baby valt niet zelf in slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jootje33, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Onze dochter van 1 maand valt niet zelf in slaap.
    Zodra ze in haar bedje ligt begint ze te huilen.
    Ik heb ook al een Puckababy aangeschaft maar dat helpt ook niet.
    Laten huilen is geen optie want ik heb nog een zoontje en mijn man moet er 's ochtends om 5 uur uit.
    Ze valt wel in slaap op mijn arm, op haar buikje of bij mij in bed.
    Heeft iemand de gouden tip voor mij????

2. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Ik ga het ook even volgen want hier precies hetzelfde. Mijn zoontje is nu 7 weken en slaapt ook niet gelijk als hij in zijn bedje ligt. Als ik hem in bed leg begint hij te huilen. En als hij bij mij ligt slaapt ie binnen 5 minuten. En we leggen hem dus wel elke keer in zn bedje ipv gelijk toegeven en bij ons leggen.

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    hoi,

Wij hebben dit probleem ook gehad en op aanraden van het CB de ria-blom-methode gevolgd.
    Dat is idd laten huilen, en om de 10 minuten kijken en troosten (niet uit bed halen)
    De eerste dagen zijn zwaar, maar na een paar dagen gaat het steeds beter en nu leg ik hem in zijn bedje en gaat hij meestal gelijk slapen.
    Ik snap dat het lastig is met nog een kindje en vroege werktijden, maar uiteindelijk heb je er profijt bij.
    Kijk maar wat je ermee doet!
    succes

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ook hier de rai blom methode toegepast en ook ingebakerd omdat hij zichzelf wakker hiekd met zn armpjes. Nu is het in bed leggen, aai over zn bol weltrusten lieverd en slapen. HEt is even doorzetten en je bent de eerste dagen vast even bezig en er zal ene terugslag zijn, maar als je dit aanhoudt en een vast ritueel aanhoudt voor het in bed leggen gaat het straks vast een stuk beter !!

Liefs

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Je kindje is nog maar zoooo klein! Zelf in slaap leren vallen in het eigen bedje komt wel hoor... je prinsesje is 9 maanden onafscheidelijk geweest van jou en nu moet ze binnen een paar weken in een grote, enge, ruimte zelf in slaap vallen? Dat is m.i. heel onnatuurlijk. Waarom niet lekker in slaap laten vallen bij jou en dan overleggen in het bedje? Persoonlijk vind ik de Ria Blom methode helemaal niks maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Bij mij hielp de Pukababy vanaf 8-10 weken echt perfect! Daarna met iets van 15 weken weer afgeschaft. Tot die tijd heb ik mijn dochter bijna constant in de draagdoek gehad, zo kon ik zelf nog dingen doen en kon zij lekker slapen. Snapte ook wel dat dat kleine hummeltje nog niet in dat grote, koude bed wilde slapen. Mij heeft het geholpen om er gewoon in mee te gaan en te accepteren dat het zo is. Wel elke keer proberen in het bedje te laten slapen, opeens gaat het dan een keer goed. Succes ermee want weet nog hoe vermoeiend ik het vond, hihi.. Maar het komt echt!

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Mee eens. Hebben we hier ook gehad, vond het verschrikkelijk om haar te laten huilen. Werd alleen maar erger en niet beter. Veel succes in ieder geval.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze knul valt meestal ook niet in zijn bedje in slaap. (soms wel, gisteren legde ik hem even op zijn ledikant zodat ik mijn handen vrij had om zijn badje te vullen. Kom ik terug om hem te pakken om in bad te doen, ligt ie prinsheerlijk te slapen. Haha, als het niet moet kan-ie het wel.:D)
    Wij laten hem lekker bij mij of mijn man in slaap vallen. Daarna leggen we hem over. Soms proberen we het wel om hem moe op bed te leggen, maar we laten hem niet huilen. Dat vind ik op deze leeftijd voor onze zoon onverantwoord.
    Als ik mijn handen vrij wil hebben doe ik hem lekker in de draagdoek. Nu hoef ik dat niet dagelijks te doen, maar ik kan me voorstellen dat het bij een tweede kindje een uitkomst is! Je hebt dan toch minder gelegenheid om met hem te blijven zitten.

9. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier baby van zes weken. Laat hem heel soms even huilen. Maae meestal valt hij bij ons in slaap en dan leggen we hem op zijn buik in bed. Hij slaapt namelijk ook liever op zijn buik. En na lang twijfelen nu ook ´s nachts

10. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    ben het ook eens met dat je baby nog wel erg klein is om te laten huilen. sowieso ben ik daar niet van, ook niet voor grotere kindjes. mijn baby valt ook niet altijd zelf in slaap. ik probeer het wel maar als het niet lukt mag ze bij mij liggen of nog even drinken en dan wordt ze rustig en valt ze in slaap. die stress van laten huilen kan nooit goed zijn. Je hebt zo'n huilend babytje weleens gevoeld, helemaal verkrampt. Geef er nog maar even aan toe hoor, ook al is het best eens lastig met nog een kindje.

