Zoals de dames voor mij ook al hebben gezegd; dit is heel erg voor jullie. Ik wou dat ik iets anders kon zeggen en iets kon doen om te helpen, maar dat kan ik niet.. Ik leef heel erg met je mee, heel veel sterkte meis...
ontzettend bedankt voor het meehelpen zoeken naar info mijn vriend hoopt op een "wondertje" en dat het allemaal goed komt ondanks wat de dokter zegt, ik heb mezelf er al wat bij neergelegd, maar goed ik voel me ook behoorlijk dubbel steeds het verhaal over dat meisje is in elk geval iets dat hoop geeft, hoewel ik ook heb gelezen dat in des te eerder stadium HF voorkomt des te slechter zijn de kansen misschien moet ik het even van me afschuiven en wachten tot vrijdag en ik ga toch bellen voor een gewone afspraak i.p.v. telefonisch
Meid ik ga voor jullie duimen, en zal een kaarsje laten branden. Ik hoop met jullie mee op een wonder. dikke knuffel Marlies
Jeetje wat een naar bericht zeg! Ik heb er nog nooit eerder mee gehoort, maar vindt niet dat je hier tot vrijdag mee moet blijven zitten. Ik denk dat je toch wel wat recht hebt op wat meer duidelijkheid. Zou dus zeker bellen of je eerder LANGS kan komen.. Dit is al moeilijk, maar zo maken ze het je nog moeilijker.. Sterkte!
Lieve Mandarijn, Allereerst wil ik jullie heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Ik denk dat ik wel weet wat er door je heen gaat op dit moment. WIj hoorde met de 20 weken echo dat het niet goed zat met onze kleine. Zat veel vocht in en om het lichaampje. In het ziekenhuis hebben ze nog meer echo's gemaakt en toen werd ons verteld dat de kleine niet levensvatbaar zou zijn ookal zou ik de zwangerschap uitdragen. Wij hebben toen besloten om de zwangerschap te stoppen. De keuze was ook voor ons echt heel erg moeilijk. Er gaan zoveel gevoels door je heen. Ongeloof, verdriet, hopen dat als we morgen weer een echo zouden maken dat het dan verdwenen zou zijn. Maar de werkelijkheid is erg hard. Maar de gedachte dat de kleine misschien pijn zou hebben dat kon ik niet verdragen. Dus aan de andere kant wist ik dat wij de juiste keus hadden gemaakt hoe verdrietig het hele gebeuren ook was. Wist niet zeker of ik je dit wel moest vertellen omdat ik niet alle hoop weg wil nemen. Wil je alleen meegeven dat je niet moet wachten tot de mediesie tijd voor je heeft. Eis het op omdat het om jullie leven gaat. En ga zeker niet weg voor dat ze alle vragen naar jullie tevredenheid hebben beantwoord! Nogmaals ik wens jullie veel sterkte bij het maken van jullie keuze (wat die ook mag zijn) makkelijk zal het zeker niet zijn. Heel veel liefs Hiemtie
Hey, Ik las net jou verhaal en vindt het heel erg voor jou en wens jou en je vriend heel veel sterkte!
Heel veel sterkte! Ik zou zeker een gewone afspraak vragen en van te voren op schrijven wat je wilt vragen. Telefonisch is raar, zelfs een beetje erg onpersoonlijk vind ik. Nogmaals veel sterkte!
meiden ik zit echt met een brok in mn keel, wat een ontzettend lieve reacties en zoveel begrip en herkenning ook over al mn gevoelens heel erg bedankt allemaal ik voel mezelf al bijna een week niet zo goed, koortsig en ik heb prik in mn benen armen, prik die je krijgt als je te lang je bloedbaan afknelt zeg maar, alleen heb ik het nu echt heel vaak, ook als ik 's morgens wakker word in mn beide armen (hand tot aan de elleboog) hoort dat bij een zwangerschap? hebben jullie dat allemaal? volgens mij is het niet helemaal goed maar ben zo onzeker over alles ik ga morgen de verloskundige bellen om te vragen wat ik moet doen
Lieve schat, ik zou ook echt een gesprek eisen en desnoods het ergens anders zoeken! Je hebt recht op uitleg, wat er gebeurd als je bepaalde keuzes maakt. Je hebt recht op het hoe, wat, waarom! Hoe langer ze je onthouden van informatie en jij niet weet wat wijsheid is, Hoe moeilijker en pijnlijker het allemaal kan worden. Sterkte Mandarijn, ik wens jullie alle kracht en wijsheid toe!
