Ik moest een dag ter observatie blijven, maar door de extra pijn moest ik een nachtje blijven e.d. Heel veel succes alvast en doe echt rustig aan daarna!
Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met jou verjaardag!! Nog 1 nacht slapen, dan is het al de 10e! Spannend hoor! Sterkte morgen en ik hoop dat je snel weer fit bent en dan op naar IVF!
Merah toi toi toi voor morgen, het komt vast goed xxx Hier is de eerste icsi mislukt trouwens Ik ben vandaag ongi geworden
Merah,...sterkte morgen(vandaag) Zal aan je denken!!! Hopelijk verloopt alles soepel en voel je je snel weer de oude en kunnen jullie snel weer beginnen! Dikke knuffel!
Vandaag is het zo ver!!! Heel erg bedankt voor alle goede wensen. Het komt vast goed. Mariek, ik had het gelezen van je mislukte poging. Ik wist even niet wat (en of) ik je moest schrijven. Ik had het je zo gegund! Ik hoop dat je snel weer verder kunt met poging 2. Dit was gewoon een oefen-ronde...
Rissy, ik las trouwens dat je borsten weer goed gekeurd zijn door de 'Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen'?! Gelukkig maar. Hopelijk snel een kindje dat je er tegenaan kunt leggen.
Ik hoop het,....het was gelukkig goed nieuws,...ik kneep hem wel,....maaruh,....ff wat belangrijkers hoest nu met je,...hebben ze kunnen doen wat ze wilden doen??
Nou, hier is het alweer redelijk. Ze hebben namelijk niet zo veel gedaan. Een laparoscopie, ja dat wel. Maar omdat er zoveel verklevingen zitten konden ze niets weghalen. Daar is een grotere operatie voor nodig. Nu had ik begrepen dat ze dat er dan gelijk bij zouden doen, maar toen ik wakker werd werd mij verteld dat dit helemaal niet kan op de dagbehandeling. Ik was dus eigenlijk best wel heel erg teleurgesteld... Ze hebben onder narcose nog een soort HSG gedaan en rechts lijkt de doorgang prima. Links konden ze door de verklevingen niet heel veel zien, maar ook daar kwam nog wat blauwe vloeistof door. Er lijkt dus toch een kleine doorgang te zijn. Hoe er dan toch een hydrosalpinx kan ontstaan? Tja, daar had de doc geen antwoord op. Nu wordt het in de groep besproken en 6 december hoor ik of ik toch nog een grote buikoperatie krijg of dat ik gewoon doorkan voor IVF. Al met al viel de laparoscopie reuze mee. Alleen erg misselijk geweest van de narcose (kotsen!). Nu thuis gaat het eigenlijk prima. Ik scharrel een beetje rond en verveel me nu eigenlijk al. Een goed teken dus. Ik weet niet wat ik hoop. Eileider er alsnog uit of niet. Er alsnog uit betekent weer een OK en een veel langer herstel, maar wel de zekerheid dat eventueel vocht uit de eileider een innesteling niet in de weg zit. Als de eileider erin blijft heb ik die zekerheid niet... We wachten het maar weer af...
Jéé merah wat een gedoe weer meis Ja dat is dan weer erg dubbel hè Wel of niet eruit halen Kan je nu eventueel ook verder met ivf/icsi? Maar ff lekker bijkomen vandaag dan kan je morgen weer je ding doen Het is toch pokkeweer, maar lekker cocoonen xxx
Heb behoorlijk last van mn keel. Waarschijnlijk van de intubatie. Mn huig lijkt ook twee keer zo lang als voor de operatie en is wit aan het uiteinde. Eigenlijk maak ik me daar nog het meest druk over, gek he... Met praten en slikken voel ik hem ook, echt een vervelend gevoel. Hoop dat het snel minder wordt... Zo toch nog maar even twee paracetamol. Ik voel het nu toch meer dan gisteren en vanmorgen...
Jeetje Merah,......spannend weer en dat je dan weer zo lang moet wachten voor je meer weet. Op zich klinkt het allemaal nog redelijk positief,...maar idd die ene eierstok die een heel klein beetje door laat,......tja,.....da's een moeilijke vraag waar jullie denk ik alleen maar antwoord op kunnen geven. Jeetje dat je zo'n last hebt van de intubatie,....zijn ze niet echt zachthandig te werk ggaan met je. Een hele dikke knuffel
Hey Merah, wat een avontuur maak je weer mee. Ik kan me je teleurstelling wel voorstellen. Toch klinkt het idd wel goed, maar ook weer twijfelachtig vanwege die onverklaarbare hydrosalpinx. Goed teken dat je je alweer verveelt Ik hoop dat je huig zich snel weer gedraagt en ik duim voor een (voor jou) gunstige uitslag op 6 december. Dikke knuf van mij.
