mijn verhaal..vanishing twin..zo onzeker

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamavandrie, 31 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    hallo allemaal!

ik voel me op dit moment zo onzeker..
    ongeveer een maand geleden kwamen we erachter dat ik zwanger ben, eind november ben ik gestopt met de pil,
    heb toen een menstruatie gehad,
    en in de maand die volgde allemaal vreemde bloedinkjes..
    uiteindelijk mocht ik vorige week donderdag na de verloskundige vanwege het bloedverlies..
    op de echo waren 3 vruchtzakjes te zien!
    1tje is nooit bevrucht,
    de ander konden ze nog niet goed plaatsen en in de derde zit een kindje van 8 weken met een mooi kloppend hartje..
    nu heb ik nog steeds last van bloedverlies vooral bruin niet superveel, soms wel een hele slijmerige sliert (exuus voor de beschrijving ) t is er iedere dag, t maakt me onzeker en dus heb ik gister een test gedaan, waarom weet ik niet..misschien voor de geruststelling.. maar het streepje was zo licht! en vanmorgen ook!
    maandag mag ik weer voor een echo..
    moet ik mij nu zorgen maken of niet?
    ik heb natuurlijk wel een kloppend hartje gezien..
    maar toch ben ik onzeker.. :(

2. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Och meid, wat een onzekerheid!
    Probeer positief te zijn. Je hebt een kloppend hartje gezien! Dat is al een belangrijk iets meid!
    Ik weet ook van meiden hier dat ze bloedingen hebben en wel een gezond kindje.
    Het kan dus wel.

3. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Hoi meid,

Vaak is het zo dat je rond de 7 a 8 weken zoveel HCG in je bloed hebt zitten dat de test dat niet meer aankan. Waarschijnlijk daarom dus een lichtere test.

Niet meer testen en wachten tot maandag en anders misschien bellen en vragen om eerder een echo? Je kunt aangeven dat je zoveel stress erdoor hebt en dat je zo het weekend niet in wil gaan. Wat heel erg begrijpelijk is hoor.

4. kniks

kniks Actief lid

6 jan 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis.

Ik heb dit ook gehad, maar dan met 2 zakjes. Ik heb 17-12 positief getest, na berekening zou ik ruim 6 weken zwanger zijn, wij waren er totaal niet mee bezig dus was een erge verrassing.

21-12 begon ik te bloeden, vrijdag voor kerst. Op de echo was een zakje te zien, maar geen hartje en een klein vruchtje van krap aan 5 weken. Ik moest rekening houden dat het mis kon zijn, maar door een late innesteling kon het alle kanten opgaan.

2 Weken later moest ik weer komen, 03-01-2013. Dit waren helse 2 weken waarbij ik bleef bloeden, minder dan ongesteldheid, maar soms wat krampen enzo.

Op de derde kreeg ik een echo, kloppend hartje, goed gegroeid en in lijn met de berekening toen.

De verloskundige zei dat ze de oorzaak had gevonden voor de bloeding, 2e zakje gevonden en vruchtje. Gestop rond de 5 weken met groeien.

Ik had de officiele echo staan op 15 januari staan en de intake en deze zo gelaten. Kindje deed het prima, ander vruchtje zat er nog en de verloskundige dacht dat het vruchtje waarschijnlijk zou worden opgenomen door mijn lichaam.

Na deze echo is het bloeden gestopt. Vervolg afspraak gemaakt voor de 29-01 voor officiele termijnbepaling. Alles goed!

Op 26-01, weer een vrijdag, begon ik erge krampen te krijgen en begon het heel erg te bloeden een paar uur lang. Weer een spoedecho. Toen ik aankwam was het bloeden al gestopt en de krampen weg.

Hartje klopte. Dit was uitwending. Inwendig kon toen niet. Even mogen spieken nog een keer en het ukkepukje sprong ook een paar keer.

Vlos gaf aan dat de ukkie zich prima vermaakte.

Bloeden gestopt en ik rustig. Ukkie deed het, was weer gegroeid en zag er goed uit.

De 29e geweest voor termijn en is er nog naar het andere vruchtje gekeken. Deze was verdwenen. Holte was helemaal leeg. Ipv opnemen heeft mijn lichaam hem gewoon uitgedreven, miskraam dus.

Echt bloedvrij ben ik nooit echt geweest tot de "miskraam". Telkens wat rozeverlies, wat sliertjes enzo. Vanaf de laatse bleoding pas.

De Vlos gaf aan, na 8 weken een kloppend hartje te zien is dat er natuurlijk geen garantie dat het goed gaat, maar de kans dat het fout gaat is net zo groot als met 12 weken.

Misschien dat je dit een beetje zekerder maakt?

5. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    bedankt voor de lieve reacties, dat stelt me idd een beetje gerust,
    nu t volgende probleem..
    gister wat verkeerds gegeten denk t sauzijzenbroodje van de bakker..
    dochtertje gisteravond ziek..
    en midden in de nachht kreeg ik t ook te pakken kan alleen maar overgeven voel me zo beroerd...
    t zit me ook niet me he?
    ik laat jullie maandag even weten hoe het allemaal afgelopen is..

6. Lauraa98

Lauraa98 Bekend lid

25 aug 2008
    607
    8
    18
    Hallo mamavandrie, wat rot dat je je zo onzeker voelt over je zwangerschap.
    Hier is mijn verhaal het is helaas niet positief maar ik herken je verhaal een beetje vandaar dat ik hem toch wil plaatsen.

