Mijn verhaal 1 (voor degenen die het niet wensen te lezen; onderwerp = abortus)

Discussie in 'De lounge' gestart door marije1978, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Pff ja wat moet ik zeggen? Dat je het verhaal kwijt wil prima, maar weet niet of dat hier wel zo geschikte plek is. Er zijn hier zoveel vrouwen die zoooooooooo graag een kindje van hun zelf zouden willen krijgen. Er zijn helaas ook vele vrouwen van wie hun kindje een engeltje zijn geworden en ze nooit hun kindje kunnen vasthouden kunnen zien opgroeien en ze alle liefde geven die je je kindje maar kan geven. Terwijl ze dat zooooo graag zouden willen. Oke je hebt in je titel gezet waar het om gaat maar toch zou het meningeen hier pijn doen wat je hebt verteld.

Ja ik kan me niet voorstellen hoe je je gevoelt moet hebben, toch blijf ik er ook bij dat ik abortus moord vind! Ik kan er ook niet bij met me hoofd wat je hebt gedaan. Ik vind namelijk ook dat jezelf nog altijd de beslissing had kunnen nemen om weg te gaan, je zat niet opgesloten in huis dus je had zo weg kunnen gaan en echt voor jezelf en kindje kunnen kiezen!

Fijn dat je nu wel een lieve man hebt, een gezond kind en een liefdevol huis, maar begrip op brengen kan ik helaas dus ook niet!

2. trubbel

trubbel Actief lid

19 jan 2010
    419
    0
    0
    NULL
    Eindhoven (vlakbij)
    Meid heb RESPECT voor je dat je je verhaal durft te vertellen hier!!
    Wat is die ex van je een smerige horror kerel zeg!!
    Begrijpen kan ik het (gelukkig) niet, heb niet in jou schoenen gestaan. Weet wel dat er mannen zijn die je van alles kunnen laten doen, maar zoiets gaat TE ver!!

Ik wil je heel veel sterkte wensen om dit allemaal te verwerken, en heel veel geluk met je gezinnetje

3. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    wat een klootzak.. sorry maar ik ben wel tegen abortus heel streng tegen abortus... maar dit vind ik andere verhaal
    hij is echt een moordenaar..sorry hoor..
    schat, hij heeft je echt zo gek gemaakt onzeker gemaakt , jou zover gebracht om naar die kliniek te gaan en van die baby af te komen
    en dan nog stappen met vrienden wat een gozer..

ik vind het erg voor je meid maar 1 ding zeker; dit is ECHT NIET JOU SCHULD!...

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wat een verhaal!!!!

En helaas kan ik met je meepraten over wat geestelijke mishandeling (want dat was het gewoon) met een weldenkend persoon kan doen! Iemand die dat nog nooit mee heeft gemaakt zal hier geen echt antwoord op kunnen geven.

Sterkte met het verwerkingsproces!

Heel fijn om te lezen dat je nu een gelukkig leventje hebt met je man en zoontje!

5. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ik wil even reageren op andere meiden ;

klopt moord is moord dat zeker ; maar als je zo gemanupileerd wordt dat je niet eens straight kan nadenken ;is echt moeilijk hoor..
    maar wat ik wel apart vind is dat ts de baby al gezien heeft?! dat schrok ik wel ; maar ze moet dit vooraltijd wel mee moeten dragen ..
    ik denk dat ts echt emotioneel en physical echt niet bij was door leugens en alles..

6. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    @ts wat een ongelofelijk moeilijk iets, en wat knap dat je het zo op kan schrijven. of dit de juiste plek is dat terzijde (iedereen die het niet de goede plek vind meld het bij de mods niet bij ts)

verder ben ik ook deels tegen abortus en al helemaal tegen abortus met 17 weken.
    maar ik zie ook kinderen met ouders waarvan ik had gehoopt dat ze wel abortus hadden laten doen.

maar ik ben ook tegen het veroordelen van mensen en al helemaal als iemand toegeeft dat dit het ergste is wat ZIJ zelf heeft gedaan. ze geeft niemand de schuld ze legt dit bij haar zelf neer.

onthoudt dat men eerst de balk uit je eigen ogen moet verwijderden voor je de splinter er bij een andere uit haalt.

ik hoop marije dat je dit een plekje kan geven en mijn respect voor het feit dat jij de reactie van een iedere aanvaard!

liefs hellen

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    nou dat vind ik ook wel weer wat kort door de bocht.. dat het niet haar schuld was.. ze was er zelf bij.
    Ze was 28 destijds, een fulltime baan etc..