Pffff, het doet toch allemaal meer met me dan dat ik had voorspeld. Dit weekend had ik voor het eerst zoiets van: Dit komt toch nooit meer goed?!? Waar doe ik het allemaal voor? Een beetje wanhopig gevoel dus. Gelukkig heb ik over een week vakantie en gaan we ook echt weg. De mandag na de vakantie heb ik gelijk een afspraak bij de gyn om te horen hoe nu verder. Ik heb zo enorm veel behoefte aan iemand die daadkrachtig voor mij een plan op stelt en me een beetje moed inspreekt. Wil niet depri over komen hoor dames, maar dat ben ik eerlijk gezegd wel een beetje... Vandaag maar eens kijken of ik alweer een beetje auto kan rijden en wat boodschapjes kan doen. Wilde morgen eigenlijk weer aan het werk...
Wijffie, wijffie, wijffie, ga je nou niet rottig voelen over het feit dat jij momenteel niet lekker in je vel zit. Dat is, voor mij en ik denk ook voor de anderen, heel erg begrijpelijk. Ik schreef in mijn topic al dat je een bewogen tijd achter de rug hebt. Het is geen schande dat jij je schoudertjes even laat hangen en een paar stevige uithuilschouders van een ander nodig hebt! Ik voel zo met je mee en wilde dat ik iets voor je kon doen Helaas kunnen we niet anders doen dan er voor elkaar zijn. Je mag me altijd pb'en! Voel je geen zeikerd of aanstellerd, want dat ben je niet. *knuf*
Nou, we zijn weer terug hoor! Lekker even een weekje naar de zon geweest. Het was wel even schakelen om dan 25 graden terug te komen bij -7... Brrrr, wat is het koud. Vandaag bij de huisarts geweest en besproken wat er nu allemaal mis is gegaan de afgelopen maanden (opfrisser: huisarts heeft mij gediagnostiseerd met een nierbekkenontsteking, wat later een peri-hepatitis bleek met chlamydia als oorzaak. Hierdoor inmiddels een laparoscopie gehad: zware verklevingen. Mogelijk nog een buikoperatie om alles schoon te maken en eileider te verwijderen). Dit was op zich wel een fijn gesprek, al verander je er helemaal niets mee... Maandag afspraak bij de gyn. Ik weet eigenlijk niet wat ik hoop. Misschien hoop ik wel op een buikoperatie. Liefst zo snel mogelijk. Dan kan ik januari en februari herstellen en in maart voor IVF en weet ik zeker dat die hydrosalpinx geen negatieve invloed op de IVF kan hebben. Als ik geen buikoperatie krijg dan moet ik tenslotte ook tot februari wachten voor ivf, gezien het feit dan ze met kerst en oud-op-nieuw dicht zijn. Een operatie heeft buiten de lichamelijke ongemakken dus maar een maand extra oponthoud. Ach, ik weet het ook niet. Wat zouden jullie hopen?
Jeetje Merah,......tja,...ik kan je hier helaas geen advies in geven. Die ene maand is nog te overzien,...als snap ik dat je zo snel mogelijk weer verder wilt. Succes met het maken van je keus. Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad,......het is idd flink afkicken qua temp.
Welkom terug!!! In winterwonderland Fijn dat je het lekker hebt gehad Wat ik zou hopen? Ik zou hopen op de buikoperatie! Idd maar een maandje vertraging, maar ALS je dan met IVF start is de situatie wel zo optimaal mogelijk. En al was het maar voor je gevoel...
Hoi Merah Welkom terug, heb je het leuk gehad meis Hier verder weinig nieuws Vanaf 13 dec kan ik weer aan de gang, dus er is weer een datum waar we naar toe kunnen leven icsi 2 va 13 dec start medicatie, flare up schema, week 1 jan punctie en tp Jij alvast suc 6 6 dec ben benieuwd wat eruit komt ivf of opereren
Mag ik even klagen? Vandaag een gesprek gehad met mijn gynaecoloog. Ze heeft me nog eens duidelijk verteld wat er allemaal is aangetroffen bij de laparoscopie. En dat was niet veel goed... Er zitten zo ongelooflijk veel verklevingen... Zelfs tot in mn darmen... Normaal kunnen ze, als het verwijderen van de eileider niet lukt, vaak een klemmetje op de eileider zetten (zelfde principe als een vrouwelijke sterilisatie). Dan blijft de eileider dus zitten, maar die kan dan geen kwaad meer bij IVF. Maar door alle verklevingen was zelfs dit niet mogelijk! Eventuele optie was om toch te starten met IVF en mn baarmoeder in de gaten te houden op eventueel vocht. En als de hydrosalpinx terug komt kunnen ze vanaf buiten deze aanprikken om het vocht eruit te zuigen. Niet de meest elegante oplossing en ik zag aan haar gezicht dat ze er zelf eigenlijk ook niet achter stond. Gevaar hiervan is ook dat de eileider wederom gaat ontsteken. Het schijnt dat zo'n fragiele eileider heel erg gevoelig blijft voor infecties... Een buikoperatie dus. Nu had ik hier al rekening mee gehouden en op zich vind ik dat ook helemaal niet erg. Echter... de wachtlijsten zijn iets langer dan die voor een laparoscopie: ongeveer 3 maanden! Dus niet het ideale scenario, december opereren en maart IVF... Maak daar maar juni 2011 van of zo. Ik ben het echt zo zat! Zo, dat was mijn klaagzang voor vandaag...