Mijn verhaal.. en is dit een dubbele miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sayuri, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal,

ik weet niet zo heel goed waar te beginnen maar het zit nu al 3 dagen in me hoofd en ik heb het gevoel dat ik het van me af moet schrijven. vandaar dat ik hier maar even ga proberen mijn verhaal te plaatsen.
    hopelijk blijft het begrijpelijk.

ik ben inmiddels 26 jaar en zit inmiddels al weer 8 jaar in de MM vanwege abnormale menstruatie en buikpijn. geen ziekenhuis die me wou helpen en moest maar aan de pil. helaas hielpen deze allemaal niet en werd de pijn alleen maar erger..

bij mijn moeder was Endometriose geconstateerd en mijn klachten kwamen volgens haar en mijzelf heel erg overeen met die van haar.
    daardoor na 3 ziekenhuizen gehad te hebben naar de endometriose afdeling gegaan van het VU in amsterdam, waar ze mij verzekerde dat ik geen Endometriose zou kunnen hebben omdat dit niet terug te vinde was in mijn bloed of op echos. daarnaast is wel door hun PCOS vast gesteld. maar hierdoor zou de pijn niet zo hevig kunnen zijn volgens hun.

na een laatste poging bij een ander ziekenhuis eindelijk na al die tijd (nu inmiddels anderhalf jaar gelede) een Gyn die mij wou helpen en dan eindelijk een kijk operatie ging doen. en wat blijkt..
    Endometriose.. er is toen gelijk een behandeling opgestart met injecties om me in de overgang te brengen(Lucrin) hier 7 maanden op gezeten. maar door zulke hevige bijwerkingen moeten stoppen.

ondertusse had deze gyn mij toch weer terug gestuurd naar het VU endometriose centrum die na die 7 maanden met mij van allerlei pillen geprobeerd hebben eindelijk deze zomer 1 gevonden die leek te werken. de Zoely pil (op natuurlijke basis) hij kon niet geloven dat dit kon helpen.

maar goed deze moet ik dus zonder stop weken door slikken.
    dit ging redelijk lang goed tot ik 2 en halve maand gelede een blaasontsteking kreeg en dus aan de antibiotica moest.
    hierdoor lichte bloedinge(bruinig) niet heel ernstig.. een week na de kuur verdween dit ook weer aangezien ik de pil gewoon door slikte. (in deze periode ook gemeenschap gehad met mijn vriend)
    aangezien ik PCOS en Endometriose heb is het bijna onmogelijk als ik ook nog aan de pil ben om zwanger te worden. dus er ook nooit bij stil gestaan.

nu had ik wel wat vreemde klachtjes misselijk en schaambot/vlies pijn en een drukkend opgezet gevoel. maar door mijn pijn medicatie dacht ik dus eerder dat dat daar door kwam en dat ik nog steeds een blaas ontsteking had.. (dit was 3 weken gelede) dus ik bij de HA een plasje ingeleverd en werd er gevraagd of ik koorts had, dit had ik niet dus volgens haar was het toch nog een lichte blaasontsteking en kreeg ik dus weer antibiotica. na deze een week gebruikt te hebbe had ik nog steeds last en dus gelijk weer terug gegaan en een plasje op kweek laten zetten. hier kwam uit geen blaasonsteking meer maar wel heel veel verschillende bactieren. dus ik zou een hele zware antbiotica 1 malig krijgen in poeder vorm van 3gram.

in deze periode heeft de gyn mij vanwege me pijn klachten ook doorgestuurd naar de pijn poli omdat de gyn even niks meer kon bedenken wat mij kon helpen. deze adviseerde mij Tens behandeling te proberen of dit werkte. daarvoor moest ik de 18de langs komen op het apparaat op te halen.