Jeetje Mandarijn! Jullie staan in mijn ogen voor een onmogelijke keuze. Wat je ook kiest, je hebt altijd nog weer de gedachten "wat als?". lijkt me immens moeilijk. Alle respect hoe je hier schrijft. at die tintelingen betreft: dat lijkt op het carapale tunnel syndroom. Dat houdt in dat je zenuwbanen enigszins afgekneld worden (kan door vocht komen). Probeer eens een soort spalkje voor 's nahts zodat je pols recht blijft. Zo'n beschermer voor het skaten is een goed alternatief. Meid heel veel sterkte. En ik hoop dat jij en je vriend veel steun aan elkaar hebben. Femke
Dat prikken in de vingers is normaal tijdens de zwangerschap, aldus mijn vk toendertijd. Wel heel irritant. Als het teveel pijn doet, misschien toch even langsgaan bij de HA?
jeetje meid,wat verschrikkelijk. als eerste wil ik je heel veel sterkte toewensen. bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik met 12 weken ook te horen,dat er iets niet goed was en hij het waarschijnlijk niet zou halen. de ene arts zei 50% kans op overleven en de ander 10%. hij heeft het uiteindelijk niet gered en is met 34 weken geboren en na een zware strijd toch overleden. ik weet wel,dat als er met mijn volgende ook iets zou zijn en zij er ook zo slecht voor zou staan,zou ik per direct de zwangerschap beeindigen. als eerste geniet je niet meer van de zwangerschap,je gaat letterlijk door een hel. en als je dan toch de volle termijn uitloopt en het kindje dan overlijdt,ben je echt nergens meer. mijn zoon zou nu 7 zijn geweest en heb er nog elke dag moeite mee. ik zou goed nadenken,wat je beslist,maar in ieder geval heel veel sterkte. ps mijn zoon had geen hydrops maar hij had hernia diafragmatica een opening in het middenrif.
Mandarijn, hoe gaat het nu met je? Heb je het ziekenhuis nog gebeld en gevraagd of jullie vrijdag kunnen komen om de uitslag te bespreken ipv telefonisch? Gelukkig is het nu bijna vrijdag en hoef je niet langer in spanning te zitten. Hou je ons op de hoogte? Veel sterkte!
het gaat niet zo eerlijk gezegd, maar ja ik heb gebeld maar ik kan niet op afspraak komen, moet gewoon bellen vrijdag, dus dat doe ik maar dan
Lieve Mandarijn, Ik zag bij de vragen aan de verloskundige wat de uitslag is van de vlokkentest. Echt afschuwelijk voor jullie, ik leef met je mee! Ik hoop dat je toch nog een gesprek hebt gehad, want om dit alleen maar door de telefoon te horen is niet goed. Heel veel sterkte en blijf er samen over praten. Neem goed de tijd om dit een plaatsje te geven. MissV
Dag Mandarijn, Ik wil je ook even alle sterkte van de wereld wensen. Wat een moeilijke tijd zal dit zijn, zeg. Een virtuele knuffel voor jullie! Liefs, mamavanHind
dank je wel lieve meiden, het gesprek was telefonisch en het was echt alleen "even bellen voor de uitslag" ze had welgeteld 4 minuten voor me, maar dat doet er niet toe meer, ik heb hier in het ziekenhuis een gesprek vanmiddag om half 2 voor verdere uitleg over trisomie 18 maar ik heb zelf al veel gevonden op internet mn vriend is helemaal stuk, hij werkt zich kapot om afleiding te hebben we praten er veel over, als ik er met iemand anders over praat voelt het net alsof het over iemand anders gaat, heel raar, ik verstop het gewoon maar als ik alleen ben of samen met mn vriend huil ik de hele dag door, tranen blijven maar komen als Mandarijntje groter groeit zal hij er des te meer van voelen dat het niet goed met hem is, ik denk dat dat nu nog niet zo is, dat hoop ik althans want ik kan er niet tegen als hij al alles voelt het klinkt raar maar ik had graag gewild dat het hartje stopte met kloppen vanzelf, dit is zo ongelofelijk moeilijk dat is niet uit te leggen wat een keus om te maken, dit is geen keus meer dit is onverdragelijk, de beide opties zijn te zwaar heel erg bedankt voor al jullie steun, het heeft me zeker geholpen