Als het ook maar iets helpt in je strijd om de rust te vinden dan graag gedaan.... Ik gun het je van harte en zoals je kunt lezen velen met mij....bouw daarop en vertrouw op je hart...
Ik kom de dingen ook onder ogen hoor, alleen ik kies ervoor om dat soort info niet te lezen. Omdat ik dat gewoon mentaal niet kan verwerken op dit moment. En de waarheid is het inderdaad, maar volgens mij moet je even goed kijken en leren inschatten waar je jou waarheden wel en niet gepast kan plaatsen. Ik kan goed tegen tegengas, tegen mensen die volledig afkeuren wat ik gedaan heb, das een ieders recht. Maar ik denk dat je de situatie voor mij persoonlijk niet ten volste inschat, anders zou je die info wel achtwege laten. Hoe goed bedoelt het ook moge zijn geweest. Maar...laten we hier niet te lang over doorgaan Ieder zijn ding en zijn eigen gedachten...toch?! Groetjes Marije Groetjes Marije
yeey meid, ik geef eerlijk toe ben echt absoluut tegen abortus (op sommige situaties na) maar toen ik jou verhaal las, heb echt nog steeds de tranen in mijn ogen staan wat heb jij veel moeten doorstaan zeg! Maar wat ik zeker weet is dat je hoe dan ook toch een goede moeder bent en je echt een sterke vrouw bent nu. Het is helaas gebeurd en je kunt het niet meer terug draaien hoe graag je het ook wilt. Vind het knap dat je het hier zo hebt kunnen verwoorden en zal ook wel een opluchting voor je zijn nu. Maar kan mij nog steeds niet over jou ex uit. Dat er gewoon zo'n mannen bestaan!! Weet je ik geloof heilig in karma en jou ex krijgt er absoluut een keer mee te maken. Maar geef dit allemaal een klein plekje in je hart en denk maar zo jou kleintje is altijd bij je hoe dan ook Ik wens je hier veel sterkte mee! Gelukkig heb je nu een lieve man en zoontje waar je je leven mee deelt. Liefs.
Er wordt veel gesproken over een 'foute' keuze. Je hebt achteraf spijt van je keuze en je had gewild dat je anders had beslist. Ik kan me in je verhaal inleven dus ik snap je (schuld) gevoelens. Maar ik hoop dat je jezelf niet (teveel) kwalijk neemt dat je die keuze hebt gemaakt. Toendertijd, heb je die beslissing genomen, in die situatie en met de kennis van toen. Voor sommige mensen was het misschien wel de goede keuze geweest, voor jou niet. Maar die keuze kwam ergens vandaan en is naar mijn mening dus echt niet 'fout' te noemen. Ik vind het ontzettend rot voor je want dit zul je je hele leven met je meedragen. Toch is dit verhaal een stap naar verwerking, daarom vind ik het heel goed en dapper van je! Al zou ik het zelf niet aangedurfd hebben ivm sommige emotionele reacties van personen. Aan de andere kant kan dit je voorbereiden op de reacties die je in het dagelijks leven zult krijgen. Ik hoop dat je vooral luisterd naar de mensen die met je meeleven en vooral niet gelijk oordelen. Succes meis!
