Mijn verhaal 1 (voor degenen die het niet wensen te lezen; onderwerp = abortus)

Discussie in 'De lounge' gestart door marije1978, 30 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heel veel sterkte

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat heb jij moeten doorstaan!! ik hoop dat dit je help met de verwerking.

mischien dat ik er ove rheen gelzen heb maar hoelang is het nu gelden?

3. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

volledig mee eens als toevoeging wil ik nog zeggen dat ik blij ben voor je dat je je leven weer opgepakt hebt, heel veel sterkte

kus non

4. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bovenstaande klopt, maar ik wil wel blijven benadrukken dat ik ZELF getekend heb.Ik heb het zelf gedaan. Ik heb, op dat vage, moeilijke onwisbare moment wel zelf de keuze gemaakt. Ik wil geen beeld schetsen van verantwoordelijkheid van me afschuiven. Hijw as erbij betrokken een heeft op me in gepraat, maar uiteindelijk, heb ik de keuze gemaakt. Gebasseerd op alle verkeerde dingen, dat wel, maar wel zelf genomen. Voordat ik dadelijk boze reacties krijg dat ik geen verantwoordelijkheid neem voor mijn daden.

Groetjes Marije

5. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Heel knap dat je het verhaal toch hier heb neergezet
    Ik wil je heel veel sterkte wensen met het proberen een plekje te geven

groetjes daphne

6. Dani11

Dani11 Niet meer actief

je had toch weg kunnen gaan en voor je kindje kunnen kiezen? sorry hoor ik ben zelf ook het slachtoffer geweest van geestelijk en lichamelijk misbruik, maar ik ben wel weggelopen en was ik zwanger geweest dan hoefde ik geen seconde na te denken. ik ben dan ook zeer tegen abortus....

vind het heel erg voor je dat zo'n man had hoor is niet niks, maar ik kan bij die abortus gewoon niet bij sorry.

7. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik heb je verhaal gelezen.. wat ongelovelijk triest dat het zo heeft moeten lopen.

Knap dat je je verhaal zo duidelijk op papier hebt kunnen zetten, ik hoop dat je het een plekje kunt geven en je verder kan met je leven..

Dikke knuffel!

8. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Knap dat je je verhaal geschreven hebt. Je bent duidelijk door een hel gegaan..
    Toch heb ik er persoonlijk gemixte gevoelens bij. Met 17 weken voelde ik mijn kindje voor het eerst bewegen...kan me zo niet voorstellen dat ik mijn kindje weg zou kunnen laten halen.. :(

Toch wil ik je veel sterkte wensen en hoop ik dat je (mede door je verhaal te vertellen) het alsnog een "plekje" kan geven.

9. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ dani 11

Ja, dat had ik kunnen doen, inderdaad. Maar ik vertrouwde er toen helemaal niet meer op dat ik het alleen zou kunnen. Ik was bang, geloofde niet meer in mezelf, zag alleen nog maar angst. En dit alles is nog zacht uitgedrukt.

Ik weet dat sommigen dit niet zullen snappen, en nu snap ik hetzelf ook niet meer, maar zo liggen de feiten van toen nu eenmaal.

Marije

10. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    #30 prinses, 30 okt 2010
    Laatst bewerkt: 30 okt 2010
    Inmiddels samengevoegd.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Niet elk mens is het zelfde en niet iedereen is even sterk. Ik ken iemand die al 30jaar af en aan mishandeld wordt door dr man maar daar zo door onder de invloed is dat echt niet sterk genoeg is om weg te gaan. Ben alleen maar blij dat jij dat wel was!

12. Que

Que Niet meer actief

Meid ik vind het onwijs moedig dat je het hebt geschreven!!!
    Echt heel goed!!! Ik hoop dat je in de toekomst het een plekje kunt geven. En dat je toch op een of andere manier verder kunt! Met (zoals je het zelf schrijft) lieve man en (zoontje weet het even niet meer) kind!!

Dikke knufffel!!!

13. marije1978

29 okt 2010
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ linny85

Juist dat maakt het zo ongelofelijk. Waarom en hoe kan iemand, in dit geval ik, zoiets doen?! Ik kan het van mezelf , gevoelsmatig, ook totaal niet snappen.

Verstandelijk begrijp ik dat iemand zo een keuze kan maken na alle ellende die we toen hebben gehad, maar mijn gevoel kan er tot de dag van vandaag niet bij. En dit maakt dat ik nu , misschien wel terecht, moet leven met dit gruwelijke schuldgevoel wat ik hopelijk ooit eens een plekje kan geven.

Marije

14. Alita

Alita Niet meer actief

Jeetje wat een verhaal.....

Ik zou nu niet kunnen zeggen wat ik zou doen ik denk dat je daarvoor in jouw`n schoenen moet staan!
    Nu denk ik nooit abortus maar zo gemakkelijk is het soms gewoon niet!!

Ben blij voor je dat je nu je leven hebt opgepakt en hoop dat je je nooit meer zo laat behandelen door een vent....want uiteindelijk heb je het wel gedaan idd en jij moet nu leven met de consequenties...

15. Esin

Esin Niet meer actief

16. Chai

Chai Niet meer actief

Ik vond het echt heel verdrietig je verhaal te lezen! :(
    Heel veel meer weet ik eigenlijk niet te zeggen.
    Ik wil je heel veel sterkte wensen en gun jezelf het geluk dat je nu hebt want je verdient het gewoon.
    Trek je niks aan van de "valse" reacties, die mensen kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is en dat is misschien nog wel het meest trieste van alles.
    Spijt hebben van iets is al verschrikkelijk genoeg, want dingen terug draaien kan je niet.

Heel veel liefs en knuffels van mij!

17. san84

san84 Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.222
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff wat erg zeg heb even geen woorden!

dit had mij ook zo kunnen overkomen hoop dat je een plekje kan geven.

knuffel

groetjes san84

18. MiSe

MiSe Niet meer actief

Iedereen is anders.. en zo'n keuze maak je niet zomaar, dat blijkt wel uit het verhaal.

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Helemaal mee eens. Ook al heb je in een soortgelijke situatie gezeten dan nog kan je die niet vergelijken met dat van een ander. Iedereen is verschillend.

20. Dani11

Dani11 Niet meer actief

dat vind ik ook heel erg.....
    maar wat ik hier ook al eerder las dat je een kindje weg laat halen die je al hebt gezien enzien bewegen enzo dan moet je wel heel radeloos zijn lijkt me....wat een verschrikkelijk idee en nee niet iedereen is even sterk nee dat klopt ook wel.....maar ik zou me mn leven lang schuldig voelen :(
    en dat zul jij ook wel hebben daar wil ik je sterkte mee wensen en hopen dat je het toch een plek zult kunnen geven.

Deel Deze Pagina