11. adi

adi Niet meer actief

Maar als ze bij jou meteen in slaap valt, dan leg je haar daarna gewoon in bed. Ik snap het probleem niet zo, ze is net geboren.

12. fafje

fafje Niet meer actief

kruikje hielp hier in het begin goed...terwijl ie in je arm al moe is(of bij tekenen van moe, gapen oid)...lekker overleggen in het warme bedje...waar zn hoofdje ligt is het lekker als het daar ook opgewarmd is...

vervolgens gewoon bij je kindje blijven, btj over zn gezicht aaien...liedje aan...lekker strak toedekken...ik doe de deken altijd over zn schouders, armpjes onder de dekens en goed instoppen

mn zootnje huilt ook wel es(jengelen)...maar ik ga er gewoon steeds naar toe...en troost hem vanuit bed...dus haal em er neit uit..tenzij hij echt huilt...dan even 2 tellen oppakken, rustig laten worden...en weer hetzelfde herhalen...dat continue...nu zoontje ligt soms een half uur om zich heen te kijken...en valt lekker helemaalvanzelf in slaap

13. fafje

fafje Niet meer actief

laat je kindje eerst wennen zonder in jou armen te slapen...maar met jou wel in het bijzijn...en dan kan je daarna dat weer afbouwen...

14. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hier helpt inbakeren wel goed en de regelmaat van iedere keer weer proberen haar 'zelf' in slaap te laten vallen in bedje.
    We helpen haar natuurlijk wel een beetje ;) Door haar eerst bij ons heel slaperig te laten worden, of lekker zachtjes aan haar wiegje te schudden. Als ze dan bijna slaapt ga ik weg en kan ze dan 'zelf' in slaap vallen ;)

15. Jootje33

Jootje33 Actief lid

7 mei 2006
    415
    1
    0
    Als ik haar slapend terug leg wordt ze meestal zo weer wakker

16. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier ook een dametje die niet zelf kon slapen alleen op de arm. Heb een puchababy gekocht en het helpt. Niet altijd, soms wil ze nog liever bij me zijn. Dat heb ik na een paar dagen geacepteerd en haar gewoon bij mij laten slapen als ze dat wilde. Als ik da niet deed maakte ik mezelf helemaal gek.

17. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je dochter is één maand oud!
    Ze is 9 maanden in slaap gewiegd in een warme, knusse, donkere buik. En nu moet ze zelf in een groot, koud, leeg ledikant in slaap vallen zonder het geluid, de geur en warmte van mama?
    Lekker bij je houden hoor, misschien is een draagdoek iets?

Wat hier trouwens wel hielp was bij mama in slaap vallen, bedje warmen met 2 kruiken en als ik haar dan in bed legde bleef ze slapen. Anders werd ze wakker omdat het gewoon een grote overgang is, vooral kwa warmte en geborgenheid.

18. EternalSunshine

4 okt 2009
    67
    0
    0
    mijn zoon is 8 weken en valt ook niet altijd meteen in slaap, leg hem juist altijd wakker in bed zodat hij went aan zelf in slaap vallen. soms jengel hij dan een beetje dan ga ik hem troosten inderdaad even over zijn bol kriebelen muziekje aan (helpt echt heel goed bij hem) en lekker goed instoppen. als hij echt gaat huilen dan haal ik m er even uit en ga dan lekker in de schommelstoel zitten met hem en schommel lekker tot hij rustig is en bijna slaapt en leg hem weer terug muziekje aan en dan slaapt hij meestal zo. maar is toch moeilijk iederkind is anders.

19. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier hebben we tot 12 weken mar fynn op de arm gelopen anders sliep hij niet. maar geen haar op mijn hoofd die hem ooit heeft willen laten huilen.
    waarom laten huilen? waarom nu al die afstand scheppen?
    koop een draag doek hou haar bij je.

20. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Onze dochter is morgen 4 maanden en kan ook niet zelf in slaap vallen.
    Tegen het advies van het CB in laten wij haar niet huilen maar helpen we haar met het in slaap komen.
    We lopen wiegend met haar op de arm rond tot ze slaapt en leggen haar dan voorzichtig in d'r bedje.
    Misschien komt het wel het alleen in slaap vallen en anders niet.

Deel Deze Pagina