Heb je verhaal gelezen. Had gisteren al beloofd geen oordeel te geven en zal dat nu ook niet doen. En had al een vermoede dat het zo iets zou zijn. Een keuze die je niet zelf gemaakt hebt ook al zullen andere er anders overdenken. 'Ik denk werkelijk dat er mensen zijn die andere zo ver kunnen krijgen, Dat je zo als in jou geval abortus laat plegen. En dat zegt meer over hem dan over jouw. Gedaande zaken neem geen keer. Je bent een goede moeder een pracht mens. Je hebje keuzes gemaakt en hoop dat je. Een plekje in je hart kunt vinden om het een plaats te geven en dat jij zonder verder schulgevoel verder kunt leven. Het schult gevoel is vaak nog het ergste, Dan wat je gedaan hebt. Ik hoop dat je. Je zelf niet meer verder pijnigt en je met je gezinnetje verder kunt. Er schreven er al een paar je hebt nu een engeltje die je de rest van je leven mee draagd maar maak het positief. Sterkte verder en hoop dat je er uit komt. Knuff
Ik vind het zo erg voor je. Wat moet jij je ellendig hebben gevoeld zeg. Ook hoe je beschrijft dat je je kindje al had zien bewegen enzo brrr rillingen lopen over m'n lijf. Aan hoe je je verhaal schrijft kan ik wel merken dat je er kapot van bent. En je zegt idd dat JIJ degene bent die de handtekening heeft gezet en de keuze hebt gemaakt maar dat is niet geheel jouw schuld vind ik. Wat ik zo lees is HIJ echt een *&^%$@#$^ en hij heeft jouw hier toe aangezet. Ik wil hiermee zeggen dat je jezelf niet te hard moet straffen hiervoor. Tuurlijk had je de keuze om weg te gaan maar dat is altijd zo makkelijk gezegd. Niet iedereen is zo sterk dat ie zegt: en nu ben ik er klaar mee ik doe het wel alleen en het is onzin wat hij zegt. Nee jij bent hem echt gaan geloven. Je zal het een plek moeten proberen te geven en te accepteren. Heel veel sterkte hiermee en een dikke knuffel Liefs Sharmila
Met tranen in mn ogen lees ik jou verhaal... Wat een verdriet en wat een pijn moet je toen en nu nog steeds hebben gehad. Ik heb niet de reacties op je verhaal gelezen. Maar mij is het duidelijk dat die......je zo gekleineerd, zo vernederd en zo weerloos heeft gemaakt, dat je ook werkelijk geen andere uitweg meer zag. Echt te erg voor woorden. Hoop dat je het ooit een plekje kunt geven in je leven. Vrede ermee hebben, dat lijkt me erg moelijk. Gelukkig heb je nu een goeie man getroffen, die jou wel een goede moeder vind. En genoeg heeft aan jullie liefde voor elkaar. ipv alleen maar geld en luxe.
Respect dat je je verhaal hier hebt geplaatst. Wat je hebt meegemaakt is gewoon heel erg en zijn geen woorden voor! Ik wil je gewoon sterkte wensen met alles en je het allerbeste wensen voor nu met je huidige man en zoontje.
Weet je wat ik bijzonder vind? Het is duidelijk dat je hier nu enkel mag reageren met hoe erg het voor ts is, hoeveel respect en medeleven dat je met haar hebt en haar vooral veel sterkte wensen! Ik zal eerlijk zijn, ik heb je verhaal met grote afschuw zitten lezen! Ik vind het vreselijk wat je hebt gedaan & vind het ook onbegrijpelijk dat zoiets hier in NL legaal is! Walgelijk! Hopelijk kan je idd wel verder met je leven, aangezien dit niet terug te draaien valt! Maar medelijden of respect heb ik niet voor je sorry!
OOOOOOOOoooooooooooooo als jij eens wist hoe ik nu over jou dacht mens zak door de grond. bahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Tranen rollen over mijn wangen bij het lezen van je verhaal. Vreselijk dat je abortus hebt gepleegd onder (psyschische) dwang van je man. Ik kan, en wil, me ook niet voorstellen hoe ongelooflijk rot jij je moet hebben gevoeld bij de abortus. Wat een rotzak zeg die ex van je!!! Ik begrijp niet dat de abortuskliniek zomaar op afspraak een abortus doet. Heb daar geen woorden voor. Je hebt een vreselijk verlies dat je bij je draagt. Heb je therapie hiervoor? Ik wil je sterkte wensen, zelf ben ik tegen abortus, maar deze heb je niet vrijwillig gedaan...
He meid, vind het echt vreselijk wat je meegemaakt hebt! Heel veel sterkte! En dames kunnen we een beetje respect voor elkaar hebben...jeetje zeg!bah...krijg van sommige echt een heel naar beeld!
Jeetje wat vreselijk dat je dit mee hebt moeten maken meid! Ik heb er gewoon geen woorden voor, behalve dat ik je heel veel sterkte wil wensen!
nee dat niet, maar als je het zo walgelijk vind snap ik niet waarom je dan nog de moeite neemt om te reageren..