Hey mensen, ja ik schaam me dood want ik weet niet eens hoe deze plant heet. We hebben hem nog geen week geleden gekregen (in een kerststuk) en hij gaat er nu al slecht uit zien. Het is onze enige plant. Ik zou het leuk vinden als er een keer een plant bleef leven in dit huis. We hebben hem wel water gegeven maar de blaadjes worden bruin. Is hij uitgebloeid of doen we iets verkeerd? (waarschijnlijk het laatste haha) Ik weet het, het is vast heel dom maar alles gaat hier altijd dood (behalve de beesten das mijn afdeling!)
Hij gaat (waarschijnlijk!!!) niet dood. Ik heb die ook in huis, de bruine blaadje eruit trekken of knippen.....niets aan de hand. De plant geeft aan wanneer die water wil want de blaadjes gaan dan hangen. Ik geeft de plant meestal 1 keer per week een flinke scheut water en trek elke 2 weken de bruine blaadjes uit.
Elletjo, niet bij de verwarming. Maar tocht zou kunnen... we zijn klein behuisd en heb eigenlijk geen andere plek voor zo'n groot stuk.... dds, okee gelukkig, ik ga die blaadjes eraf halen. Maar moet ik dan alleen het bruine eraf trekken of die hele stengel waar die bloem aan vast zit?
Ik heb ook helemaal geen groene vingers (in de tuin gaat het me iets beter af, gelukkig), maar het kan ook zijn dat ie inderdaad op de verkeerde plek staat (in de zon terwijl hij in de schaduw moet, of juist andersom bijvoorbeeld). En wat het ook nog kan zijn is dat je juist te veel water geeft. Dan gaan de wortels rotten en gaan je planten ook dood. Is dit trouwens geen Callus?
die hebben wij ook, alleen dan 6 stuks en een stuk kleiner, ze waren in 2009 uitgeroepen tot zuurstofplant van het jaar (naam weet ik zo niet begin met een S volgens mij) idd als de bladeren gaan hangen scheurt water erbij en klaar
Dode bloemen kan je in zijn geheel eruit trekken! Dat bevordert ook de groei van de plant. Anders gaat er nog steeds energie naar die dode bloemen zeg maar.
Ik trek de bruine rotzooi ook eruit en zodra ik zie dat de bladeren gaan hangen geef ik m water.. kijk gewoon elke dag even hoe ie erbij staat Hij heeft een tijd geen bloemen gehad maar nu heb ik weer 3 mooie bloemen!
Bruine blaadjes komen meestal door teveel water Bij te weinig water gaan ze hangen, bij teveel water worden ze bruin!
Even gegoogled op zuurstofplant, en ik kom "Spathiphyllum" tegen. Spathiphyllum Zie ook het kopje "verzorging"
dat is in nederlands de lepelplant. die bruine bladeren die ik op de foto zie, zijn uitgebloeide bloemen, die knip je er gewoon uit. en idd zoals ik al in meerdere berichten las, water geven als ie slap gaat hangen. ik heb hem al jaaaaaaren
Moppie, bedankt voor de link. Er staat dat het een sterke plant is, nou we zullen zien haha. Hij moet aardig wat kunnen hebben wil die hier overleven En punt 9 bij verzorging, lol jammer, had net zo'n trek! Heb nu de dode bloemen eruit gehaald en nog iets water gegeven, de onderste bladeren hingen iets en de aarde was droog. Er zitten nog 2 andere plantjes bij in de pot. 1 darvan is een klimop en die ander lijkt op zo'n buxus struikje hihi.