dit was geen miskraam!

Discussion in 'Vlindertjes vanaf 25 weken' started by xnancex1, Mar 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    hoi lieve vlindermama`s

ik ben sep 2008 bevallen van mijn dochter na een zwangerschap van 25 wk en 5 dgn. helaas is ze maar 9 dagen bij ons geweest.

ik ben nu weer zwanger. maar wat ik nu steeds te horen krijg is: goh, ben je nieuw weer bang voor nog een miskraam? of: wat lijkt me dat erg om een miskraam mee te maken! :evil:
    ik word dan zo boos van binnen! en het enige wat ik er dan uit krijg is; mijn dochter was geen miskraam, ze is geboren na 25 weken en heeft 9 dagen geleefd! :x

ik kan het ze misschien niet kwalijk nemen omdat ze dan gewoon niet weten wanneer het een miskraam is of een vroeggeboorte. maar toch word ik echt ontzettend boos van binnen. horen meer van jullie dit ook weleens van mensen? zo ja, hoe gaan jullie hier mee om, en wat zeggen jullie dan?

liefs nance

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    Owh meis,
    ten eerste wat erg zeg van jullie dochter,ze was wel sterk zeg nog 9 dagen geleefd,

en idd heb je geen miskraam gehad,bah dat klinkt niet leuk nee,het is al een echt mensje en dat noem je geen miskraam maar idd een vroeggeboorte,die mensen die dat zeggen hebben er gewoon niet zoveel verstand van,ene kant kan je het ze idd niet kwalijk nemen,aan de andere kant begrijp ik heel goed dat het je boos maakt,(OOk al heb ik het nooit meegemaakt een vroeggeboorte)

Ik wil je veel sterkte toewensen,

LIefs

3. loopy

loopy Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    3,564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    mijn kleine bas heeft dan weliswaar maar 2,5 uur geleefd, ik was ook zo beledigd toen iemand zei: ach het was nog maar een hoopje cellen :confused:

ik heb er veel verdriet van gehad :cry: maar uiteindelijk gedacht: ach hij is dom, laat hem maar kletsen

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

Jan 27, 2007
    15,934
    0
    0
    Deventer
    dat meen je niet hebben mensen dat echt tegen je gezegd pfff

5. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    cellen :confused: niet normaal zeg! mensen weten niet waar ze het over hebben :confused:

6. sheila1986

sheila1986 Actief lid

Aug 7, 2008
    196
    0
    0
    heel veel sterkte..

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik ben maar 14 weken zwanger geweest, maar alles zat er op en eraan. Zo compleet, dat ik al moeite heb met het woord miskraam. Maar 25 weken zwanger geweest en je kleintje die 9 dagen geleefd heeft...hoe durven mensen dat dan te zeggen?

En van deze opmerking krijg ik echt tranen in mn ogen...ik ben sowieso nog wat gevoelig, maar hier wordt ik nu erg verdrietig van...

Welke ongevoelige bal zegt nou zoiets, bah :thumbdown:

8. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    Mijn zoon is met 33 weken geboren. Helaas heeft hij niet geleefd, maar toch ook zie ik dit niet als een miskraam. Hij was een echt mensje met alles erop en eraan. Knap kereltje al zeg ik het zelf ;). Gelukkig noemen mensen in mijn omgeving dit ook geen miskraam.

Vind sommige opmerkingen die hier voorbij komen best hard. Kan me niet voorstellen dat iemand jouw kind een hoop cellen noemt. Ik kan daar best boos om worden.

Heel veel sterkte met deze zwangerschap. Geniet er lekker van. Onthou goed elke zwangerschap is anders. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Zo zie ik het.

9. Trees

Trees Niet meer actief

Jullie hebben een kindje verloren en dat kun je echt geen miskraam noemen. Je bent nu zwanger van jullie tweede kindje en vind het erg ongevoelig van sommige mensen. Toch denk ik dat veel mensen niet beter weten.

