Mijn ventje ligt in stuit!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjors82, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    relatief gezien komen stuitliggingen ook weinig voor. alleen omdat we het hier allemaal hebben lijkt het heel veel :D las vd week ergens dat 95% goed ligt van alle zwangerschappen hihi

Maar ik blijf nog even mee lezen met de ervaringen, heb maandag om 1300 een afspraak met de gyn staan

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik heb n dwarsligger. o,5% zeggen ze. en stuit is ongeveer 5%. en ik lees overal dat het KS is. geen bevalling mogelijk. en als het het eerste kind is is de kans nog kleiner dat t nog draait. en ik heb ook placenta aan de voorkant. niet geboorte kanaal blokkerend. maar goed nog steeds, ik baal r heel erg van. want t is gevaarlijker...pfff. ik heb nog tijd maar ja het ligt zo sinds de 20weken echo.

3. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    die van mij lag ook in dwarsligging met 20 wkn , en met de pretecho op 27+5 lag het ineens in een stuit. en dat ging eigenlijk ongemerkt omdat het gewoon op de zelfde plek is blijven trappen.

Maar goed je hebt nog 9 weken waarop het toch echt een kant op gaat draaien. komt wel goed hoor :)

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja ik zag het. je had geluk! en ik heb nog weken! maar het was ook dwars bij 24. en hij was 'gezakt'. ik weet niet wat de vk hiermee bedoelde. ingedaald? dat kan toch niet?? straks heb ik afspraak bij vk. ik zal proberen niet zo verlegen te zijn en ik ga vragen te stellen. moeilijk hoor

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Ja idd gewoon vragen hoor, want indalen nu al week 27? das wel erg vroeg, denk eerder dat ze meer onderuit is gaan liggen bedoelde of zo.

de mijne kan niet eens met zijn voetjes of kontje indalen want hij ligt niet met een van beide boven de uitgang lama zeggen hihi

nou succes zo bij de VK, hoop dat het beetje duidelijker gaat worden voor je. :) en hopelijk draait het snel goed:)

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik moet morgen naar de vk...
    heb een raar gevoel in me buik ervan.
    EIgenlijk hoeft dat niet want ik weer voor 90% zeker dat meneer nog in stuit ligt, al ligt ie wel al erg diep met zijn kont pff.
    Maar dan zullen we wel een echo krijgen en worden we doorgestuurd naar de gyn. dat weet ik wel al maar toch vind ik het mega spannend... pff

7. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik ken het was dinsdag ook wel ergens zenuwachtig maar onder tussen was het Andesgebergte bij me ribben te zien ( het hoofdje hihi) dus ja wist het ook wel.

nu ben ik ERG nerveus voor maandag, vind het dood eng. en ben bang dat het pijn gaat doen.. gek he is pas sinds uurtje dat ik me zo voel nu... zucht .....

8. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik dacht ook dat ze dan geen draaipoging deden hoor. Gewoon ks. Misschien omdat ze het dan niet goed kunnen pakken of zo? Geen idee, maar dat is wat ik overal lees: bij dwarsliggers geen draaipoging.

9. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik krijg op 21 augustus een liggingsecho bij de vk; die hebben ze expres vervroegd omdat het kindje nog steeds in stuit ligt; ik zou hem eerst een week later krijgen.

Als het dan inderdaad nog in stuit ligt moet ik naar de gyn voor een draaipoging. Waarschijnlijk de week erna... brrrrr.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Jawel hoor, dwarsliggers worden ook gedraaid. Is zelfs makkelijker: ze hoeven minder ver te draaien dan een stuitertje ;)

Mijn dwarsliggertje is ook gedraaid en direct daarna is de bevalling ingeleid. Het resultaat loopt hier nu door de kamer te banjeren :)

11. Tink

Tink Niet meer actief

In het vruchtwater gepoept betekent meestal dat de baby het benauwd heeft (gehad). Daarom moet je bellen als het vruchtwater niet helder is, en dan ook in het ziekenhuis bevallen.

*
    Als een baby in het vruchtwater poept, is dat een teken dat hij het op een bepaald moment niet naar zijn zin heeft gehad. Is het gekleurd, maar dun als water, dan is het al enige tijd geleden gebeurd. Is het gekleurd en een dikke drab, dan heeft hij net in het vruchtwater gepoept.
    In principe is meconiumhoudend vruchtwater een reden om naar het ziekenhuis te gaan. In het ziekenhuis zal de conditie van de baby worden gecontroleerd door een CTG te draaien. Gelukkig valt dit in de meeste gevallen mee en kan een normale bevalling worden nagestreefd.
    Het meconiumhoudende vruchtwater is gevaarlijk als de baby het in zijn longen krijgt. Het is dus belangrijk dat het mondje van de baby wordt schoongemaakt, voordat hij voor de eerste keer gaat ademen. De mond- en keelholte worden door de arts uitgezogen zodra het hoofdje geboren is, daarvoor moet je na de geboorte van het hoofdje even blijven zuchten. Vervolgens mag je verder persen om de rest van de baby geboren te laten worden.