Er zijn meisjes van 16 die nog op school zitten die hun hele familie, vriendje, ouders van vriendje, vrienden tegen zich hebben en in een zwangeren-huis terrecht komen omdat ze geen abortus willen ondergaan.

8. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Lieve Marije,

Ik wil je niet afvallen of neersabelen heb ik in mijn vorige berichten al laten weten.
    Ik vind 17 weken wel ver dat had ik niet gedacht.
    Ik heb alleen 1 vraag. Ik wil je niet nagaan of wat dan ook maar een ding zit me een beetje dwars. Ik lees net dat bij een abortus na 7 weken tot 23 weken 5 dagen bedenktijd zit. Dus op het moment dat jij ja zegt tegen de dokter is hij verplicht 5 dagen te wachten met aborteren. Jij hebt echter de abortus meteen onder gaan.
    Wil je niet afvallen maar begrijpen. Dus waarom heb jij geen 5 dagen bedenktijd gekregen?

9. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wilde eigenlijk niet reageren, maar kan het toch niet laten..
    Kan me voorstellen dat je een schuldgevoel hebt, je hebt een moord gepleegd....
    Ik heb totáál geen begrip voor je!! Een kindje weg laten halen met 17 weken... :(:(
    Ben zelf morgen 15 weken en vind het hartverscheurend om dit te lezen. En dan zijn er natúúrlijk weer mensen die zeggen: je hoeft het toch niet te lezen? Nee idd, maar in de titel staat niet dat er een abortus met 17 weken gedaan wordt :x
    Je zat niet opgesloten in dat huis! Waarom belde je je vriendin/moeder, weet ik veel wie, niet eerder? Als je dat kindje echt zo graag had willen houden (zoals je zelf schrijft): Had bij die vent weggegaan, hulp gezocht bij instantie's...
    Maar goed dat is nu achteraf geklets....dat haalt niks meer aan.

Ik kan er (gelukkig!!) niet bij met mijn verstand...evenals dat ik er met mijn verstand niet bij kan dat er mensen zijn die zeggen: respect :(

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.159
    8.136
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #230 Devilschase, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010

is een nieuwbericht dan geen verhaal van iemand? Waar staat dat ze sympathie wilt? Ze wilt haar erge gevoelens kwijt, haar gevoelens waar ze kapot aan gaat, ze wil mensen laten weten hoe een mens tot zoiets gedreven kan worden, een andere kant van alles laten zien, haar pijn en woede tonen, laten zien aan andere mensen hoeveel invloed iemand kan hebben op je geest, haar ziel uiten, mensen laten weten dat het niet zomaar gebeurt, mensen haar innerlijke verborgen verhaal vertellen, mensen die ze niet kent een blik in haar ziel geven mag dat dan niet? Dat noem ik respect, repect dat je met zoveel schuldgevoel kan leven, negatief respect, respect dat je je verhaal hier wilt doen en respect dat je je ondanks je gevoel toch een leven op wilt bouwen, dat je verder gaat en er alles van wilt maken en weet dat je het waard bent om door te gaan.

Zij leeft er elke dag mee.

Dat wil niet zeggen dat ik het respect vind dat ze het op een zwangerschapsforum neerzet waar veel voruwen een kindje willen krijgen en zij met 17 weken een abortus pleegt he, dat is wat anders.. ik heb geen respect voor de situatie, helemaal niet, ik haat mensen die abortus plegen, ik vind het verschrikkelijk! Je doet zoiets zelf, je maakt zelf die beslissing, je bent er zelf verantwoordelijk voor, ook voor de reacties van anderen, maar elke dag leven met het feit dat je een kind hebt weggehaald en het leven hebt ontnomen, worden bejegend door mensen en mensen die het niet begrijpen(wat nogal logisch is) mensen die op je neerkijken en je een moordernaar noemen..

Om met dat te leven, noem ik best wel respect ja. Dat je met zoiets kan leven. Want ik zou dat niet kunnen, en het daarom ook nooit doen.

