vitaminepillen zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mama2011, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2011

mama2011 Niet meer actief

hallo dames,

ik lees wel eens op internet over die zwangerschapspillen voor zwangere vrouwen maar is dit ook echt noodzaakelijk?
    maar krijg je dan van een aantal dingen niet te veel?

2. Anitaaaxxx

Anitaaaxxx Fanatiek lid

12 mei 2010
    1.335
    0
    0
    Secretary
    in een huis:)
    Ik weet niet of teveel krijgt. Ikzelf ben er zeker wel een voorstander van bij mij. Ik lust nauwelijks groente en fruit en heb de speciale vitaminepillen van Centrum voor zwangere vrouwen (ook met foliumzuur inbegrepen).

Ik denk dat het geen kwaad kan extra vitamientjes. Maar of je ook teveel kan krijgen dat weet ik niet. Dat moet je even verder vragen.

3. Trees

Trees Niet meer actief

Als je gezond en varieert eet is dit niet noodzakelijk. Zelf drink ik geen melk (en daardoor krijg weinig calcium binnen) en door misselijkheid en overgeven de eerste maanden hield ik sowieso weinig eten binnenboord. Daarnaast is mijn weerstand de hele zwangerschap al prut en heb ik non-stop koortsuitslag. In dat geval kan een vitaminepil wel handig zijn. Overschot aan vitamines pies je wel weer uit.

Foliumzuur is wel verstandig om in te nemen voor het zwanger worden en het eerste trimester, want het is onmogelijk om de aanbevolen hoeveelheid via normaal voedsel binnen te krijgen. Voordeel van de multizwangerschapsvitamines is dat hier standaard de juiste hoeveelheid foliumzuur inzit.

4. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    Trees heeft het weer helemaal goed uitgelegd!.
    Zelf neem ik ook multi vitamine preparaten. Ik stelde gisteren in de APOTHEEK toevallig de vraag waarom mij geadivseerd wordt om speciale vrouwen-preparaten te nemen, en waarom niet 'gewone' die mijn vriend ook neemt. Hier kon ze alleen een bla bla praatje van maken: ja als je ouder bent heb je dit of dat nodig of als je menstrueert bla bla...

Maar komt er op neer: je kunt ook multi vit. die niet specifiek voor zwangeren zijn nemen. Indien er geen extra vit. A in zit (dit liever niet in zw.schap) Voor de rest; als je teveel van iets binnen krijgt, plas je het weer uit.
    En in een goede multi vit. zit ook voldoende foliumzuur.

Dus mijn probleem was ook opgelost !
    x Pina

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik slik ze voor mijn eigen gemoedsrust :) Nu weet ik zeker dat de beeb alles heeft om goed te groeien. Ik slik pillen waar ook omega3 in zit omdat we geen vette vis eten (lust vriendlief niet). Ook krijg ik onvoldoende calcium binnen (helemaal nu ik kaas vind stinken). Ik vind het dus wel een prettig idee dat mijn lijf gewoon datgene geeft wat nodig is voor de beeb!

Ik heb trouwens altijd begrepen dat je behoeftes als zwangere anders zijn dan als 'normale' vrouw, ook een website gevonden waar zo'n lijstje op staat (geen idee meer waar uiteraard ;)). Lijkt me dat zwangerschapsvitaminen daar beter op aansluiten?
    (gaat nu zoeken)

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0

Deel Deze Pagina