na de antibiotica van 3 gram na een week heel zwaar ongesteld geworden met stolsels en rare donker zwart/rode balletjes(grote van een ijzer balletje in een vulpenvulling) maar goed dit was natuurlijk te verwachte dus nog niet iets om me heel druk over te maken.
    maar de pijn was daardoor zo hevig dat ik niet meer wist waar ik het moest zoeken. hierdoor heeft de pijnpoli mij op morfine gezet wat redelijk goed hielp.

de 18de dus het Tens apparaatje opgehaald, dit moest ik volgens de behandelaar de gehele dag gebruiken. nu had ik wel gelezen dat het eerste 3 maanden van de zwangerschap niet gebruikt mag worden en hele zwangerschap niet op de buik. maar aangezien het voor mij niet mogelijk zou zijn om zwanger te zijn heb ik deze toch mee naar huis genomen en zaterdag ochtend(19de) met de behandeling begonnen (ik was dus nog steeds vrij hevig ongesteld inmiddels al een week) na zon 4 uur met het tens apparaatje aangezeten te hebben op mijn buik werd ik heel misselijk en kreeg ik hoofdpijn.
    maar goed dit zou ook door de medicatie kunnen komen.
    maar toch maar gestopt met de Tens. hierna ging het kwa misselijkheid en hoofdpijn wel weer wat beter.

zondag ochtend(20ste) weer zo ontiegelijk veel buikpijn waardoor ik dacht laat ik de Tens maar proberen mischien trekt het weg..
    maar deze keer werd ik na 2 uur al misselijk en hoofdpijn waardoor ik die toch maar weer uit zette. hierna werd de pijn zo hevig dat zelfs de morfine niet meer werkte en ik de huisartsen post gebeld heb.
    deze woude dat ik langs zou komen in de ontiegelijke sneeuwbui! helaas geen andere mogelijkheid als met openbaar vervoer te gaan.

voor ik weg ging dacht ik toch nog even wc om schoon maandverband in te doen en weg te gaan, dat ik mijn inlegkruisje bekeek lag me hier toch een weefsel klomp in, ik schok me dood. dit was zeker wete geen stolsel. deze toch maar snel in een potje met wat water gedaan en naar de huisartsen post gegaan.

eenmaal aangekomen dood van de pijn en ijskoud werd mij verteld dat ik de morfine maar samen met me oude pijnstillers moest nemen.
    terwijl mijn apotheek gezegt had dat ik die combinatie beter niet kon nemen. en een schema gekregen op welke tijden ik deze pijnstillers allemaal moest nemen. ook liet ik haar zien wat ik gevonden had op mijn maandverband, volgens haar was het een endometriose haard was los gekomen zou zijn. maar ik weet zeker dit is onmogelijk aangezien deze normaal weg gebrand moeten worden en er ook zeker niet zo uit zien. maar heb het toch maar daarbij gelate aangezien ik mij zo slecht voelde.

maandag(21ste) de bloeding was inmiddels wel iets minder en inmiddels een halve dag op het schema van de huisartsen post werd ik zo ziek en misselijk en duizelig dat ik zeker 3 keer overgegeve heb en dan ook alle medicatie stop gezet heb. helaas werd het niet veel beter. sinds 12 uur smiddags dus geen medicatie gehad maar wonder boven wonder werd het snachts een stuk beter kwa pijn.

vandaag(22ste) smorgens ging het nog redelijk nog steeds geen pijnstillers gebruikt. merkte wel als ik me druk maakte dat ik meer pijn kreeg. helaas was de bloedingen wel weer heviger geworden en moest ik smiddags ook nog naar de tandarts en was ik(heel slim van mij) er lopend heen gegaan(half uur lopen) waardoor de buikpijn denk ik weer zo hevig werd als zondag. helaas moest ik dus na de tandarts ook nog terug lopen en de pijn werd steeds erger..

eenmaal thuis gekomen ging ik naar de wc en ja hoor weer zon weefsel in me maandverband. ik weet niet meer wat ik hiervan moet denken. betekend dit dat ik zwanger was van een tweeling?

