HELP 31 weken, maar ik weet niks van baby's

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marciaatje, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marciaatje

marciaatje Actief lid

6 feb 2009
    145
    0
    16
    Omg. R'dam
    Hoi meiden,

Ik ben nu 31 weken zwanger. Het begint dus op te schieten! We kijken heel erg uit naar onze kleine vent.

Maar nou begint de stress toe te slaan, want we weten allebei niks van baby's! We hebben nog nooit een baby vastgehouden (misschien even 5 minuten op kraamvisite), of een luier verschoond.

Gister flesjes, speentjes en voeding wezen kopen, maar alles gevraagd aan de winkelier, want ik weet echt niet wat ik moet kopen. Verder heb ik bijna alle baby-spullen in huis.

Maar ik ben gewoon bang dat ik wat verkeerds doe of iets vergeet ofzo. Pfff ik begin nou wel te stressen hoor... Wat moet ik nou doen?

Groetjes

2. gimena

gimena Niet meer actief

daar is de kraam hulp voor.
    dat ze je uitleggen hoe je kindje in bad moet doen.
    hoe je de baby in bed stopt enz!
    maar je geen zorge ze leggen het je allemaal uit!

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik herken het helemaal alleen heb ik andere stress kan ik het wel aan. ben ik echt wel toe aan een kleine. van dat soort vragen maar ja dan ben je natuurlijk al te laat he hihi.

maar meid je moet je niet druk maken het komt allemaal vanzelf.
    daarvoor heb je kraamhulp die begeleid je en legt alles uit over je baby hoe je moet verschonen en hoe het in badje moet. hoe je moet voeden of bij fles voeding hoeveel erin moet enz enz.
    ze zeggen ook zodra je baby er dan is begint je moeder instinct gellijk te werken dus ik zou je er niet druk over maken en gewoon op je af laten komen.
    en mocht je iets vergeten zijn dan kan je vast nog wel iemand wegsturen om iets te halen wat je vergeten mocht zijn.
    ik denk altijd maar zo kraampakket in huis en wat pampers en voeding dan ben je vast al een heel end heen.

liefs

4. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vooral niet stressen!! ;)
    Het hoort er bij dat jullie nog van alles moeten leren. Jullie zullen aan elkaar moeten wennen, maar uiteindelijk gaat dit 'vanzelf. Als alles goed gaat krijg je ook een kraamhulp en die legt je ook vast nog wel wat basics uit (over kruikjes, voeden, bedje opdekken, badderen etc etc). Tenminste dat denk ik want ik heb zelf geen kraamhulp gehad helaas ;)
    Je hebt als het goed is nog je hele verlof om lekker in boeken en online te struinen naar wat je nodig hebt (overal zijn wel lijstjes en tips te vinden) en hoe alles moet. Jouw kleintjes zal zich straks bij jullie tweeen het veiligst voelen en dan moet je proberen alles wat je gelezen hebt te vergeten en lekker op je moeder-gevoel af gaan. Werkt over het algemeen toch het beste... ;)
    Als je voor thuis een wiegje of ledikantje hebt met lakentjes, moltons en een dekentje, wat 0-maanden speentjes, kruikje, flessen + spenen, spuugdoekjes, newborn luiers en wat 50(/56) kleertjes/mutsjes kom je al een heel eind hoor ;) Maxi-cosi is ook wel handig voor als je in het ziekenhuis moet bevallen.
    verder kun je je man/moeder/een vriendin of wie dan ook altijd nog even snel op pas sturen om het een of ander te halen, als je iets vergeten bent.
    En wat betreft luiers verschonen en voeden: komt goed! Al doende leer je snel en je kindje geeft ook wel aan wat hij wil!

geniet nog even!

5. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Mijn eerste gedachte die door me heen schoot was bij het lezen van de titel.. ik ben 35+2 en ik weet ook helemaal niets. Maar weet je de kraamhulp zal je veel leren en laten zien, en wat ik vaak van mensen begrijp is dat het allemaal wel een beetje van zelf gaat.
    Je hebt zelf snel door waar je kindje om vraagt, wat je moet doen. en hoe je het moet doen. dus maak je geen zorgen :)

wat ik ook geleerd heb van andere, je kan je inlezen, maar het gaat nooit zoals in boeken :D Maar vraag de kraamhulp gewoon om alles wat je wil weten.

6. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi,

Ik ben zelf bevallen met 31 weken en ik wist ook helemaal niets! Maar geloof me, je leert het zo snel, en je instinct helpt je ook een eind op weg. Ineens voelt alles zo natuurlijk.
    Je leest dat wel overal, maar het is echt zo, maak je geen zorgen.
    De kraamhulp helpt je idd bij heel veel dingen. Wij leren veel van de zusters in het ziekenhuis.
    En vergeet niet; het zijn je eigen kinderen, dat is heel anders dan het kind van iemand anders die je vasthoud!

succes!

