wel of niet kiezen voor inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door knor1981, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Morgen ben ik 41 weken en moet ik naar het ziekenhuis voor controle, als alles goed was mag ik gewoon weer naar huis en dan moet ik iedere twee dagen terug komen voor controle.

Nu mag ik ook al een afspraak maken om in te leiden, vroeger lieten ze je tot 42 weken doorlopen en tegenwoordig is bekend dat er vanaf week 41 meer risico is op complicaties, van daar die mogelijkheid.

Alleen geen idee wat ik doen moet. Word nu wel wat onzekerder als ik de kleine een tijd niet voel, omdat er meer risico's zijne ga je toch beter opletten op alles.

2. Angels88

Angels88 Bekend lid

2 apr 2013
    581
    0
    0
    Hee knorr wat spannend he!
    Ik ben zelf pas met 42 weken ingeleid en zelf vond ik dat eigenlijk te laat... dat vond ons meisje ook want ze had een hele slechte start. Ik zou dus zeggen afspraak maken voor inleiden. Succes!

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Inleiden is niet alles maar ik zou zelf toch voor de veiligheid van mijn kind gaan. Bij de eerste ben ik uiteindelijk ook ingeleid en nee alle toeters en bellen zijn niet fijn. En ja ik kwam in een mega weeënstorm en is de kleine door complicaties met de vacuüm gehaald na 2 keer persen maar al met al heb ik een prima bevalling gehad.

Je moet echt je eigen gevoel volgen en doen wat voor jou goed voelt..... maar snap dat het een lastige beslissing blijft. Ik hoop hem straks niet ook te hoeven maken.

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier een positief verhaal..

Ik ben ingeleid bij de 2e... Bevalling heeft 3,5 uur geduurd.. Geen weeenstorm oid.
    Wel pijnstilling gehad, en 4 hechtingen...

Viel dus reuze mee :)

5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Heb de weeënstorm zelf ook niet als negatief ervaren hoor. Maar je leest veel dat dit door anderen wel zo ervaren wordt. En het is inderdaad ook niet gezegd dat je ook daadwerkelijk weeënstorm krijgt. Alleen de kans is wat groter.

6. marykay

marykay Bekend lid

12 mrt 2008
    604
    0
    0
    Ik ga vrijdag nu wel voor consult, echo en ctg naar het het ziekenhuis. Het consult is verzoek of mijn verloskundige zondag of maandag mijn vliezen mogen breken en hopen dat dan zo de bevalling wordt ingezet. Je weet al van mij dat ik liever niet wil inleiden, dit is vooral omdat ik van mijn dochter zo'n fijne thuis bevalling heb gehad. De ontsluiting met rugweeen thuis lopend/staand kunnen doen met tegendruk van mijn man. Daarna nog tijdje onder de douche en vlak voor het persen pas het bed op en met 3x was ze er. Maar mocht nu vrijdag blijken dat ik niet meer genoeg vruchtwater heb, wordt alles ook anders en kies ik zeker voor inleiden.
    Bij een eerste is het ook weer anders toen ben ik poliklinisch in het ziekenhuis bevallen ook zonder inleiden, maar er werden uiteindelijk wel medische ingrepen gedaan.
    Ik begrijp dat je het lastig vind, volg vooral je gevoel.

7. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik ben met 42 wekeningeleid en heb een prima bevalling gehad.
    Ik wilde zelf graag zolang doorlopen.

Luister naar je gevoel!

8. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik heb gewacht tot de 42 weken. Wel goed in de gaten gehouden. Met 42 kwam ze spontaan het was een heerlijke bevalling. zo zou ik er nog wel 10 willen doen

9. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Ik heb helaas een aantal maal de negatieve kanten van het afwachten tot 42 weken mogen aanschouwen en daarom durf ik zelf echt niet voorbij de 41 weken te gaan. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven als er in die laatste week alsnog iets fout zou gaan.
    Bij de 1e ingeleid bij 40 5/7 vanwege verminderd vruchtwater. Denk dat deze gup zich ook gewoon laat inleiden...;)

10. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Volg vooral je gevoel erin en zet voor jezelf op een rijtje wat je voors en tegens zouden zijn voor een inleiding.
    Is strippen misschien eerst nog een optie? Of zouden ze misschien je vliezen kunnen breken om te kijken wat dat oplevert?
    Als die twee dingen mogelijk zijn, dan zou ik dat eerst een kans geven en anders toch het inleiden.

Ik ben zelf twee en halve week geleden (in)doorgeleid. Had langdurig gebroken vliezen en na 2 dagen wel weeen, maar ze zetten niet echt lekker door. Heb daarom een infuus met weeopwekkers gehad en dat is best goed gegaan. Ben ook wel in een weeenstorm terecht gekomen en omdat het uiteindelijk ook best pittig werd en de ontsluiting maar niet opschoot heb ik een ruggenprik gehad. Daarna ging het heel snel. In 3 kwartier van 4 naar 10 cm en nog een kwartiertje persen en ze was er! Kijk er echt heel goed op terug!
    Mocht je nieuwsgierig zijn naar de hele bevalling, dan kun je het op m'n blog op deze site teruglezen.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik was er ook doodsbang voor.. Inderdaad door 'de verhalen'
    Maar ivm minder leven, had ik naar mijn idee weinig keus.. En het inleiden zelf is me reuze meegevallen gelukkig

Ben blij voor je dat je het niet als negatief hebt ervaren

12. knor1981

knor1981 Fanatiek lid

19 nov 2014
    1.640
    261
    83
    Bedankt allemaal. Niet dat ik ook nog maar een idee heb wat ik ga zeggen als ze me er naar vragen 😳.
    Ik zal eerst eens kijken hoe het vandaag met de kleine gaat en hun mening vragen over inleiden.

Strippen is tot op heden niet gelukt. Vliezen breken wist ik niet dat ze dat deden als kwekken van de bevalling.
    Moet na het ziekenhuis zowiezo de verloskundige bellen om te zeggen wat het ziekenhuis gezegd heeft en dan maken we ook een nieuwe afspraak voor het strippen.

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Er is nog niks bewezen dat er na de 41 weken extra kans is op complicaties dat zijn ze nu aan het onderzoeken.
    Wel zijn er na de 41 weken gewoon extra controles tegenwoordig zoals ctg, echo's voor vruchtwater en de placenta. Ik zal never nooit meer kiezen voor inleiding. Sowieso omdat het tegen de natuur in is en je aan bed ligt in het ziekenhuis wat ik nooit meer zou willen.
    Wellicht kan je er eens voor gaan zitten misschien houdt je lichaam het wel tegen door een emotionele reden? Is er een mogelijkheid om te strippen? Heb je accupunctuur al geprobeerd? Voetreflex? seks?

14. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Zie dat er al even een onderzoekt loop naar t 41 vs 42 wk inleiden: index trial
    Ben benieuwd wat eruit zal komen

Toch zit ik nu ook al over na te denken wat ik wil als ik de 41 weken haal. Voor nu voelt het voor mij niet fijn door te lopen tot 42 wk.

15. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Loop zelf ook over en heb morgen een echo en CTG. Dan zal er vast ook gesproken gaan worden over het eventuele inleiden.
    In overleg gaat er met ons een datuk geprikt worden. Als het aan mij ligt gaan ze vrijdag middag m'n vliezen nog breken en savonds inleiden indien nodig. Ondanks dat ik heeeel erg tegen in inleiden opzie (op bed liggen), wil ik geen enkel risico nemen voor onze kleine.

16. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Dat je alleen de mogelijkheid hebt om op bed te liggen bij inleiden klopt niet. Je mag ook staan, zitten, hurken, op de baarkruk, op de skippybal, enz. Je moet dit alleen rondom het bed doen. Als dat dus een reden is waarom je er tegenop ziet bespreek dit dan, want de mogelijkheden zijn er gewoon. Het werd mij zelfs aangeboden door de verpleegster die erbij was. Als ik had gewild en had gekund had ik zelfs heel even een douche mogen nemen tussendoor.

17. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Fijn dat jij die ervaring wel hebt, ik ga dit zeker bespreken.
    Dan heb ik waarschijnlijk een dwarse verpleegster gehad, bij de bevalling van mijn zoontje moest ik in bed blijven aan de CTG 😔 absoluut niet als prettig ervaring. Misschien dat ik vanavond alsnog een bevalplan maak en deze aan ze overhandig. Voorkeur gaat ook uit naar een bevalling op baarkruk.

Deel Deze Pagina