Mijn verhaal: Verrast door chlamydia, maar hoopvol de toekomst tegemoet.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door merah, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carma

carma Niet meer actief

Meis klaag maar lekker weg hoor
    Jééé wat zit alles weer tegen bij jou zeg bah bah
    Weet je misschien met z'n operatie kunnen ze de boel mooi schoon krijgen en bevordert dat een goede ivf
    Misschien een idee om eitjes te kweken van te voren en deze in te vriezen voor het geval de operatie (god behoede) niet goed gaat
    Of is het maar 1 eileider/ eistok doe dicht zit?
    Ik denk aan je meis
    xxx

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Op zich zou het 1 eileider zijn die is aangedaan, de andere ziet er zo op het eerste gezicht heel redelijk uit. Toch zegt mijn gyn dat met zo'n grote infectie het vrijwel zeker is dat de andere eileider ook is aangedaan en dat ook deze minder functioneel is. Toch hoeft deze er niet uit (mocht ik ooit wel spontaan zwanger raken, dan moet ik wel gelijk met 6 weken een echo ivm een mogelijke bbz).
    Doel van de operatie is de verklevingen die veel mogelijk te verwijderen, de dichte eileider te verwijderen en beide eierstokken te laten zitten.
    In eerste instantie gaan ze het toch weer laporoscopisch proberen. Een alternatieve optie is namelijk om een klem op de dichte eileider te zetten zodat deze geen vocht meer kan lekken. Dan hoeft hij er niet uit. Vraag is alleen of er middels laparoscopie genoeg verklevingen weg te krijgen zijn om bij de eileider te komen (die was niet helemaal niet te zien!!!). De gyn dacht zelf dat de kans op dit positieve scenario erg klein is, maar ze wilde het wel eerst proberen voordat er een hele grote snee wordt gezet...

Net nadat ik mijn vorige stukje had geschreven kreeg ik een kort mailtje van een vriendin...
    Je raadt het al: ook al ZWANGER... :(

3. carma

carma Niet meer actief

Ach lieverd toch
    xxxxxxxxx dikke knuffel

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    heropend

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Yeh! mn topicje is weer geopend :D
    Gisteren mijn 2e laparoscopie gehad. De planning was dat het een grote buikoperatie zou worden, dus ik was dan ook zeer verbaasd dat ik wakker werd met vier pleisters op mn buik.
    'Nee he!' dacht ik nog 'Hebben ze nu weer iets anders gedaan dan afgesproken?'
    Maar na contact met de gyn bleek dat ze het toch gewoon laparoscopisch hebben kunnen doen. Ook een gat rechts bij mn eileider... ze zouden die toch ook niet verwijderd hebben?
    Nee, gelukkig was dat niet het geval. Enkel gecontroleerd dat die wel in orde was.
    Links hebben ze de eileiders doorgebrand van de baarmoeder. De planning was verwijderen, maar door alle verklevingen was er geen beginnen aan. Plus te veel kans dat ook de eierstok dan beschadigd zou raken (die zat zo verstopt onder verklevingen dat die niet eens zichtbaar was). Bij het inspuiten van de blauwe vloeistof zagen ze onder de verklevingen een hele grote verbrede eileider opdoemen. Deze hebben ze daar toen open geknip en deels verwijderd. Dit zodat eventueel vocht er niet in kan blijven staan.
    En... vandaag mocht ik dus alweer naar huis!
    Weer behoorlijk beroerd geweest van de narcose (gats, wat is dat maagzuur smerig!) en toch wel was brakker dan de vorige keer, maar het herstel is nu maar iets van 2 weken, terwijl die met een buikoperatie 6 weken zou zijn geweest.
    Top dus!
    En nu snel voor IVF!!!

6. carma

carma Niet meer actief

Merah wat fijn dat alles goed is gegaan en in verhouding is meegevallen
    Laprosopisch is zo veel fijner als een hele snee
    Ik heb hier al 2 laproscopische operaties achter de rug (maagband en galblaas verwijdering) en was idd snel weer op de been
    Maar neem wel je tijd om te herstellen hoor en doe niet te snel zwaarder werk en tilwerk.
    Ik hoop dat je nu snel voor de IVF kan gaan.
    Dikke kus en knuffel voor jou
    xxx

7. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    He Mariek!
    Ik lees dat jij er ook behoorlijk de vaart in hebt zitten! Je 2e ICSI alweer. Ik ga voor je duimen hoor!
    Las dat een medium je geen goede ICSI-ronde heeft voorspeld. Ik ga ervan uit dat ze gewoon niet helemaal haar dag had hoor! Hahaha.
    Zet al je positieve energie in meid!!!

8. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Meid wat een verhaal! Heel veel sterkte!

9. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hey Merah,
    Wat fijn dat een grote buikoperatie je toch bespaard is gebleven!
    Groot voordeel dat er 4 weken hersteltijd van je wachttijd tot IVF afgetrokken kunnen worden, toch?
    Moet je eigenlijk op een wachtlijst of zo? Of kun je lekker gelijk doorsjeesen naar de IVf-poli? :) (of heb ik ergens overheen gelezen?)
    Nu lekker opknappen en dan dit jaar ECHT zwanger het jaar uit (of al net bevallen?:)). We moeten en zullen samen zwangeren dit jaar!
    Dikke kus!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Daar gaan we voor Anne!
    Van wat ik heb begrepen hoef ik niet eerst weer op een wachtlijst. Als we heel snel groen licht krijgen, dan kan ik met mn cyclus die eind februari begint al beginnen met spuiten en anders een cyclus later.
    Ik hoop natuurlijk eind februari, maar als de gyn twijfels heeft, dan liever wat later. We willen de kansen natuurlijk wel optimaal benutten en niet verpesten omdat we te snel willen...

Hoe bevalt de bleekselderij? Al 1,6 kilo eraf. Poeh meid, ik vind het knap hoor! 15 kilo is wel een heel groot doel...
    Wat zijn jullie plannen? Eerst die 15 kilo en dan verder? Of staat er alweer wat te broeden?

11. mien84

mien84 Bekend lid

1 dec 2010
    626
    0
    16
    Hey merah,

Wat goed dat je geen buikoperatie hebt gehad:)! Nu eerst opknappen en dan kun je gelukkig snel door met ivf.
    Hoe voel je je nu? Veel last of valt dat mee?

Liefs mien

12. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Goed dat je niet op een wachtlijst hoeft! :)
    Nou, feb of mrt is al snel meid! Gaat weer spannend worden! :)
    En inderdaad niet te snel willen. In dit geval is kwaliteit wel een stuk belangrijker dan snelheid. Een pefecte baby maken duurt nu eenmaal even ;)

De bleekselderij smaakt mij prima :D -2,2 kg in week 1 is weer erg motiverend!
    Ga ergens in feb weer een afspraak maken bij Geertgen. Als ik zo doorga, dan ben ik dan wel een heel eind op weg naar die -15 kg :)
    Tenzij ik eerder uit mezelf ongesteld word, maar dat verwacht ik niet.
    Denk dus in feb weer Provera om de boel te resetten en dan in maart hopelijk de eerste kans van dit jaar :)

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Poepoe, het valt allemaal niet mee.
    Had gisteren echt een enorme dip. Het gevoel dat dit hele traject op mijn schouders neer komt, dat het is zoals in 'het gewone leven', dat de man na de daad vertrekt en dat de vrouw met de gebakken peren zit. Het gevoel dat mijn man wel een kind wil, maar eigenlijk alleen als zijn normale leven er niet te veel door beinvloed wordt en hij er vooral niet te veel voor hoeft te doen of te laten. Tjonge, dat geeft me toch een eenzaam gevoel. Ik zie op tegen het hormoon-traject van de IVF. Bang dat ik dan zo erg 'niet mezelf' ben, dat mijn man zich nog meer gaat terugtrekken. Dat het helemaal een eenzaam gebeuren wordt.
    Voorbeeld: een dag na ontslag uit het ziekenhuis kwam hij thuis en kreeg ik gelijk opmerkingen dat ik 'niet vrolijk keek' en de vraag 'of ik wel blij was dat hij thuis was' en 'of er misschien ook iets was'. Dan raak ik echt zo geirriteerd! HALLO! Ik ben net geopereerd!!!! Het draait deze week even helemaal niet om jou!
    Ik voelde me echt zo eenzaam...