In veel ziekenhuizen moet de baby na de geboorte 24 uur ter observatie blijven. De baby mag gewoon bij jou op de kamer blijven, maar men wil de kleine goed observeren om zeker te weten dat er geen meconium in de longen is gekomen.

Als er bij jou meconiumhoudend vruchtwater wordt geconstateerd en de bevalling schiet al aardig op, dan kan het zijn dat de verloskundige toch besluit om je thuis te laten bevallen. Vooral bij een tweede of volgend kind is er vaak geen tijd meer om naar het ziekenhuis te gaan. De verloskundige zal dan extra vaak naar het hartje luisteren en de baby uitzuigen zodra het hoofdje geboren is. Na de geboorte zullen zowel de verloskundige als de kraamverzorgster de baby extra goed in de gaten houden.
    *

(dit vond ik op Medisch ingrijpen - Medic Info)

12. Tink

Tink Niet meer actief

Oja (voor 1e Wondertje nog even), ik wou er nog aan toevoegen dat de artsen en verpleegkundigen bij ons niet echt schrokken toen ze dat meconiumhoudende vruchtwater zagen. Ze hadden het ws. al verwacht na de versie, komt blijkbaar vaker voor.

Onze dochter is inderdaad meteen uitgezogen toen en heeft gelukkig nergens last van gehad.

Direct na de versie was ze inderdaad ook heel rustig. Die dalende harttonen zijn ook normaal, meestal herstelt het zich weer na een poosje (bij ons meissie ook).
    Het is al met al voor de baby gewoon even behoorlijk stress, dat draaien. Als de versie klaar is en de baby krijgt weer rust, komt het allemaal weer goed.

13. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik had ook gepoept in me moeders buik, heeft toen spoed keizersnee gehad want ik was gestikt.... maar ik loop nu al 28 bijna 29 jaar rond niets aan het handje :D tegenwoordig zijn ze er veel sneller bij.....:)

moet er bij bekennen dat mijn moeder 5 maanden zwangerschapsvergiftiging had en in het ziekenhuis lag al die tijd. en ik ben geboren op de uitgerekende datum dus ze vonden het toen niet zo gek :) was wel klein en te ligt maar dat was alles

14. vlindertje85

vlindertje85 Actief lid

24 jan 2008
    280
    0
    16
    #234 vlindertje85, 12 aug 2009
    Laatst bewerkt: 12 aug 2009
    ok nou bedankt voor je reactie,en jij trouwens ook veel succes ik zie aan je banner dat je al overtijd loopt spannend zeg.
    @Belize ik weet niet zeker of ons kind dwars ligt maar zo n gevoel heb ik omdat ik aan de ene kant een grote bal voel en aan de andere kant echt getrap van een voetje.
    nou ja laten we hopen dat het nog draait,ik moet volgende week dinsdag naar de HA om te kijken wat de ligging nu is.

oja en als het kindje nu onder zo n draaipoging in het vruchtwater poept moet het toch meteen gehaald worden dacht ik??

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    bedank tink, ben heel blij te horen dat het niet meteen KS moet.
    maar er zijn ook andere factoren die de beslissing van de gyn bepalen.
    terug van vk. hij ligt nog steeds dwars maar dat zegt helemaal niks volgens de vk. want het is nog veel te vroeg. dat zou ik wel geloven als de beeb ene keer dwars lag , andere keer stuit of hoofd; dan zou ik zeggen hij draait nog.

vlindertje, bij dwars kan hij het gezicht naar beneden liggen of naar boven. dat voel je schopjes op een andere plaats volgens mij. ik voel echt beneden bij bikini lijn zeg maar.

16. Tink

Tink Niet meer actief

Toch kan het nog best, je hebt nog tijd genoeg. De mijne leek ook een tijdje goed te gaan draaien maar deed dat uiteindelijk niet. Waarschijnlijk omdat het de vierde was, verslapte buikspieren dus en ruimte genoeg, ze ging lekker liggen zoals ze wou. Als je buik steviger is dan ligt het dwars lang niet zo lekker.

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik kom hier lekker NOOIT meer lekker puh!
    hahaha grapje maar HIJ IS GEDRAAID joepie!
    Ik had dit echtnooit verwacht en ben zo ontzettend blij.
    Hij ligt ook al met zijn koppie vast dus echt pieuw!

Suc6 lady's

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    prachtig anniek!

19. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    die van mij is uiteindelijk ook met zijn hoofdje naar beneden gedraaid en ligt nu vast in de bekken :D

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat geeft me hoop!

Deel Deze Pagina