Hallo. wij zijn nu een paar weken uit elkaar. en zit even met wat dingetjes. ik heb nooit inkomen gehad omdat ik sinds het oudste kind thuis ben gebleven. nu bijna 6 jaar. de jongste is bijna 2. mijn man had een eigen bedrijf maar verdient te weinig om ons te onderhouden. ik heb een bijstandsuitkering aangevraagd. maar wil eigenlijk straks ook weer gaan werken. ik kan simpel werk gaan doen omdat ik nooit een opleiding heb gehad. maar verdien dan niet echt veel.kan bv productie of schoonmaakwerk gaan doen wat ik voor de zwangerschap ook al deed. maar goed, het grootste probleem is eigenlijk dat ik geen oppas heb. dus mijn vraag is eigenlijk hoeveel moet ik ongeveer rekenen voor kosten van de opvang. de jongste moet daar dan hele dagen heen. en de oudste na schooltijd. Heeft iemand misschien een voorbeeld van hoeveel de gastouder per maand kost. en hoeveel kinderopvangtoeslag je dan ongeveer krijgt. het is ook mogenlijk dat ik eerst vrijstelling krijg om te werken, en kan dan misschien via de bijstand een opleiding of cursus gaan doen. ik wil wel heel graag een opleiding doen. een thuisstudie zou perfect zijn. maar goed. zit met zoveel in mijn hoofd, alles is zo snel gegaan. en dat bijstand gedoe duurt ook zo lang. heb dus zelf even helemaal niks nu wie is er ook zo begonnen en wat heb jij gedaan ? hoe heb jij het gered alleen, wij hadden niks aan spaargeld dus reserves zijn er ook niet. mijn ex betaald nu nog even de vaste lasten en wat boodschappen geld. maar hij kan dat niet lang volhouden. hij zit nu natuurlijk ook met zijn eigen huisje en oppassen kan hij alleen op zondag.
Hai, allereerst, sterkte met de situatie..het is zo'n rollercoaster waar je in terecht komt!ik zat een beetje in dezelfde situatie, sinds de geboorte van mijn zoon werk ik als gastouder, door de scheiding moest ik hiermee tijdelijk stoppen omdat ik dus uit de woning moest. Ik heb een bijstandsuitkering aangevraagd en van hieruit kreeg ik een opleiding aangeboden, detailhandel.dankzij deze opleiding werd ik gekoppeld aan een baan maar vanaf het moment dat ik mijn diploma heb behaald, werd m'n contract niet verlengd..ze gebruiken helaas mensen in deze situatie omdat ze een soort van subsidie krijgen en na m'n diploma zou ik geld kosten, maargoed,in dat jaar wel een eigen woning gevonden en nu weer lekker aan de slag als gastouder.vaak krijg je wel echt hulp in de bijstand.qua opvang zul je niet veel zelf moeten betalen, ik had ma en dond de hele dag opvang en woe een halve dag en voor mijn zoontje 2dagen bso en betaalde zelf 60euro.een gastouder is vaak nog goedkoper en flexibeler, veel succes