Ik heb zelf veel miskramen gehad, maar nog nooit een kindje verloren en ik vind een vroeggeboorte toch wel iets anders dan wat wij hebben meegemaakt. Wij zijn zwangerschappen verloren, dromen en hopen (en zelfs dat is al veel meer dan een hoopje cellen, wat ongevoelloos bah :x), maar niet vergelijkbaar met het verlies van een kindje waar alles al op en aan zit, waarvan je het geslacht weet en waar je met heel je hart al van houdt. Lijkt me toch wezenlijk anders dan een miskraam in de eerste paar weken.

Ik weet niet wat je tegen die mensen moet zeggen. Is misschien ook afhankelijk hoe dicht ze bij je staan? In dat geval zou ik er zeker wel wat zeggen.

10. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    mensen kunnen idd erg hard zijn in hun woorden.

of het kennissen zijn of geheel onbekende maakt me niet uit eigenlijk. wanneer ik het woord miskraam hoor sta ik in vlammen. en wanneer ik ze dan uitleg dat het helemaal geen miskraam was maar dat ik ben bevallen met 25 weken en je dit dus een vroeggeboorte noemt, staan ze je aan te kijken en zeggen dan alleen maar: oh is dat zo.

dus ze weten gewoon niet waar ze het over hebben maar mensen gooien eruit wat ze denken.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het zelf gelukkig niet meegemaakt. maar ik vind het vreselijk dat mensen zo praten tegen jullie. die denken toch ook geen 2 tellen na. een miskraam is al vreselijk ookal zijn het dan nog "maar hoopjes cellen" het is wel een kindje in wording, jullie kindje! bah, die mensen moeten eens beter nadenken. en na 25 weken afscheid moeten nemen van een minimensje, vreselijk gewoon, heb er geen woorden voor. ik wil jullie allemaal veel sterkte toewensen. ik kan wel zeggen die mensen zijn niet wijzer maar dat neemt de pijn natuurlijk niet weg. wou dat die mensen eens gewoon wat beter nadachten voor ze hun mond opendeden.

12. Vie

Vie Lid

Oct 24, 2007
    64
    0
    0
    Sommige mensen begrijpen er echt niks van!

Heb 't ookal een paar x gehad... Aan de ene kant, maar goed, dat niet veel mensen weten waar ze over praten...
    Maar aan de andere kant maakt 't mij ook kwaad! Grrr...

Maar goed, als wij maar weten dat het onze kleine mensjes waren en dat altijd zulle blijven...

Gefeliciteerd, met je nieuwe zwangerschap!

Liefs Vie...

13. vergo

vergo Fanatiek lid

Mar 3, 2007
    1,139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Als eerste vreselijk van je dochtertje heel veel sterkte.

Mijn twee jongens zijn geboren met 27 en een halve week geboren en ze hebben drie dagen geleefd. Een aantal mensen beginnen wel over een miskraam en ik wordt dan zo kwaad. Misschien wel TE overdreven maar ik kan daar totaal niet tegen. We hebben gewoon moeten bevallen en alles zat erop en eraan bij mn jongens. Gelukkig ben ik nu al langer zwanger dan ik bij mn jongens was, maar de angst blijft.

14. xnancex1

xnancex1 Actief lid

Oct 20, 2008
    237
    0
    0
    bedankt vie voor de felicitatie! :D

en de andere ook natuurlijk voor het reageren! het geeft een fijn gevoel dat er mensen zijn die het begrijpen want vele van jullie weten helaas ook hoe het voelt wanneer mensen over een miskraam beginnen.

vergo: 27 weken en dan 2 kindjes verliezen, zo erg!
    ik ben dan ook echt heel blij voor je dat je daar in ieder geval voorbij bent. maar idd, de angst zal er denk ik altijd zijn. ik moet zeggen dat ik er nu niet bij stil probeer te staan, en lekker van mijn zwangerschap geniet, maar ik denk dat ik in week 25 wel met zweethanden hoop dat alles goed blijft gaan..dat is toch een soort van mijlpaal waar ik voorbij wil zijn.

heeft ieder van jullie eigenlijk gehoord van de hormoon injecties?
    omdat het een vroeggeboorte was krijg ik vanaf week 16 t/m 36 elke week een prik om zoveel mogelijk risico weg te nemen.

hier nog meer zwangere die de injecties ook krijgen?

