Mijn verhaal 1 (voor degenen die het niet wensen te lezen; onderwerp = abortus)

Discussie in 'De lounge' gestart door marije1978, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    doe mij maar de popcorn dan ;)

2. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    ook ik wilde er eerst niks over zeggen maar kan het toch niet laten...

ten eerste vind ik het onvoorstelbaar om jouw verhaal neer te zetten op een site waar 99% opzoek is naar verhalen over zwanger worden/zwangerschappen/kinderen. en niet een verhaal van iemand die om een zeer egoistische reden (nl op advies van een maatschappelijkwerkster) haar verhaal moet doen.

ten tweede vind ik het heel erg naar hoe jij zeer respectloos verteld hoe en wat er precies is gebeurd met het kindje. ik vind de woord keuze zeer grof en kent geen gevoel voor respect naar het kindje toe.

ten derde vind ik abortus moord hoe dan ook mits verkrachting. dat jij niet helder meer kan nadenken als je zo'n keuze moet maken snap ik niet. hoe ver ben je dan. ik zou dan denken dat iemand zelf niet meer zou willen in totaliteit niet. waarom kiest iemand dan wel om het kindje te vermoorden en niet haar zelf...(dat klinkt misschien heftig maar hoe onlogisch als je zo vernederd word) als je zo diep in de put zit, is door dan het kindje te vermoorden het zo dat in 1 keer alle problemen weg zijn? en had je dan nog hoop dat het goed zou komen tussen jullie?

ten vierde geloof ik het verhaal dan ook niet voor de volle 100%

en dames kom op respect is toch ver te zoeken...had bij die kerel weg gegaan, of had hulp gezocht dat was pas respect geweest.

mocht het verhaal echt zijn veel succes met dit enorm diepe litteken.

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

1 popcorn voor lovely....

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wat is dat toch weer voor een onzin met die bitterballen en popcorn? Dat komt in zoveel topics voorbij, is dat nou puur bedoeld om te rellen of om iets in de zeik te nemen ofzo? Jeminee wat puberaal zeg!:x

5. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee de rest is niet puberaal hier bezig zeker??? :x

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Over sommige reacties kan ik maar 1 ding zeggen.

Ik ben blij voor jullie dat jullie niet kunnen inzien dat mensen bij vormen van ernstige geestelijke mishandeling dingen kunnen doen die op dat moment hun enige 'uitvlucht' zou kunnen zijn. Een uitvlucht die overigens nooit zal werken, maar op zo'n moment wil je maar 1 ding.. Dat die mishandeling ophoudt. En ja, dan KAN je erg ver gaan. Achteraf zal je spijt hebben, en TS heeft dat ook. OOk niet zo'n klein beetje.
    Enerzijds is de spijt volledig terecht. Ze heeft het tenslotte zelf gedaan. Zelf heeft ze het zo ver laten komen. Echter dat doe je niet met je volle verstand in zo'n situatie.
    Als er sprake is van geestelijke mishandeling kan er bij iemand die heeel slim en sterk is zoveel schade aangedaan worden dat je jezelf waardeloos vind. Ik kan vollop begrijpen dat TS zichzelf op dat moment had wijsgemaakt (door haar ex) dat ze een waardeloze moeder zou zijn. ALs je dat dag in dag uit te horen krijgt dan ga je dan (in veel gevallen) ook geloven.

Mijn ex was gelukkig tegen abortus, we zijn gepland zwanger geraakt.. Maar hij heeft mij geestelijk zo de grond in geboord dat ik werkelijk van mening was een verschikkelijk slechte moeder te zijn. Ik kon niemand anders krijgen, iedereen vond mij waardeloos. Voor mij de reden om bij hem te blijven. Allemaal dingen die mij aangepraat zijn door hem. Zijn manipulaties enz enz.. En dat gebeurd niet van de 1 op andere dag. Het gebeurd in stapjes. Je wordt in kleine stapjes zooo gemanipuleerd dat je op een gegeven moment echt maar gaat geloven wat er gezegd wordt.
    Wat ik hiermee wil zeggen.. Als je het niet meegemaakt hebt kan je niet oordelen over het feit dat TS wel weg had kunnen gaan ofzo.

En diegene die dit niet kunnen begrijpen.. Ik hoop echt dat jullie zo'n onbezorgd leven mogen blijven leiden, want om dat mee te maken gun je niemand. Ik kan zeker wel deze meiden ook begrijpen.. Het is voor een buitenstaander erg moeilijk om zo'n situatie te begrijpen. Zonder twijfel.

Er was maar 1 reactie waar ik geen respect voor heb en dat heb ik inmiddels ook gewoon gequote.

@TS, echt ik hoop dat het helpt bij het verwerkingsproces dat je je verhaal kwijt kon. Ik zou niet in jouw schoenen willen staan. Wat jij moet verwerken is iets wat zooo pijnlijk is. Ik denk niet dat het verdriet ooit zal slijten. Echter hoop ik voor je dat je je schuldgevoel kan verruilen voor acceptatie. Gedaane zaken kan je niet meer keren. Geniet van je geluk wat je op dit moment hebt en nog tegemoet gaat.

7. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik had ergens in het begin al gezegd dat ik niet meer zou reageren maar nu maken jullie mij aan het twijfelen heb nooit geweten of gedacht dat dit verhaal wel eens nep zou kunnen zijn zit net met mijn man te brainstormen en jullie reacties door te nemen en hij vond het ook wel vreemd dus nu twijfel ik ook

marije wil je ons uitsluitsel geven of een toelichting zodat dit opgehelderd kan worden?????

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

daar wordt dus mee bedoeld dat alles weer totaal uit zijn verband wordt vetrokken en iedereen nog maar wta raasklakt. en mekaar de mening door de strot probeert te duwen. so nou tevreden?

9. Tahnee

Tahnee Actief lid

22 jul 2010
    106
    0
    0
    @bosi

Tja, sorry komt altijd achteraf he! Dat is meestal! Ik vind het nogal makkelijk om gewoon te zeggen dat je het hele verhaal niet gelooft, en mocht je ongelijk hebben, dat verontschuldig je je ervoor??

Ik ben in ieder geval niet zo! Vind dat flapuit uitspraken.. Maargoed, het is nu eenmaal een forum, waarbij iedereen zn mening mag geven, dus is het ook jouw goedrecht om dit neer te zetten. Verbaasde me er alleen heel erg over!

@uhm85

Oke. Dit wist ik niet, ben namelijk ook nog niet heel lang actief op dit forum. Hoe zijn jullie hier dan achter gekomen?
    En blijf dan nog van mening dat , ondanks er dus al vaker onzinverhalen zijn verteld, het nogal een beschuldiging is om dit verhaal ook maar in twijfel te nemen.

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Die anderen geven in elk geval een mening, iets wat over dit verhaal gaat. Of ze het nou wel of niet geloven, wel of geen begrip hebben, het blijft over het verhaal gaan. En zodra er popcorn en bitterballen bijkomen worden het hele topic weer s in de zeik genomen. Ik heb dit nu al zooo vaak voorbij zien komen en t schiet me nu voor de zoveelste keer verkeerd. Vind het gewoon raar.

11. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Tsja, volgens mij heeft dit totaal geen toegevoegde waarde, laten we minstens inhoudelijk blijven hier - wat je mening ook is!

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Btw. als dat echt advies is geweest van een maatschappelijk werkster dan vraag ik me af hoe kundig zij is.
    Ik kan me niet voorstellen dat zo iemand dat advies geeft terwijl ze wel móet weten dat er reacties komen die het geestelijk herstel juist ontzettend tegen kunnen gaan.
    Een topic openen hier, is juist wroeten in het verleden en opnieuw schuldgevoelens aangepraat krijgen.

Ik had het logischer gevonden als ze het verhaal in een dagboek had geschreven of op een site met lotgenoten.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.450
    36.355
    113
    Het verbaast mij trouwens zeer dat iemand hier respect voor op kan brengen. Als ze een kind van 2 jaar onder druk van haar vriend had vermoord had toch ook niemand respect voor haar gehad en voor een foetus van 17 weken wel?? Belachelijk!!!

14. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou en ik vind zoveel reacties hier raar. en ik heb mn menig 100 paginas terug al gegeven op een hele normale respectvolle manier. dus.

15. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ts zei toch gister dat haar maatschappelijk werkster had aangeraden in een forum haar verhaal te doen, dat dat kan helpen bij verwerking ofzo??
    Ik vind dat wel raar want zoiets adviseert een mw nooit. Ze weet toch wel dat mensen op een forum heel hard zijn. Ik vind het superdom dat ze hier dit verteld want al die negatieve reacties maken het allemaal erger. Als haar mw dit echt heeft geadviseerd zou ik haar aanklagen want das echt niet normaal. Het is eg wat ze heeft meegemaakt en heel makkelijk om te zeggen je zou dit of je zou dat, want ze kan het toch niet meer terugdraaien. We kunnen heel boos zijn dat zij dit doet maar de mEest schuldigen zijn toch die artsen en regeringleiders die dit allemaal toelaten.

16. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ach ja, niemand hoeft zich in te houden omdat ik me er aan erger hoor, ik ga wel weer op mn handen zitten...

17. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

tja ik vraag mij af waarom? Wat moeten we met dit verhaal. Wat is het nut om dit in de lounge te plaatsen. Met een lounge heb ik een heel ander beeld. Wat is de zin van dit verhaal? Moeten we hier iets van opsteken of iets anders.

18. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ben ik met je eens, vind dat ook altijd zwaar irritant.

19. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    belachelijk hoor "iemand popcorn, of wat" doe eens normaal zeg....

ik geloof wel dat dit verhaal echt is, zo niet moet ze toch heel erg niet goed bij haar verstand zijn....

maar even om op dit onderwerp te komen, ik heb mijn mening er over gegeven, en hoop verder dat je het een plaats kunt geven....

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

er is hier al meer dingen besproken over wat niet inhoudelijk was over het onderwerp. misschien even teruglezen???;)

Deel Deze Pagina