ik heb voor morge ochtend een afspraak staan met mijn gyn. wand wil het nu toch wel is zeker weten. ook wil een echo om zeker te weten dat me baarmoeder schoon is... maar ergens ben ik bang dat ze dit zal weigeren en zal zeggen dat ik niet zwanger geweest kan zijn.

ik heb ook fotos gemaakt van bijde weefsels en deze zal ik ook online zetten(als dit lukt) omdat ik graag wil weten wat jullie er van denken/vinden. foto 1 is van zondag foto 2 is van vandaag(dinsdag)

sorry voor mijn ontiegelijk lange verhaal en heel erg bedankt voor het lezen, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes Sayuri

2. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pffff heftig verhaal meid.....wat een pijn en ellende allemaal......

Ik weet niet wat ik van je weefsel moet denken eigenlijk.....vindt het niet uitzien als een mk maar ja ben geen arts....

Maar dit kunnen ze ook onderzoeken of het eventueel een vruchtje is in het zk....

3. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankje Lov23 voor de snelle reactie,
    weet je toevallig ook of ze dit mogen weigeren?
    een vriendin van me zei dat ze het alleen testen als je echt bezig bent met zwanger worden?

ik ben echt heel benieuwd wat me gyn morgen gaat zeggen..

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou ik persoonlijk vindt het onzin om je zoiets te weigeren eigenlijk?
    Maar ja geen idee of dit mag? Je moet het wel in water bewaren maar dat deed je al meen ik.

Jij wilt gewoon weten wat dit is dus waarom zouden ze het weigeren.....

5. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou vanmorge bij de gyn geweest.
    in eerste instantie wou ze het dus niet laten onderzoeken.
    maar dat ik ze liet zien was ze toch best wel verbaast, ze vertrouwde het niet helemaal dus gaat ze het toch opsturen naar heb lab om te laten onderzoeken.

dit duurt helaas wel 3 weken -,-

ook heb ik een echo gehad en daar was niets raars op te zien gelukkig alles zag er goed uit :)
    dus dat heeft me elk geval wel gerust gestelt.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Jeetje nu 3 weken afwachten dan....
    Maar wat gek ik lees net in een ander tooic dat het even tussendoor nagekeken werd en toe al vastgesteld werd dat het een mk was?

7. kittycat69

kittycat69 Bekend lid

3 nov 2011
    521
    0
    16
    werk in de zorg
    Hoensbroek
    Bij mijn miskraam had ik ook zo,n weefsel lijkt er veel op.Heb het laten opsturen en hoefde maar 1 week te wachten op de uitslag.Was een stukje van de zwangerschap.Denk wel dat je een miskraam hebt gehad.

8. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik vind het ook erg vreemd dat ik zo lang moet wachten..
    ze heeft er wel even naar gekeken maar ze zei er vrij weinig op.

nu moet ik wel zegge dat ik in het ziekenhuis kwam om 9,15 dat zij er dus niet eens was omdat ze het spreek uur "vergeten" was..
    dus mischien dat ze ook niet erg veel tijd voor me had.
    krijg soms toch het gevoel dat ze weinig tijd voor je neemt om echt even rustig alles door te nemen..

ook met de echo deed ze erg snel en kon het scherm zelf niet zien.
    maar goed ik ga er maar vanuit dat het goed is..

gelukkig is me buikpijn een stuk minder nu (bijna normaal zoals gewoonlijk weer) nog wel steeds bloedverlies met rare slierten en stolsels en dinge, maar wel een stuk minder als eergister.

bedankt voor jullie reacties meiden, ik hou jullie op de hoogte ook als ik de uitslag heb.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Pfff erg hè hoe ze soms met je omgaan daar.....
    Fijn dat het al iets minder erg is nu.....

10. Strijkertje

Strijkertje Actief lid

15 okt 2012
    264
    0
    0
    Ik denk ook dat dit een miskraam is geweest want lijkt ook op bij mij wat eruit kwam. Raar dat ze het niet gelijk zien.Bij mij zag de verloskundige het gelijk. En meestal duurt het bloeden nog wel even met wat stolsels ja. Heel veel sterkte in ieder geval!!

11. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de lieve reacties meiden,
    gelukkig gaat het kwa bloedingen een stuk beter..
    heb alleen nog wat slijmerig rood verlies.
    buikpijn is terug naar standaard.

alleen emotioneel schiet het niet op..
    voel me zwaar k.u.t. en soms heb ik even helemaal geen zin ook maar iets te doen..
    ook merk ik dat ik snel huil enzo ondanks dat ik dus nog niet eens zekerheid heb of het wel miskraam was..

en stomme is ik krijg steeds meer het gevoel dat me gyn er over zou liegen omdat het volgens haar zo goed als onmogelijk is dat ik zwanger was.. maar zelf heeft ze ook geen antwoord op wat het dan kan zijn.

@Strijkertje, enige rede die ik kan bedenke waarom het bij mij niet gelijk gezien word is omdat ik bij een gyn zit inplaats van bij een verloskundige? geen idee eigenlijk of dit verschil maakt..

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik herken het niet..
    maar als jij zwanger geweest zou zijnzou je dan geen zwangerschapstest kunnen doen hcg is toch niet in 1 dag je lichaam uit,,.

13. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ lovepeet, volgens mijn artsen op de pijnpoli heeft dit geen nut omdat ik medicijnen gebruik die daar invloed op hebben zal de test zo ie zo "mislukken".

zij legde het uit zelfde als dat je de urine op zou vangen in een bakje met resten zeep ofzo iets. dus vandaar dat ik ook geen test heb gehaald.

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    aha ... dat klinkt logisch... :(

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    second opinion bij een ander zh?? vind het beetje vreemd hoe er met je omgesprongen wordt

16. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    In februari ben ik geopereerd aan een bbz.

Een aantal dagen later begon ik zoals verwacht te vloeien, echter kreeg ik enorme buikpijn en er kwam toen iets uit wat exact lijkt op wat jij laat zien.
    Bij mij is onderzoek gedaan en bleek "gewoon" baarmoedervlies te zijn.
    Soms komt dat er in 1x uit en kan gepaard gaan met buikpijn dus het kan 2 kanten op.
    Sterkte

17. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou nu net uitslag gehad waar ik dus nog niets mee opschiet..
    ze zeggen dat het decidual cast is dus een gedeelte van de baarmoeder wand wat veranderd is,
    dit kan volgens hun door zwangerschap, maar ook door de pil..
    en ze kunnen me dus nog steeds niet met zekerheid zegge wat het geweest is.
    komen ze er nu mee dat ik wel een test had moeten doen -,- terwijl mijn eigen gyn dus gezegt had dat dit geen nut heeft..
    ik ga de uitslag vanmiddag maar ophalen en dan naar een andere gyn kijke wat die er op te zegge heeft..

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar ze hadden nu toch ook kunnen zien of dit weefsel een kindje of van een mk was? Dus dan denk ik dat het idd eerder van je pil is geweest.

Ach meid je zal het nu niet weten....maar eerlijk denk ik dat het dan geen mk was. Dat hadden ze nu toch wel gezien?

19. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk baarmoederslijmvlies. Ik verloor ook zulke dingen na de curetage (zwangerschap 11wk) maar dit was dus geen zeangerschapsweefsel meer of vruchtje want dat was allemaal verwijderd. Taai en stevig weefsel. Verloor echt flinke stukken wat gespaard ging met veel bloedverlies en veel buikpijn. Dokter zij dat dit baarmoederslijmvlies was en je dit ook kunt krijgen als je paar maanden niet ongesteld wordt want dan wordt het menstruatie bloed niet afgebroken

20. Sayuri

Sayuri Lid

22 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ik ga daar ook maar van uit, wil het verder eigenlijk ook niet weten..
    al was het wel een mk is er nu toch niks meer aan te doen..
    elk geval bedankt voor alle adviezen en steun dames!

Deel Deze Pagina