11. hellen83

hellen83 Actief lid

16 nov 2008
    461
    0
    0
    zo dat hakt er in! bij mij in ieder geval.

lfs Hellen

12. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    jaah ik weet dat ze erbij was ..maar ik ga haar niet judgen voor een slecht persoon..
    maar ik kan wel begrijpen dat wanneer je zo gemanupileerd wordt dat je echt niet straight kan nadenken..maar zoals ik al zei vond wel apart toen ze echo haar kind zag dat ze niet verliefd werdt op de baby!?

plus ja het is wel deels haar fout ze kon opstaan en weglopen ...maarja

13. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

overigens ooit nagedacht over adoptie?

Jij wilde het kleintje niet opvoeden zonder vader want dan zou het warmte en liefde missen (wat ik opmaak uit jouw tekst).

Dit is overigens mijn derde reactie. begin erg begripvol maar nu niet meer. Zit sinds het lezen van dit bericht begin van de middag ermee in mijn hoofd.

Sinds thuiskomst van mijn man heb ik het nergens anders over. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer opties je had, hoe meer het je eigen keuze is geweest, des te meer ik niet snap dat je het hier post: zwangerschapspagina.

Je hebt diverse abortusfora en ook die heb ik vandaag bezocht na lezen van je verhaal echter zijn ze daar nooit zo in detail getreden over het aan stukken snijden van een hulpeloos klein onschuldig wezentje/babytje, als dat jij nu gedaan hebt.

Sorry! Maar ik zit er heel de dag al mee (en ja, jij al meerdere jaren.....)

Sommige zullen mijn post nu dan ook niet begrijpen wanneer ze mijn eerdere posts hebben gelezen.

Geen begrip, geen medelijden, geen respect geen.... helemaal niets. Sorry! wel vind ik het dapper dat je het hier hebt durven neerzetten.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind t wat makkelijk gesteld om te zeggen 'je had toch kunnen weggaan'. Als je keer op keer op keer te horen krijgt dat je niks waard bent, dan ga je dat op een gegeven moment geloven. Als je keer op keer ingeprent krijgt dat je slecht, stom of waardeloos bent, dan voel je dat op een gegeven moment als de waarheid. En dan ben je jezelf niet meer, dan héb je die kracht niet meer.

Heel mooi en geweldig dat er vrouwen zijn die die kracht nog wel hebben hoor, maar dat wil niet zeggen dat dat vanzelfsprekend dus voor iedereen geldt!

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wow dat je zoiets durft te zeggen zonder het verhaal te lezen:$

Wil je je afschuw tonen, toon dan ook het respect om dat op basis van het verhaal te doen.

Ik ben absoluut tegen abortus en vind het ronduit belachelijk dat dit nog legaal is in nederland. Helaas weet ik uit ervaring wat er met een persoon in zo'n situatie kan gebeuren. Dat erbij genomen is het een heel ander verhaal. Als zij in een normale relatie had gezeten was dit never never nooit niet gebeurd.

Dat is al heel wat anders dan de vele abortussen die gepleegd worden door bijvoorbeeld het te lui zijn voor anticonseptie. Wat erg veel voor komt in nederland.

Maar goed, tuurlijk mag je je mening geven.. maar lees dan ook even het verhaal want zo''n reactie zonder het verhaal te lezen vind ik ronduit zielig van jou.

16. adi

adi Niet meer actief

Ik vind het ook knap dat je je verhaal hebt verteld. Het zal jouw verwerking ten goede doen.

Begrijpen kan ik het niet, ook niet na het lezen van je verhaal. Om dezelfde redenen die in de eerdere reacties staan. Misschien klinkt dit heel hard, maar als jij zelf 200% achter je zwangerschap had gestaan, had jij het niet laten afbreken, no mather what.

En ja, ik kan dit zeggen.
    Op mij is ook wekenlang ingepraat om mijn zwangerschap (deels) af te breken, zelfs door verschillende medici, er zijn zelfs medische oorzaken bijgehaald, de hele zwangerschap is als een 'medische fout' betiteld enz.
    En ik heb geen er geen enkele seconde over getwijfeld. Puur omdat ik vind dat IK niet mag beslissen over een ander leven.

Maar ik wil je niet veroordelen, jij hebt de beslissing gemaakt. Ik hoop oprecht dat je het verlies van je kindje een plek kunt geven en je engeltje in je hart zult blijven dragen.
    Sterkte!

17. Dribbel

Dribbel Actief lid

31 jul 2010
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, weggaan zal ook best moeilijk zijn, maar een abortus nog moeilijker...

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ben ik weer de enige die het verhaal niet helemaal geloofd....?

19. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Respect!!!:)

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Verder wilde ik het hier graag bij laten.

Deel Deze Pagina