Extreem veel harde buiken, au.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dais77, 7 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Dag meiden,

Harde buiken heb ik vaker gehad en daar lig ik niet meer wakker van ;) maar ze doen nu pijn, ze komen wel onregelmatig. We hebben een erg druk weekend gehad dus ik denk dat het daardoor komt..herkennen jullie dit?

Ik voel ons kindje ook al dagen minder bewegen. Herkent iemand dit?

Waarschijnlijk is het een fase....ik wil mezelf niet gek maken. Morgen mag ik gelukkig op controle.

Liefs Dais.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja, ik herken het. Hier ook een periode met veel (pijnlijke) harde buiken gehad met ongeveer 30-32 weken. Ik voelde de baby gelukkig wel voldoende.

Ik heb daar overigens wel voor gebeld, ook omdat ze bij mij regelmatig kwamen (ong. 6-7 per uur, een paar uur lang). Ik moest op controle komen, om te kijken of mijn bmm nog dicht zat, dat was zo. Het waren dus (nog) geen weeën.

Bij ons is de afspraak: harde buiken mogen... tenzij ze pijnlijk zijn en/of regelmatig komen, dan moet je bellen.
    En bij >10 harde buiken per dag, moet je echt rustiger aan doen!

Ik weet dat het heel moeilijk is, maar probeer het voor je kleine.
    Dit moet je morgen zeker bespreken hoor!

3. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Ik ga het zeker melden, thanks. Stelt me wel gerust dat jij ook zoiets hebt gehad.

Ik had vorige keer weeen met 28 en 33 weken en heb veel in het ziekenhuis gelegen dus ik ben wat voorzichtiger dit keer. Ik luister heel goed naar mijn lichaam..maar mijn dochter was jarig dus tja....

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Tja, dan is het ook erg lastig om rustig aan te doen. Ik vind het sowieso lichamelijk erg pittig nu, met zo'n dreumes erbij hoor!

En rustig aan doen is makkelijker gezegd dan gedaan! ik heb het ook echt moeten leren loslaten. Dus niet meer stofzuigen elke dag, niet meer trap op trap af hobbelen (dus beneden verschonen, bijv.), de was wordt 's avonds door manlief in de machine gestopt (staat op zolder ;)), dus ik hoef hem alleen nog maar op te hangen en te vouwen.
    Verder gewoon alles op een bejaardentempo!
    Maar dat is erg moeilijk voor me ;)

En dan heb ik gelukkig een dreumes die al een tijdje goed loopt en zelf de trap op/af kan!

Overigens: nog gefeliciteerd met je dochter!
    En nu rustig op de bank he :p!

5. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

4 sep 2008
    253
    0
    0
    Drukte is inderdaad een mogelijke oorzaak.
    Bij mijn eerste reageerde de verloskundige laconiek op mijn klacht over harde buiken. Gangbare adviezen als rustig aan doen, mag niet te regelmatig komen, lichaam is zich aan het voorbereiden e.d. Hopelijk is het bij jou niets verontrustends.
    Ik heb nu bij 19 wkn al last van harde buiken, met name in de loop van de middag en avond. Probeer wel rustig aan te doen maar met een kleintje van 15 mnd die nog niet zelf loopt is dat wel lastig.

Deel Deze Pagina