zorg over uitslag hoeveelheid beschikbare eicellen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pooltje, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooltje

    Pooltje Actief lid

    28 mei 2007
    325
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben gisteren bij de fertiliteitsarts geweest waar we de uitslag van de 1e onderzoeken uit de MMM hebben gehoord. De uitslag van mijn vriend (sperma onderzoek) was helemaal in orde :D . Maar uit mijn bloedtest van de 2e dag na menstuatie is gebleken dat de hoeveelheid beschikbare eicellen is teruggelopen. Nu loopt die natuurlijk bij alle vrouwen terug naarmate ze ouder worden, maar kennelijk was mijn uitslag anders dan normaal :( . Niet dat ik geen eitjes meer heb, maar wel gaf de doktor aan in mijn geval snel verdere stappen te willen nemen als het zwanger worden niet spontaan lukt. Ik ben nu 34 jaar en we zijn al twee jaar bezig, tot nu toe 2x zwanger geworden maar beide keren geƫindigd in een miskraam.

    Zoals zo vaak komen de vragen pas later als het nieuws bezonken is en je twee dagen hebt gehad om na te denken over het doktersbezoek. Moet ik me nu zorgen gaan maken? Kom ik nu al vroeg in de overgang? Zal het nog wel lukken om zwanger te worden, of zelfs met hulp niet? Zou er een verband kunnen zijn met mijn miskramen? Loop ik hierdoor een verhoogd risico op een miskraam? Kortom, allemaal vervelende vragen terwijl we eigenlijk heel positief de MMM ingestapt waren :cry: .

    Zijn er meiden die hier ervaringen mee hebben, die ook te horen hebben gekregen dat hun voorraad eitjes sneller op lijkt te raken? Wat betekende dit voor jullie? Ik hoop wat ervaringen te horen want weet nog niet hoe ik deze uitslag moet interpreteren. Hopelijk maak ik me druk voor niets, maar relativeren wordt steeds lastiger.
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Lieve Pooltje,
    Ik kan me voorstellen dat je dan onderweg naar huis het hele gesprek nog eens voorbij laat gaan dan denkt: WATSGEBEURT?

    Ik denk dat je je om je aantallen niet zo'n zorgen hoeft te maken...dan had je arts wel paniek geslagen denk ik. Ook heb ik hier geen ervaring mee en kan je dus eigenlijk helemaal niet helpen :(

    Ik hoop dat jullie gauw met een behandeling kunnen starten en dat die kinderwens dan eindelijk eens in vervulling kunnen laten gaan!

    Heel veel succes hoor!

    Elmo
     

Deel Deze Pagina