14. carma

carma Niet meer actief

Lieve merah
    Ik voel zo wat je bedoeld, hier is het net zo en ik denk bij 80% van de vrouwen die in de medische molen zit
    Het is dat hubby nu acupuntuur doet en zo goed als gestopt is met koffie drinkem
    Maar voor de rest weinig tot niks
    Werk gaat gewoon door en toen ik me afgelopen dagen klote voelde zat meneer lekker in duitsland.
    Vandaag zou hij thuis zijn om mij te ontlasten maar nee hoor, werk belde en dan doet hij net of hij niet anders kan en ik zeg dan maar weer ja
    Met het gevolg dat ik er weer alleen voor sta

Nee Merah wij vrouwen staan er voor 80% alleen voor en daar moeten we ons maar bij neerleggen anders is er veel te veel stress in ons leven
    Maar ik vind wel dat als jij net geopereerd bent dat het minste wat hij kan doen is even jou vertroetelen
    Dat gebeurt hier wel, het weekend hoef ik niks te doen na de punctie en mag ik lekker herstellen
    Die opmerkingen naar jou vind ik echt schofterig, sorry

Ik wens je heel veel sterkte meis
    Een hele dikke knuf van mij
    xxx

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    :( Wat rot om te lezen, Merah.
    Mannen zijn soms echt te a-emotioneel om onze emoties te begrijpen.
    Daar moeten wij dan maar mee (leren) leven. Dat is soms verrekte moeilijk!
    Aan de andere kant mogen wij dan ook wel van de mannen verwachten dat ze in uitzonderlijke situaties (dus wanneer liefde van leven net is geopereerd bijvoorbeeld!!!) even een steentje meer bijdragen.

Wat ontzettend lullig van jouw man dat hij er niet voor je was na je operatie. Ik kan me voorstellen dat je je daardoor erg eenzaam voelde.

Hebben jullie het erover gehad? Want wel blijven praten he...niet ieder in je eigen schulpje kruipen en er niet meer uitkomen.
    Schulpje van tijd tot tijd is okee, maar wel de deur op een kiertje houden...zeker voor elkaar!

dikke knuffelkus

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Wat fijn om van jullie herkenbare geluiden te horen!
    Ik moet inderdaad oppassen dat ik zelf wel blijf praten en blijf aangeven wat ik nodig heb.
    Ander voorbeeld wat mij pijn deed: op de dag van mijn opname bracht mijn man mij 's ochtends naar het werk. Ik had geen zin om de hele dag te moeten wachten op 'het moment' en ik werk in hetzelfde ziekenhuis als dat ik geopereerd ben, dus ik ben gewoon aan het werk gegaan.
    Vraagt manlief: 'Hoe laat word ik weer verwacht?'
    Ik zeg: 'Nou, om 15:00 word ik opgenomen, dus het zou fijn zijn als je er dan bent.'
    Verzucht ie: 'Jeee, dan wordt mn werkdag wel heeeel erg kort!'
    Nou, laat dan maar zitten hoor! Misschien verlang ik wel te veel, maar juist omdat het allemaal met mijn lijf gebeurt zou het fijn zijn als hij dan die kleine dingetjes wel zou doen (en het liefst uit zichzelf). En als hij dan naar een klant moest of zo... nee, hij zat die dag gewoon op kantoor! En kan het verloren werk eventueel in de avonduren doen. ik was hem echt even helemaal zat!

Misschien zit ik anders in elkaar. Als ik ergens voor ga, dan ga ik er ook voor. Als mijn arts zegt: 'Ga een week op uw hoofd staan en u wordt zwanger', dan ga ik een week op mn hoofd staan. Simpel is dat. Moet ik er magische pillen voor slikken, dan slik ik pillen. Is accupunctuur een goed plan, dan gaan we naar accupunctuur. Ik wil dat ik mezelf straks niets kan verwijten als het straks toch niet mocht lukken.
    Ik verwacht eigenlijk van mijn man dat hij dezelfde instelling heeft. Maar roken valt bij hem onder 'macht der gewoonte', snoepen (en dus te zwaar) valt onder '1 van de weinige geneugden in het leven', koffie evenzo, accupuntuur is voor zweverige types en van pillen 'is nog nooit iets bewezen'. Soms heb ik zelfs het gevoel dat hij de boel moedwillig loopt te boycotten, maar dat gaat misschien te ver.
    Het zou zo fijn zijn als we dit traject samen zouden kunnen doen...

17. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Jeetje Merah, wat moet jij het zwaar hebben :(

Dit kan echt wel anders hoor. Dit valt niet meer onder het excuus 'hij is nu eenmaal een man'. Ik vind dat aanwezig zijn op het moment dat je vrouw wordt opgenomen gewoon horen bij de huwelijkse plichten.
    In voor- en TEGENspoed toch?

Ik prijs me erg gelukkig met mijn man. Hij is niet perfect en zeker tijdens de vmk zijn er veel ongelukkige dingen naar mijn hoofd geslingerd. Maar hij is er wel op moeilijke momenten en zou me nooit voor zoiets dergelijks alleen laten staan.

Misschien eens een gesprek hebben over jullie beiden wensen en verwachtingen? Want jullie beiden niet in elkaars hoofd kijken.
    Ik vind niet dat jij te veel verlangt, maar volgens zijn beredenatie wellicht wel...
    Het kan geen kwaad om naar elkaar uit te spreken wat jullie verwachten van elkaar en wat jullie KUNNEN verwachten van elkaar.
    Dat voorkomt (grotere) teleurstellingen in de toekomst misschien.

Zou willen dat ik iets voor je kon doen :( *kus*

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is vandaag waardeloos weer, maar het scheelt dat ik niet naar buiten hoef en dat voorlopig ook niet (meer) ga. Gisteren dacht ik dat ik al weer heel wat was en vond dat ik de voorgeschreven (sterke) pijnstillers wel kon laten liggen en over kon op enkel paracetamol. Dit bleek achteraf geen goed idee...
    Verder dacht ik, als ik de buurman nu laat rijden en laat tillen, dan kan ik wel even boodschapjes doen. Zo gezegd zo gedaan, maar ook dat bleek niet zo'n goed idee...
    Vannacht brak geslapen en vanmorgen bleek dat de chirurg geen goede 'knopenlegger' is, want 1 van de hechtingen is losgeschoten... Na overleg met de huisarts zitten er nu zwaluwstaartjes overheen. Er hoefde gelukkig geen nieuwe hechting in (en nu maar hopen dat het niet al te lelijk wordt).
    Verder viel ik vanmorgen flauw in de badkamer (voel me nog steeds elke morgen misselijk en niet fijn). Ben een half uur blijven liggen in afwachting van het ziekenbezoek dat zou komen. Dan is alleen thuis zijn toch niet zo fijn...
    Dus, al met al gaat het nog niet heel geweldig. Ik ga maar weer aan mn borduurwerkje...

19. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Even een berichtje voor Mariek (alles goed meid?):
    Hier een kleine doorbraak. Man-lief wil eventueel ook wel acupunctuur (en decaf-koffie). Maar eigenlijk alleen om mij een plezier te doen en omdat het eventueel vergoed wordt door de zorgverzekering.
    Weet jij hoeveel je ongeveer per consult kwijt bent?
    Hoe vaak moet je er heen?
    Voor mijn man wordt maximaal 500 euro per jaar vergoed, 65 euro per keer en bij mij maar 290 euro per jaar, 29 euro per keer. Maar goed, ik ga het toch wel doen. Ook als ik het zelf moet gaan betalen...

20. carma

carma Niet meer actief

Mijn man gaat 1x per week en ik ben in totaal 3x geweest nu en heel belangrijk ik ga op de dag van de terugplaatsing 's morgens en 's avonds ook nog een keer
    Dat is dus een totaal van 5x voor mij, mijn man is nu een keer of 6 geweest
    Hij is op advies van de acupuncturist gestopt met de grote hoeveelheden koffie en ik denk dat dat toch ook een grote boosdoener was
    Decafe zal ook zeker schelen
    Suc6 meis
    xxx

Hier verder alles goed, morgenvroeg bellen met genk hoe laat dinsdag en of er iets is overgebleven
    Best wel heeeeel spannend

Deel Deze Pagina