Mijn ventje ligt in stuit!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sjors82, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    De mijne ligt iig sinds week 27 in stuit. inmiddels 32+1 en nog steeds in een stuit. het koppetje ligt helemaal tegen me middenrif aan en soms lijkt het op me ribben, best pijnlijk.
    en de voetjes ene keer links in me zij andere keer voel ik ze me bij me blaas.

ik heb ook echt respect voor de dames die het doen zo'n draaipoging. Ik vrees dat die van mij idd zijn voorkeurhouding heeft. en deze ook echt weigert op te geven

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

nou, zuchtje de kleine ligt nogsteeds in stuit hoofdje boven en beentjes gestrekt naar boven bij het hoofdje erg lenig hummeltje. Ik heb besloten een poging te wagen met draaien binnen nu en 2 weken hoop dat ik een keizersnee kan ontlopen maar goed het gaat zoals het gaat:(;)

3. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi meiden,

Als jullie vragen hebben over het draaien van de baby mag je ze altijd stellen! Misschien kan ik wat onzekerheid weg nemen. Maar het is natuurlijk je eigen keuze of je het laat doen.

Groetjes!

4. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Hoi Meiden,

Zie hier heel veel meiden die het naar vinden om een versie te doen. Me too! Maar na overleg met mijn vk heb ik er toch voorgekozen. Nou ja, ik werd het eigenlijk ook bijna opgedrongen door de gyn. :( Maar nu ga ik er iets verzekerder in.

Woendag moet ik naar het ziekenhuis en dan gaan we een afspraak maken.

Onze dochter ligt ook echt al maanden in deze houding, en heb er geen goed gevoel over dat ze ooit gaat draaien.

Las hier ergens dat je maar 40% kans hebt op slagen :( Dat is ook niet veel!

xxx

5. kaatjesmam

kaatjesmam Bekend lid

24 sep 2008
    635
    0
    0
    China
    mijn gyn zei 70% kans van slagen. Die hou ik maar aan, geeft wat meer moed....

6. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Je kunt die 40 procent ook positief zien. Het is bijna de helft!

7. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hey meiden,

Aanstaande maandag heb ik een afspraak met de Gyn in het Ziekenhuis. Die gaat dan kijken of ons mannetje nog steeds in stuit ligt (volgens mij wel, ik voel zijn bolletje onder mn rechterborst en getrappel bij mn blaas en billen/rug).

Maar nu is mn vraag: Ben je verplicht een draaipoging te ondernemen? Stel dat ik het toch niet wil, doen ze dan nog wel een geplande keizersnede welke wordt vergoed in het ziekenhuis? Of gaan ze dan zeggen...tja je wilt het niet proberen dus beval maar in stuit of keizersnede maar die wordt dan niet vergoed?

Ik probeer me wat in te lezen in draaipogingen. Maar eigenlijk kan ik nog niet ontdekken of er nadelen voor de beeb aan hangen.

8. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

vrijdagmiddag word een draaipoging gedaan heb ervoor gekozen het door de verloskundige te laten doen.
    ze gaf aan dat er een erg kleine kans is dat de baby zelf instaat is nog te draaien vanwege gestrekte beentjes, ik mocht kiezen om naar het ziekenhuis te gaan hiervoor, of de verloskundige dit te laten doen, bij het laatste voelde ik me meer op mn gemak.
    nu is het nog wat kleiner en heb ik meer vruchtwater dus ik doe liever nu de poging dan later dat lijkt me onaangenamer. De kans dat het na een succesvolle poging weer terugdraaid is ook klein en die neem ik maar, alles om toch een eventuele keizersnee proberen te voorkomen.

9. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    En toch hĆØ... Het schijnt voor iets van 85% van de stuitliggertjes geen enkele reden te hebben dat ze zo liggen. Dus voor die 85% zou het ook geen enkel probleem moeten zijn om andersom te liggen. Kijk naar Erikaatje: Haar eigenwijsje floepste keurig in hoofdligging.

Mijn dwarsliggertje ligt hoogstwaarschijnlijk dwars omdat de vorm van mijn baarmoeder afwijkend is. Tja, dat valt dus die 15% waarbij er wƩl een reden is voor een afwijkende ligging. Maar dat weet je vaak niet totdat er iets aan de hand is.

@Jocruella: De kans bestaat dat je baby even van slag is van de draaipoging. Het is nogal wat om op zulke hardhandige wijze met de buitenwereld geconfronteerd te worden terwijl je gewoon lekker in de baarmoeder je ding aan het doen bent. Maar mochten ze ook maar het vermoeden hebben dat je kind het niet aan kan, dan doen ze het gewoon niet. Simpel.

Daar staat tegenover dat een natuurlijke bevalling voor zowel jou als je baby veel voordelen heeft boven een keizersnede. Jij herstelt sneller (minder pijn na de geboorte ook), je borstvoeding komt beter op gang, je mag als je dat wilt thuis bevallen en je kunt je kindje gelijk bij je nemen... Alleen daarom al zou ik aanraden een draaipoging in ieder geval te overwegen.

10. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Hoi Belle,

Dank je wel voor je lieve reactie. Je hebt ook helemaal gelijk. Toen ik hoorde van de stuitligging en de opties kreeg voor mogelijke draaiing en als dat niet gaat een keizersnede, ben ik ook die dag heel erg overstuur geweest.