Ik heb in juni 2012 een mk na 15 weken gehad. We kwamen er toen pas achter dat ik een lege vruchtzak had omdat ze met 9 weken een vruchtje met hartje dachten te zien van 6 weken wat dus bij de volgende echo met 13 weken niet zo (meer) bleek te zijn.

Mijn laatste miskraam was er waarschijnlijk ook 1 van een tweeling. Het had ook een heel raar verloop. Op 5 weken heb ik een week gebloed maar zolang ik geen stolsels had zat het er teminste nog in. Met 5 weken kunnen ze toch nog niks zien. Daarna had ik tot aan de miskraam steeds kleine bloedingen ( van 1 of een paar dagen) die ook weer stopten.

De eerste echo met 7 weken ; kloppend hartje gezien en termijn klopte. Ze zag alleen nog een zakje erboven met wat volgens de verloskundige bloed was en geen kwaad kon. Het zou vanzelf minder moeten worden met de bloedingen.

Tweede echo met 8.6 weken; hartje klopte weer en termijn ook. Het zakje 'bloed' was nog steeds hetzelfde. Er werd me toen ook verteld dat het mogelijk van een tweeling kon zijn. Ik vind het heeel vaag dat ze het verschil niet weten tussen een vruchtzak of een zakje bloed.
    Het zakje zou in elk geval kleiner moeten worden met de tijd.

Na deze echo kreeg ik mijn vertrouwen in deze zwangerschap eindelijk terug.

Een paar dagen na de echo had ik buikpijn na een klein ritje op de fiets. Het voelde alsof er druk op stond. Ik wou opstaan om wat te pakken en ik voelde veel doorzichtig vocht uit me lopen. Ik dacht eerst aan afscheiding of gewoon vocht door de zwangerschap.
    De buikpijn was ook weer weg en ik zocht er verder niks achter

Ik heb op 10 weken iedereen verteld dat we zwanger waren want ik voelde me zo goed dat ik dat wel aandurfde.

Met 10.3 weken kregen we een derde echo bij de intake van het ziekenhuis. Ik ging liggen en zag gelijk dat er iets miste , het knipperende hartje. Ons kleine is bij 9.1 dagen gestopt met groeien. Net na de laatste echo toen ik me vertrouwen erin had. Ik ben in tranen uitgebarst en was er kapot van. Maar ik vroeg nog naar het zakje. Op de eerste echo's zat het boven en het bleek nu onderin te zitten en het was leeg er zat niks van bloed/vocht.

Toen ik er later over na ging denken ben ik gaan beseffen dat het vocht wat ik eerder verloor rond de tijd was dat ons kindje is gestorven. Dat het zakje weg gegaan is maar ik geen bloed maar juist vocht ben verloren.
    Toen de echte miskraam doorzette was het 'goede' kindje ook nog is helemaal intact met placenta en gevulde vruchtzak en al geboren dus hier kwam het ook niet vandaan.

Met bloedverlies is er een 50/50 kans dat het gewoon goed gaat. Mijn verhaal is dan ook een ervaring een geen standaard.
    Als je je zorgen maakt omdat je test zo licht is kan je ook je hcg 2x laten prikken dan weetje wat meer over de 'hoeveelheid' hcg dan een zwtest. Dan zie je ook of het stijgt of daalt. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt en je kindje het gewoon goed maakt! Want ik weet hoe onzeker je je kan voelen. Misschien kan je vandaag nog een echo krijgen? Als je je verhaal uitlegd laten ze je vast langskomen en dan weetje in elk geval meer dan nu.
    Hoeveel weken ben je nu? (Hoop dat ik er niet overheen heb gelezen) Groetjes Laura

7. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    wat een verhaal,
    vreselijk zeg..
    ik zit vandaag als het goed is precies op 9 weken..
    heb de vk nog gebeld..
    maar moet gewoon maandag langskomen t is lastig,'maar ik zal gewoon moeten afwachten..
    geduld moeten hebben en idd meer vertrouwen in mn eigen lichaam moeten zien te krijgen..

8. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik heb ook al ruim 4 weken bloed de ene dag minder dan de andere niemand vk of gyn weet waar het vandaan komt, baby doet het gelukkig goed maar dat stomme bloed

9. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

Ik ben ook in verwachting geweest van een 2-ling.
    Bij 7 weken bloedverlies en 2 weken later nog een keertje bloedverlies. Helaas is het met 1 kindje niet goed gegaan.

Maar ondanks alles ging alles super met het andere kindje.
    M'n dochter is nu alweer 7 maanden!

10. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    gisteren ben ik bij de verloskundige geweest,
    en raad eens wat?
    al mijn gestress is om niks geweest,
    het kindje zag er prima uit!
    9 weken en 2 dagen is het nu!
    we hebben het hartje horen kloppen via de echo en het was erg actief,
    wij zijn zo blij!!
    het bloedverlies komt nog steeds van de andere 2 vruchtzakjes af..
    dat kan nog wel even duren..
    de zakjes waren wel kleiner geworden dus dat is positief.
    dus vanaf nu ga ik proberen om iets meer te genieten ;)

11. MevrouwtjeDees

MevrouwtjeDees Actief lid

19 mei 2011
    172
    0
    0
    Rotterdam
    wow super! gefeliciteerd!!!

12. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Super goed nieuws!!
    Gefeliciteerd!
    Nu kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap

13. mamavandrie

mamavandrie Actief lid

14 jan 2013
    353
    0
    0
    huismama
    ja :) dank jullie wel :) nu lekker genieten van deze prachtige tijd :):)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina