Ik weet van 1 iemand die deed alsof ze zwanger was van tweeling en ook 06nr had gegeven en per sms anderen (mij) op de hoogte hield van de weeën en bevalling enzo. Anderen begonnen te twijfelen en zijn op onderzoek gegaan en gegoogled en hebben haar zelfs gebeld. En tja, toen was het verhaal snel uit. Jemig wat heb ik me daar beroerd over gevoeld toen Maar oke, das volledig offtopic, sorry.
Marije, Wat een verschrikkelijk verhaal ... Ik huil met jou mee! Ik huil met jou mee om je kindje... Ik ga je niet veroordelen want je geeft zelf duidelijk aan dat je zelf ook niet begrijpt hoe je dit ooit hebt kunnen doen. Eigenlijk heb je ook levenslang door het verdriet wat je met je meedraagt. Ik kan alleen maar zeggen: ik ga niet oordelen over wat ik zelf in zo'n situatie had gedaan en wat dat met mij had gedaan. Fijn dat je gesprekken voert en ik hoop van harte dat je dit hierdoor beter leert verwerken! In het algemeen (dit dus niet speciaal tegen jou hoor!) wil ik nog zeggen dat ik zelf als christen absoluut tegen abortus ben. Ik vind het al vreselijk dat de mogelijkheid in Nederland bestaat. Ik las hierboven: wat absurd dat sommige mensen haar niet veroordelen omdat het nu om een kindje van 17 weken gaat en als ze een kind van 2 jaar had vermoord dan hadden ze dat wel gedaan. Mijn antwoord: mensen denken zo, omdat dit wetgeving is in Nederland! Dit is helaas gemeengoed geworden. Een ongeboren baby mág je doden en is onstrafbaar! Een geboren baby doden en is wel strafbaar. Wat ik bedoel te zeggen: Marije, haar ex, en wij allemaal groeien op in een samenleving waar dit soort zaken helaas mogelijk zijn en ik vind dit dus niet alleen een persoonlijk drama maar hier zit een samenleving achter die op deze manier is ingericht. Al het feit dat Marijes ex op de gedachte kwam: 'ik wil dit kind niet, we laten het weghalen/doden' betekent dat hij opgegroeid is in een land waar dit gemeengoed is. Natuurlijk is iedereen volledig verantwoordelijk voor zijn/haar eigen daden maar ik bekijk dit nadrukkelijk ook van een andere kant. In die zin vind ik jou, Marije, ondanks dat je volledig verantwoordelijk bent, ook slachtoffer en huil ik met je mee (en om al die andere kindjes die worden gedood in de moederschoot). Ik besef heel goed dat mijn ani-abortusstandpunt ook reactie hier op zal roepen. Maar ik hoop dat jullie hierboven kunnen lezen dat dit standpunt niet inhoudt dat ik iedereen veroordeel/neermaai die een abortus gepleegd heeft.
neuh dat geloof ik ook niet. een groot hangslot is beter denk ik. er komt toch weinig zinnigs meer uit bij niemand ( bij mij ook niet hoor) en iedereen fokt zich maar op
Ik weet niet meer wie dat was, maar idd een prematuur kindje dat helemaal niet van haar was. En dit gebeurt veel vaker, ook op hyves waar een profiel wordt aangemaakt door iemand met een foto van een zwangere vrouw die gewoon gejat blijkt te zijn. Je kunt dit soort verhalen gewoon moeilijk geloven, daarvoor lijken er teveel dingen gewoon niet te kloppen. Pff, ik zou er geen woorden meer aan vuil maken, nou ga ik nu echt maar slapen haha.
Dames, ik doe dit topic dicht, omdat er nu ontzettend veel discussie ontstaat over of het verhaal echt of nep is. We zullen dit achter de schermen proberen uit te zoeken. Ts heeft niets aan de reacties die nu gegeven worden, dus voor haar is het allang niet nuttig meer.