Natuurlijk wil ik ook gewoon een natuurlijke thuisbevalling. Ik had trouwens net besloten dat ik lekker thuis wilde bevallen. Dus het nieuws kwam me ontzettend rauw op mn dak.
    Eigenlijk had ik me er deze week net in berust op een mogelijke keizersnede. Ik heb dan maar liever zelf meer pijn en moeite met opstarten als dat mijn kleine in een stuit ter wereld moet komen met alle mogelijke nare gevolgen van dien.

Maar je hebt gelijk hoor, ik ben me terdege bewust van de nadelen van een keizersnede......
    Maar ik ben ook bang voor de draaiing.....niet alleen voor mezelf maar zeker ook voor ons kleine manneke. :(

11. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Succes meid! Laat je ons (mij) nog even weten wat jou ervaring was?
    Mijn VK heeft me doorgestuurd naar het ZH naar een Gyn. Zelf doet ze dus waarschijnlijk geen draaipoging (jammer). Ik zou dus ook een draaipoging krijgen in mn 34e week, net als jij. (maandag 27 juli)

zie mn reactie bij Belle......ik zit zooo ontzettend in twijfel.........

12. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Ze hielden ons hummeltje voor/tijdens/na de draaipoging heel goed in de gaten. Ook kijken ze vooraf met een echo goed of je wel een kans maakt anders gaan ze er niet eens aan beginnen.

Ik heb vandaag nog een echo gehad in het ziekenhuis om te kijken of de baby niet is teruggedraaid. Hij lag nog steeds goed, zelfs al een beetje aan het indalen. Dus vanaf nu mag ik weer gewoon naar de verloskundige.

Iedereen succes!!

13. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Vond je het draaien zelf niet vervelend of pijnlijk???:(

Fijn dat je kleine hummel nog steeds goed ligt en al aan het indalen is! :D
    Dat geeft deze nerveuse mama in spƩ weer een beetje hoop:)

14. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Lees hier dat er meiden zijn die met 34 weken een versie krijgen. :S Mijn ziekenhuis en vk willen dat niet doen omdat de kans van terug draaien dan te groot is.

Maar ik wens iedereen veel succes met de versie.

@ Zogezegend, heb je hem al ondergaan? Hoe is het gegaan?

Ik moet morgen, en ze ligt nog in stuit. Dus nu moet ik waarschijnlijk een week later weer naar het ziekenhuis.

xxx

15. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Hoi Jocruella,

Het was geen prettig gevoel, ze drukken echt wel flink in je buik. Maar ik probeerde me gewoon goed te ontspannen door goed op mijn ademhaling te letten. Ik vond het niet pijnlijk. De verpleegkundige en gyn, waren ook heel ontspannen, gezellig en lief, dat vind ik zelf heel veel schelen.
    Hopelijk draait je baby nog zelf, je hebt echt nog wel een paar weken. Probeer anders vertrouwen te hebben in je verloskundige of gyn, ze weten echt wel heel goed waar ze mee bezig zijn.

Succes! Als je nog vragen hebt, stel ze maar.

16. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    @Erikaatje - Tuurlijk heb ik vertrouwen in mn VK. De gyn ga ik maandag ontmoeten maar ik ga ervanuit dat ze weten wat ze doen. Ik ze gewoon dat ik het heel eng vind en dan zullen ze me vast geruststellen.
    Ga toch voor de draaipoging. Het liefst wil ik ook gewoon zelf dit klusje afmaken, zeg maar. Gewoon thuis bevallen en zelf onze kleine bink op de wereld zetten.
    Nog 4 dagen en dan zitten we bij de Gyn en weten we meer...... Ik duim voor een goede afloop!
    Fijn dat jou kindje nog steeds goed ligt!:D

@1ewondertje - Mijn VK wilde juist dat ik met 34 weken naar de gyn ging voor een draaipoging. Dan heeft hij nog de ruimte om het kindje te draaien.
    Ik ben reuze benieuwd wat me maandag te wachten staat.;)

17. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ons kindje ligt ook in stuit. Ik ben net weer bij de vk geweest en weer bleek dat het volledig in stuit lag... Het heeft nog maar bij 1 bezoek precies goed gelegen, maar verder lag het steeds in stuit.

Ik weet wel dat het heus nog wel kan draaien, maar ik wilde zo graag thuis bevallen dat ik nu toch wel de kriebels krijg!

Kijk, het zat erin met een eigenwijze papa en een eigenwijze mama en ook nog eens een eigenwijze beagle thuis, maar voor eigen bestwil kan ons kindje zich nu toch maar beter snel omdraaien hoor!

18. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    hahahaha ik herken je gevoel hoor! Hier ook een eigenwijze papa en mama...........het leukste is toch dat onze smurven nog gewoon ff draaien!

19. love31

love31 Actief lid

20 nov 2006
    281
    0
    0
    huisvrouw
    hoi

onze dochter lag ook dwars..ik mocht kiezen gewoon bevallen of een keizersnee en heb gekozen voor een stuitbevalling..en ben blij dat ik het gedaan heb..volgende dag mochten we al naar huis..

20. Jocruella

Jocruella Bekend lid

18 dec 2008
    553
    0
    0
    Fijn dat je bevalling dan zo goed is gegaan!!! Ik vind het knap van je hoor!

Deel Deze Pagina