15. mj24

mj24 Fanatiek lid

Jun 7, 2006
    4,321
    0
    0
    Amsterdam
    heel veel sterkte met het verlies van jouw kindje. vreselijk. ik word woest als ik jouw verhaal lees. wat kunnen mensen vreselijk debiel zijn. sorry hoor. vertel ze maar dat jouw kindje een prachtig mensje was met alles erop en eraan, die jouw vinger kon vastpakken en kon voelen wat er gebeurde, jouw stem herkende en ga maar door. Sorry, maar word echt kwaad hierom. mijn dochters zijn namelijk ook op die termijn geboren en ik hoop dat ik het nu niet erger maak voor jou, maar mijn dochters stappen wel rond. Sorry, wil niet confronteren, maar zeg dat die mensen maar!

en natuurlijk heel veel geluk met je zwangerschap. en ik heb weleens gehoord van die injecties, maar dacht dat ze dat alleen in belgie deden. Wel meten ze je baarmoedermond denk ik en kan je mogelijk een rubberbandje krijgen om deze te versterken.

16. engeltje1977

engeltje1977 Actief lid

Nov 24, 2008
    313
    0
    16
    Ik denk dat mensen dat zelf ECHT niet door hebben en dat het ook niet zo naar is bedoeld als je het voelt. Mensen kunnen zich vaak moeilijk verplaatsen in een ander en in de gevoelens die daarbij horen. Er zijn maar weinig mensen die daadwerkelijk geintreseerd zijn in je gevoel en verhaal dus die roepen maar wat!

Sterkte!

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zeg altijd direct: "Het was geen miskraam, maar een doodgeboorte - zo heet dat na 20 weken." (in jouw geval natuurlijk vroeggeboorte omdat je kindje nog 9 dagen geleefd heeft). De meeste mensen schrikken dan behoorlijk!

Gelukkig maak ik niet vaak mee dat Sterre een miskraam wordt genoemd.

Er zijn duidelijke "regels" voor de termen miskraam, vroeggeboorte, doodgeboorte, wiegendood, zwangerschapsbeëindiging, etc. dus vreselijk als mensen die niet goed gebruiken...

18. Marilene

Marilene Actief lid

Nov 17, 2006
    336
    0
    0
    docent
    lieve vlindermama's, geen enkel mens zou mogen oordelen over het verlies van je kindje, hoe vroeg ook!

Ik vind het afschuwelijk en ik hoor het veel en telkens raakt het me diep, alsof je kindje van 4 op school word gepest (tenminste lijkt me alsof dat zo voelt). Van mijn kind blijft iedereen af, geboren, ongeboren, 2,5 uur geleefd, 5 dagen, 14 weken: whatever!

dikke knuffel voor ons allemaal!

19. Senna

Senna Fanatiek lid

Dec 8, 2005
    2,560
    0
    0
    ontzettend veel sterkte!

En wauw wat een debielen lopen er rond zeg! sorry dat ik het zo zeg.. maar shit hee.. eigenlijk vind ik dat je niet meer mag spreken van miskraam vanaf 12 weken.. maar goed wie ben ik..

20. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    Hey
    snap precies wat je voelt.
    Ik krijg die reactie ook zovaak.
    In het begin ging ik er ook tegenin, maar nu niet meer.
    Dan denk ik alleen maar, je weet niet waar je over praat!
    Hou alsjeblief gewoon je mond!
    Ik ben nu zwanger van de 3de, en heb nu met 13 weken al
    een flinke buik, nu hoor ik heel vaak, oww toen ik zwanger was van de 2de
    had ik ook heel snel een dikke buik, dat hoor je wel vaker bij 2de zwangerschappen.
    grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!

Heel veel sterkte, en heel veel geluk in je nieuwe zwangerschap.

Share This Page