Dat weet ik, maar toch zijn er bepaalde situatie waarover je niet kan oordelen. Iemand kan je echt gek maken, zo gek, dat je dingen doet waarvan je later niet eens weet waarom je iets gedaan hebt.
Kan me zo goed indenken dat je dit de rest van je leven meedraagt... Ik kan niet oordelen en wil ook niet oordelen. Heel, heel veel sterkte voor nu en in de toekomst!
Maar hoe zie je het nu dan..? Ik zie het juist als moord nadat ik een abortus heb moeten plegen.. Mensen vinden mij vaak overdreven als ik zeg dat ik mezelf een moordenaar vind en nog wel van mijn eigen kind, maar zo voelt het gewoon voor mij... En mijn 'kindje' was nog maar 7 weken oud en dat vind ik al verschrikkelijk laat staan met 17 weken als je de eerste schopjes voelt en het echt helemaal af is.. Dit raakt me gewoon heel erg..
Ik geloof dat het een rottijd voor je is geweest, maar o.a. vanwege mijn situatie mbt zwanger (willen) worden kan en wil ik dit niet eens begrijpen. Hoe erg je ook onder druk staat, uiteindelijk kan je zoals eerder geschreven nog altijd nee zeggen. Ze vragen ook altijd of je het zeker weet en gaan niet zomaar aan de slag voor ze een gesprek met je hebben gehad. Ik ken zelf iemand die met 17 weken en een paar dagen abortus heeft laten uitvoeren en dat heb ik nooit begrepen. Om dezelfde reden, omdat haar vriend haar onder druk zette. Toen ze er achteraf verdriet om had kon ik er geen medelijden mee hebben. Je weet toch dondersgoed dat je een compleet mensje uit je laat halen? Sorry ik wil niet hard overkomen, ik geloof echt dat het een rottijd is geweest, en het is niet meer terug te draaien, maar ik vind een abortus als je al zover bent niet kunnen. Het is nooit de laatste optie. Daarbij snap ik ook niet dat er hier klinieken zijn die dus zomaar (zonder bijvoorbeeld medische reden) dit soort abortussen uitvoeren. Het zou verboden moeten worden...
Vind ik ook. Ik vind sowieso dat ze abortussen na uiterlijk 10 of 12 weken niet meer toe moeten staan. Ik heb het dan natuurlijk niet over medische redenen.
Ik begrijp ook niet dat een arts zoiets kan! Je ziet op de echo een compleet kindje, alles erop en eraan, een kloppend hartje. En dat ga je dan gewoon even kapot maken (om het nog netjes te houden) en eruit halen. Sorry maar ik kan daar met me hoofd niet bij. Het schijnt zelfs dat ze dit soort abortussen tot 20 of zelf 22 (weet het niet precies meer?) weken uitvoeren. Ik vind het echt niet normaal. Hoe is zoiets mogelijk? Het zou in mijn ogen echt verboden moeten worden.
Ik ben tegen abortus, vooral op 17 weken... die gedachte maakt me verdrietig, zal er ook deels mee te maken hebben dat ik zelf na 3,5 jaar nog steeds niet zwanger ben... maar toch na het lezen van je verhaal... ik vind het nog steeds niet kunnen, maar toch kan ik niet echt kwaad op je zijn... je begrijpt het volgens mij zelf niet dat je het ooit hebt laten doen... het feit dat je je nu zo schuldig voelt zegt genoeg denk ik veel sterkte
Ik heb je verhaal met kippenvel gelezen. Er zullen ongetwijfeld veroordelende reacties komen, ik ga ze niet lezen, want dan ga ik dat weer veroordelen en zo houden we de wereld draaiende. Wat er in me opkomt is: Eer de ziel van je kind door het in liefde te vertellen wat je hebt geleerd van deze ervaring, niet met het idee wat je fout hebt gedaan maar wat het je heeft geleerd over hoe je voor je zelf mag en moet zorgen. Door deze ervaring heb jij (en ik zeg hiermee niet dat je deze ervaring nodig hebt gehad of dat het zo moest zijn maar wel dat het er uit voort heeft kunnen vloeien) geleerd vanuit respect naar jezelf keuzes te maken, je eigenliefde en waarde aan jezelf te koppelen in plaats van aan een ander, je bent een nieuwe liefdesverbintenis aangegaan, hebt een kind deze wereld in gedragen.... Wees gelukkig en dank je kindje die deze ervaring met jou heeft kunnen delen, wees niet bang...oordelen bestaan alleen op aarde! veel sterkte en wees in liefde met jezelf en de jouwen!
Ik snap sommige mensen echt niet, er staat toch duidelijk waar het over gaat en als mensen het verschrikkelijk vinden gewoon verder kunnen kijken. Waarom moet er zo fel gereageerd worden, laat een ieder in zijn waarde of wees zo verstandig om niks te zeggen. Ik kan mij echt wel voorstellen hoe moeilijk het is voor sommige mensen maar verplaats je ook eens in haar situatie, mentaal is ze gewoon gehersenpoelt. mensen maken dingen mee die je je gewoon totaal niet voor kunt stellen maar het gebeurt toch echt. Dus respect voor elkaar en ieder zn verhaal laten doen zonder er zo bovenop te springen.
Of je het nou verschrikkelijk vind of niet, je mag toch best reageren? Ze heeft in haar verhaal ook nergens gezet dat ze geen negatieve reacties wenst te ontvangen. Het is een openbaar forum, en zolang we het netjes houden mag je best op elkaar reageren vind ik. Of je het er nou wel of niet mee eens bent. Het is gewoon moeilijk te begrijpen. Vooral als je al vanaf het hele prille begin onder druk word gezet, snap ik niet dat je uiteindelijk pas een abortus laat uitvoeren met 17 weken, terwijl je dan al zover bent. Maar nogmaals, ik zeg ook dat het vast een rottijd voor haar is geweest, ik kan en zal het alleen nooit begrijpen.
Had ik geweten dat het om een abortus bij 17 weken zwangerschap ging, had ik het ook helemaal niet willen lezen. Ik snap gewoon nog steeds niet waarom ze juist op een zwangerschapsforum dit verhaal wil plaatsen... of all places!!
Inderdaad... Ik word echt verdrietig van dit soort verhalen.. En probeer met alle moeite respect voor ts op te brengen, maar het lukt me niet. Heel slecht van me misschien.... Maar 17 weken................. Nee dat gaat er bij mij echt niet in.. Ookal stond ik onder druk van de koningin, ik zou dat echt nooit doen!
Inderdaad.... Iedereen maakt zich druk over de nieuwsberichten die té heftig zijn. Daar word over geklaagt. Maar op een ZWANGERSCHAPS-pagina over abortussen praten mag dan weer wel en is ineens niet heftig? Ik vind het belachelijk! Ga dan naar het viva forum ofzo, of stuur je brief naar mijn geheim.
Je maakt toch zelf de keuze om het te lezen of niet? Er staat vaak genoeg bij het onderdeel tv, films en nieuws over babymoorden e.d. of dat een baby het raam uitgegooid is... Dan kun je ook kiezen of je het wilt lezen of niet. Dus mensen stop met 'zeiken' als je het niet wilt lezen doe het dan ook niet. TS is vrij erin om te plaatsen wat ze wil.. Heb het trouwens over de mensen in het algemeen wat hier gaan zeggen dat ze het niet moet plaatsen. Dus niet jou persoonlijk