Ik zit net op mijn ING te kijken en zie dat er gister 0,47 door de ING is afgeschreven onder de naam debetrente voor de periode aug/sept 2013. Aangezien ik geeeeeeeen idee had wat dat was ben ik op de ing site gaan kijken en blijkt het rente te zijn ivm rood staan? Ten 1e wist ik niet eens dat ik rood kon staan, dacht namelijk van niet en ten 2e heb ik nog nooit rood gestaan en dus ook die periode niet. :x Zijn er meer mensen waarbij dit geincasseerd is of ben ik de enige? Edit; als ik bij mijn kredietlimiet kijk staat die idd op 0
Als je in die periode niet hebt rood gestaan dan zou ik even contact op nemen met je bank om het na te vragen. Ik zelf zit bij de Rabo en daar wordt ook debetrente afgeschreven, heb er helaas wel ervaring mee dat het ook echt zo is
Dit is wel normaal hoor. Niet rood kunnen staan is alleen voor jezelf dat je niet in de min kunt pinnen of betalingen doen. Echter met een automatische incasso kun je wel rood komen te staan, heb het zelf ook weleens gehad. Misschien heb je het zelf niet in de gaten omdat het bedrag ook weer snel was aangevuld, dat misschien net de huur/ hypotheek was afgeschreven vlak voor je je loon kreeg (ik verzin maar iets...). Ik werd er ook door verrast net als jij.
dit bedrag kan alleen geínt worden als je daadwerkelijk in het rood hebt gestaan maar dan moet je niet gelijk aan tientalle euro's denken hoor. kan ook zijn dat als je maar 1 dag een paar euro in de min hebt gestaan en een dag later weer in de plus dan al word er een minimaal bedrag als debet rente afgeschreven. Misschien is dit bij jou wel gebeurd en had je het niet in de gaten.... Bij ons komt dat ook wel eens voor als de vaste lasten net 1 dag eerder eraf gehaald worden als wanneer het loon gestort word en dan staan we maar 1 of 2 dagen in de min en daar moet je dan idd debet rente voor betalen.
Wat mij opvalt bij de Rabobank is dat als er een bedrag afgeschreven moet worden wat groter is dan wat er op je rekening staat dan wordt het gewoon afgeschreven ook al mag je niet in het rood staan.. Misschien is dat bij ING ook? Maar als jij zegt nooit rood te staan dan kan er ook niks afgehouden zijn.. Overigens houden ze dit ook al in als je bv 3 euro in de min staat
het is idd waar wat wam zegt, Als je credith limit op 0 staat kan jij zelf niet in het rood pinnen of zelf betalingen/overboekingen doen maar door automatische incasso's kan je dus wel in de min belanden.
Er zijn geen automatische incasso's die geincasseerd worden vanaf mijn rekening, dus dat kan het niet zijn. Daar hebben we een gezamenlijke rekening voor Ik hoopte eigenlijk te horen dat het bij meer mensen was gebeurd en dat het een foutje was. Hang ik straks aan de telefoon over 0,47
Als je rood hebt gestaan, is het geen foutje. Bij rood staan 'leen' je geld van de bank tegen een tarief wat op kan lopen tot meer dan 15%. Afhankelijk van de rekening die je hebt. Tarieven Rood staan - ING - Betalen Bij mij is het ook wel eens afgeschreven, maar ik kan dan ook rood staan. Meen mij te herinneren dat er op het afschrift nog wel eens stond op welke datum het tekort is ontstaan. Daar kun je misschien over bellen.
In dat geval zou ik ook willen weten waar het bedrag vandaan komt. Niet vanwege het bedrag, maar gewoon omdat je in principe niet rood kunt staan. Bij mijzelf worden alleen kleine bedragen automatisch afgeschreven, telefoonabbo, sportcontributie, muziekcontributie, goede doelen, maar ook kosten van de bank voor de betaalrekening. Geen idee hoe hoog debetrente is, maar kan zoiets als het laatste het niet zijn?
De kosten van mijn rekening worden jan-apr-juli-okt afgeschreven dus dat is het helaas ook niet. Ik ga gewoon gezellig bellen maandag
Ik zou een email sturen.... anders ben je meer kwijt aan belkosten dan dat je nu kwijt bent aan die debetrente
Ik ben het roodstaan verhaal niet helemaal eens. Ik kan op mijn ING rekening echt niet roodstaan behalve de jaarlijkse betaling van het ING rekeningpakket, deze gaat er wel vanaf, de overige automatische incasso's worden geweigerd. Als mijn saldo 0 is en het is tijd voor de jaarlijkse betaling van het pakket, dan ga ik dus de min in. Voor die keer zou ik dan inderdaad dat moeten betaling. De afschrijving van de maandelijkse waterrekening word toch echt geweigerd.
Ik ook haha! Ik heb een heel Excel bestand op de computer staan met al onze inkomsten en uitgaven er in (dat werk ik om de dag bij, vandaar dat ik die afschrijving zag) en dat ben ik nu aan het doorlopen, maar ik kom niet eens in de buurt van 0 Wordt vervolgd....
ja maar als na 2 dagen je krediet nog niet in de plus staat door bijvoorbeeld je loonstorting wordt het afgeschreven bedrag weer teruggeboekt.
Heeft waarschijnlijk met rentedatum van bijschrijvingen te maken. De rentedatum is vaak n dag later dan dat jij de bijschrijvingen ziet. Ff google-en voor uitleg, het is iig een bekend 'probleem'.