eigenlijk niet. De kattenbak is hij wel schoon blijven maken na mn zwangerschappen. Verder moet ie van mij het vuil doen en dweilen. Verder doe ik alles, maar ik werk de helft van wat hij werkt
Ik misbruik m'n dikke buik ook af en toe hoor. Gisteravond nog, heeft ie heerlijk toastjes gesmeerd voor me omdat hij dichter bij de tafel zat en ik nou eenmaal moeilijk omhoog kom als ik eenmaal neergeploft ben......
Hier doe ik al bijna 4 jaar de kattenbakken niet meer, echt super. Het is het enige wat mijn man dagelijks trouw doet en het water verversen en brokjes bijvullen enzo. Hij doet er gelukkig niet moeilijk over. Is zo gekomen door de eerste zwangerschap toen. Oh ja, en de containers buitenzetten, vind ik ook echt een rot klus, haha
Ik doe juist alles liever zelf. Nu met de zwschap doet mijn man de kattenbak, maar als ik het 's ochtends om 10 uur vraag, dan ben ik blij dat 's avonds om 12 uur de bak verschoond is. Hij stelt het ook gerust een dag uit... En als ik denk ik wil die kattenbak schoon dan wil ik het direct. Hij is wel heel behulpzaam met dingen sjouwen. Maar goed, mijn man werkt 5 dagen p/w 12 uur p/d dus dan ga ik niet aan hem vragen of hij wil stofzuigen of afwassen. Ik werk maar 3 dagen dus ik heb tijd genoeg om alles te doen.
Hier ook een eigenwijs wijf dat alles het liefste zelf doet. Ook tijdens de zwangerschap deed ik het liefste alles zelf. Maar ALS iemand wat voor me deed, vond ik dat wel erg fijn, dat geef ik toe En de kattenbak doet vriend altijd al. Ik ga over mijn nek van die lucht (en ik kan best wel wat hebben). En daarbij doe ik de rest van het huishouden zelf (al helpt meneer ook regelmatig een handje mee hoor...)