en elke letter gemeend...iedereen kent mijn standpunt wel wat abortus betreft, maar ik weet ook wat manipulatie met een mens kan doen...ik kan hier zelfs met mijn aversie tegen abortus geen veroordeling aan vast knopen...
ppff er gaan zoveel dingen door me heen op het moment en veel ervan is ook opgeschreven door andere. Wat ik me nu afvraag is hoe jij tegenover je ex staat nu? Ik zou me zo goed voor kunnen stellen dat je hem de schuld geeft van alles wat er toen gebeurd is! En dan je hem het leven zuur wilt maken. Ik vind het dan ook echt knap dat je aangeeft zelf verantwoordelijk te zijn geweest voor de abortus.
Dan kan het 100 x de waarheid zijn, in dit geval voegt het totaal niets toe.. en kun je misschien beter deze info niet neerzetten.
Ja, maar het voegt helemaal niks toe en TS weet dat zelf ook wel, dus ik snap echt niet waarom dat dan nog een keer gezegd moet worden. Vind het eigenlijk gewoon gemeen, ze heeft het al moeilijk genoeg en ze weet zelf ook wel hoe de zaken ervoor staan. Heeft dus geen toegevoegde waarde en lijkt alleen bedoelt om Marije extra te kwetsen.
Lieve Marije, wat heb jij in een verschrikkelijke situatie gezeten! En wat dapper van je dat het hier vertelt. Ik denk dat je zo gehersenspoeld bent en vol onzekerheden bent geweest, dat je eigenlijk echt niet meer van een keuze kunt spreken! Zoals iemand anders al schreef had de abortuskliniek moeten inzien dat jij niet bij machte was om een keuze te maken. Lieve meis, er spreekt zoveel liefde van jou uit je verhaal....Ook liefde voor het kindje.... Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met het verwerken van dit trauma, en hopenlijk kan dit forum je hierbij helpen. Liefs Duveltje
Dat niemand het wist zelfs je moeder niet bewijst wel hoe geisoleerd je was en hoe hij je heeft gemanipuleerd. Vind inderdaad dat de abortus kliniek dit had moeten oppikken,al is dat mischien ook wel weer heel makkelijk gezegd. Wil je heel veel sterkte wensen om dit een plekje te geven en weer te kunnen genieten van de dingen die je nu wel heb een mooi gezin.
Niets, maar mensen vinden het belangrijker om hun gelijk te halen, ook al gaat dat ten koste van iemand. Wat betreft die eventuele pijn van kindjes bij abortus, ik betwijfel het, maar ik krijg graag via PB linkjes naar sites waar beweerd wordt dat ze wél pijn hebben en waar beweerd wordt dat ze geen pijn hebben bij een abortus. Dan kan ik in ieder geval de bronnen bekijken en daar een eigen conclusie uit trekken.
@sunshine Haat is een groot woord. Dat heb ik niet voor hem. Dat zou echt verspilde energie zijn. Ik vind het zielig. Hij zit nu in zn grote kantoor, helemaal (nog steeds) alleen. Hij moet missen wat het belangrijkst is in ieders leven in mijn ogen ; liefde, warmte en vertrouwen. Dat zit gewoon niet in hem. Tuurlijk ben ik boos geweest, en nog steeds, om de manier waarop ie het aangepakt heeft. Dat is zoiets onmenselijks en denegrerends naar iemand. Het heeft me heel lang gekost om weer wat vertrouwen te krijgen in mezelf en anderen. Contact is er al jaren niet meer en dat zou ik ook niet willen. Ik wil hem niet zien, ruiken of voelen. Maar zoals je al zei; er ligt ook een deel verantwoording bij mij. Ik vind het belangrijker dat ik met mezelf leer leven, dan enige energie in hem te stoppen. En zo heb ik het gelukkig altijd kunnen zien. Groetjes Marije
Ik wil TS heel veel sterkte wensen met het verwerken hiervan en hoop dat je toch een plekje kunt vinden voor dit! Ik vind het iig moedig dat je het hier hebt opgeschreven! De reactie van Esin vind ik echt een extra steek onder water....wat heeft TS nou aan dit soort reacties. Schuldgevoel heeft ze al.....dat hoef je niet nog erger te maken!
Jemig meid, ik zit met tranen in mn ogen dit verhaal te lezen en heb ook niet alle reacties gelezen van de anderen. Wat heb jij het zwaar ( gehad)! Wat een onmogelijke keuze! Alle respect voor jou dat je dit hebt opgeschreven, Ik kan me zo voorstellen dat je dit je leven lang met je meedraagt. Ik kan ook goed begrijpen dat je dit niet kunt en ook psychische hulp nodig zou hebben om dit een plekje te kunnen geven. Wat fijn voor je dat je nu wel een lieve man hebt getroffen en ook een kindje hebt gekregen. En dat je nu jezelf kan aankijken met een goed gevoel en voldoende zelfvertrouwen om te zeggen: zie je? ik kan het wel! En goed ook!! Wat een kl**tzak van een ex man dat hij je zover heeft gekregen om iets te doen tegen je wil in en je daarna dan nog botweg de laan uitstuurt...Ben wel benieuwd of je ooit nog contact met hem hebt gehad?? Ik vind het knap dat je het op durft te schrijven en hiermee anderen kunt laten inzien dat er achter elke abortus een verhaal zit. Zoiets doe je zeker niet zomaar. Ik heb begrip voor je. Ik vind het echt heel erg wat je hebt moeten doorstaan...
Ik heb je verhaal gelezen (de meeste reacties niet, dat wilde ik niet). Meid, ik heb diep respect voor je. Wat moet je een vreselijke tijd hebben doorgemaakt. Ik huil met je mee, met het lezen van dit verhaal. Iedereen heeft zo zijn eigen 'reden' om voor een abortus te kiezen. Ik geloof dat het nooit echt vrijwillig is. Ik wil je heel veel sterkte toewensen met het verwerken van dit verlies en ik hoop dat je er ooit over heen komt. Respect voor je dat je je verhaal hebt gedaan. Ik hoop dat het de uitwerking heeft die je wenst door je verhaal te doen. Veel liefs en sterkte, je bent een moedige, dappere vrouw.
@ Ichtus Iedereen heeft inderdaad gelijk! Ik heb huilend je berichtje over en over gelezen. Je beschrijft mijn gevoel en wat ik hoop ooit te bereiken perfect. Dank je voor je prachtige woorden!
Ik denk niet dat de topic startster iets heeft aan dit soort info.... Ik ben, in principe, voor mezelf, ook tegen abortus, maar in sommige gevallen is het goed dat het er is. Ik wil Marije1978 dan ook veel sterkte wensen met dit verlies een plekje te geven. Verwerken zal nooit lukken denk ik. Je zult er gewoon simpelweg mee moeten leren leven.