Ik heb een dysmatuur(te klein voor de zwangerschapsduur) kindje gekregen.Bij de groeiecho werd ze geschat op 5 pond, maar ze was slechts 2070 gram. Haar lengte was wel redelijk normaal; 47 cm. Ze was dus best mager toen ze geboren werd en haar hoofd was in verhouding groot (want dat had wel de normale omtrek). Maar uiteraard vond ik haar toch t mooist van allemaal.Het viel me toen niet eens zo zeer op. Op de foto's zie ik het nu achteraf wel duidelijker. De grootste domper was dat ze niet mee naar huis mocht, ze moest zelfs in de couveuse vanwege haar lage gewicht. En natuurlijk wil je het beste voor je kindje, maar leuk is dat niet. Ze heeft 1 dag in de couv gelegen, daarna in een warmte-bedje. Ze dronk moeilijk (ik was ook wat te vroeg bevallen, dus dit paste bij haar 'leeftijd') en moest uiteindelijk bijna 3 weken in het ziekenhuis blijven. Ze is nu 4,5 maanden en ontwikkeld zich prima! Ze is nog steeds aan de kleine kant, maar dat vind ik geen probleem. Ik haal zelf de 1.60m ook niet!
Hoi lieve meid, ik hoop dat ik je een beetje gerust kan stellen... Ik had bij Iman met 37 weken ook een groeiecho omdat de gyn haar erg klein aan vond voelen. Uit de echo kwam dat ze na 34 weken niet meer gegroeit was en dat ze bij de geboorte ongeveer 2300 gram zou zijn. De gyn gaf me een weekend bedenktijd over wat ik wilde. Op maandag teruggegaan naar de gyn en gezegd dat ik ingeleid wilde worden, ik had me het hele weekend nerveus gemaakt of ik de beeb wel genoeg voelde enz, ik werd er helemaal gek van. Nou zo gezegd zo gedaan, 2 dagen later werd ik ingeleidt. Ik was toen 38 weken en 1 dag zwanger. De couveuse en kinderarts stonden al klaar en toen kwam Iman op de wereld en woog.... 2760 gram!... We moesten 1 nachtje in t ZH blijven en toen mocht ze al mee naar huis! Ja, ze was dysmatuur, maar niet zo klein als de echo beweerde.... Sterkte ermee ik weet hoe je je voelt!
Hallo Ze zeiden vorige week tegen mij dat het kindje achter liep op de groei ik was toen 37.1 weken en de klaine kwam uit op 34. weken gister zeiden ze dat het niet echt in die week wat gegroeid was. Ze controleren me nu twee keer in de week met zoiezo de ctg-scan en op het vruchtwater enz ik moet nu ook heel goed op het bewegen van de kleine letten als het minder wordt moet ik het ziekenhuis bellen je blijft voelen Ze konden gister nog niet heel veel doen omdat de baarmoedermond nog helemaal dicht is
gister weer bij het ziekenhuis geweest alles was nu oke maandag weer naar het ziekenhuis wordt alles weer gecontroleerd of de baarmoedermond al wat open is de navelstrang nog goed werkt . hartfilmpje en de groei van de kleine
fijn dat alles nu ok was. Hoop voor je dat het maandag ook goed is en je baarmoedermond wat open is en de navelstreng goed werkt. Spannend allemaal hoor meid.
hallo ben gister naar ziekenhuis geweest weer voor de onderzoeken ook inwendig nu hem ik na het inwendige onderzoek steeds een beetje bruin bloedverlies dat zij de arts ook wel dat het wat kan gaan bloeden wat hij had de baarmoedermond wat opgerekt want ik had gister middag 1.5 cm ontsluiting . maar nu maak ik me toch wel een beetje zorgen want het bloed nog steeds iets (bruinige bloed) heeft iemand dit ook mee gemaakt heb nu ook steeds last van mij rug en buik ik ga nu maar weer wat slapen liefs yvonne