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik weet nog steeds niet zoveel en toch heb ik haar al een maand levend kunnen houden :p

Ik heb in die tijd veel met mijn zus en moeder gepraat en tips gevraagd, praat erover met je vriend, je bent niet alleen je partner is er straks ook bij!

Je leert vanzelf dingen, ook door je kraamhulp, maar ook veel instinctief.. en nog maak je fouten en ben je gefrustreerd. ik ben nog steeds af en toe bang dat ik iets verkeerd doe en haar pijn doe.. of erger..

het komt wel.. geloof mij!

x

8. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    idd niet stressen de kraamhulp kan je heel erg veel leren
    en heb je geen ouders aan wie je hulp ken vragen ?

9. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Hé ben ook bevallen met 31 weken (en 5 dagen)!
    Beetje off topic misschien, maar ik bedoel te zeggen: als je zo vroeg bevalt dan moet je wel ineens en zelfs dan gaat het leren en het moedergevoel geleidelijk maar wel natuurlijk. Wat ik heb geleerd in het ziekenhuis op de NICU en high care, leer jij echt van je kraamhulp en van jezelf! ;)

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    precies.. dat instinct is zo groot...bizar eigenlijk :)

p.s eigenlijk ik 31 + 4 :)

11. Skye

Skye Niet meer actief

Had ik ook. Dat ik dacht "jeetje, wat nu, ik weet niks van kinderen". En geloof me, het gaat allemaal vanzelf

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik werk zelf met kinderen dus praktische dingen weet ik wel. mijn vriend was echt een leek op dat gebied, had al welgeteld 1x een baby even vastgehouden en dat was het.

nou, onze zoon is 3 dagen oud en mijn vriend is een prof inmiddels :)
    maak je geen zorgen, komt goed :)

13. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Als je kindje 1 dag oud is kun je je al niet meer voorstellen hoe het leven zonder haar/hem was en al weet je soms niet alles, het is echt verbazend hoe snel je alles leert. Wat alle verschillende huiltjes betekenen, hoe je je kindje vast moet houden, hoe je je kindje kunt troosten. Dat komt helemaal goed!
    En inderdaad, stel al je vragen aan de kraamhulp, die is natuurlijk de expert, dus komt helemaal goed!

14. nijntje op de mac

nijntje op de mac Actief lid

20 jun 2009
    388
    0
    0
    ik wist ook niks van baby's toen mijn dochtertje werd geboren, de eerste dag in het ziekenhuis deed ik maar of ik veels te brak was om een luier te verschonen maar in het echt vond ik het maar eng om het zelf te doen en dat iemand het ging voordoen...haha
    Maar je leert het zo snel, en je moet het zo vaak doen dat het allemaal gauw genoeg routine wordt. En laten we eerlijk zijn, elke fase van een beebje duurt zo kort dat niemand er echt een expert in kan worden. Komt echt helemaal goed!

15. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha vind het wel een leuke vraag eigenlijk :D
    Kan het me ook voorstellen dat de "paniek" even toeslaat...
    Komt vast helemaal goed.

Ik begreep vroeger ook niks van mannen en begrijp de mijne toch ook heel aardig ;)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Weet je, gaandeweg leer je het wel. En wees niet bang om dingen te vragen. Zelfs de grootste betweters hebben het moeten leren ;).
    En ook al heb je op honderden babies opgepast, je eigen kind is toch anders, en elk kind is weer anders.
    Ik was 18 toen de oudste werd geboren, en ik had wel opgepast maar hoe je de baby goed vasthoudt, oppakt, voedt, en er van houdt, wist ik veel...
    Nu komt nr 4 eraan en dit kindje heeft ongetwijfeld ook een eigen gebruiksaanwijzing. Dus ik weet de basis maar hoe dit kindje zal zijn? geen idee.
    Je kan wel veel lezen in boekjes en tijdschrijften (Wij, jonge ouders/kinderen/ouders van nu) maar het beste leer je door het gewoon te doen.
    Het komt allemaal helemaal goed :D

17. Jodelahiti

Jodelahiti Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.779
    0
    0
    Brabant!
    Haha, wat herkenbaar!
    Bij mijn eerste was ik zo onzeker dat ik de verkorte opleiding tot kraamverzorgster ben gaan doen!!

Daarna wist ik 'alles' en dat voelde ook super. Echter wat ik ook leerde was dat de belangrijkste taak van een kraamverzorgster is; de ouders leren om te gaan met hun kindje!

Ze zal je alles leren over borst en flesvoelding, luiers verschonen, slaaphoudingen enz. enz.

Maak je geen zorgen, vraag álles straks aan je kraamhulp. En voor daarna kun je altijd bellen met je thuiszorgorganisatie (consultatiebureau)

Deel Deze Pagina