Miskraam of toch niet?

Discussie in 'Miskraam' gestart door moon1984, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moon1984

moon1984 Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben 5 weken zwanger. Nou verlies ik al sinds vorige week zondag (dus voordat ik ongesteld moest worden) wat bloed. Eerst heel licht roze slijm bij afvegen en toen steeds iets bruinere afscheiding. Eind vorige week was het echt bruin.
    Zaterdag een positieve test, maar ondertussen 's avonds bloedverlies. Wel met afvegen, maar helder (donker)rood slijm. Dat is zondag, maandag en dinsdag doorgegaan. Het liep ook wat weg.

Dinsdag bij de H.A. geweest en ik testte nog wel positief, ook mijn baarmoedermond was helemaal gesloten. Ze vond het echter wel veel bloed wat ze in de vagina zag zitten en gaf aan dat het waarschijnlijk deze week een miskraam wordt.

Maar nu neemt het bloeden af. Ik heb ook helemaal geen heftige krampen, hooguit een beetje een trekkend gevoel (maar dat hoort ook bij de zwangerschap volgens mij). Ik heb ook nooit zoveel bloed als bij een menstruatie verloren. Kan dit al de miskraam geweest zijn? Of kan ik ook nog zwanger zijn? Het zou dan toch alleen maar toe moeten nemen en niet afnemen? En mijn baarmoedermond was dicht.

Alvast bedankt!

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik herken je verhaal, ging bij mijn precies hetzelfde zo. Ik was 5 weken zwanger tot ik op een gegeven moment begon te bloeden.
    Gelijk naar de HA gegaan. Na een inwendig onderzoek bleek de baarmoedermond nog dicht te zitten maar ik moest rekening houden met een mk.
    Ik bloedde veel minder heftig als bij een gewone menstruatie en het heeft nog 3 dagen aangehouden.
    Had ook helemaal geen krampen, steken oid.
    Ik wil je absoluut niet ongerust maken maar houd er wel rekening mee wat de HA tegen je heeft gezegd.
    Ik testte trouwens 3 dagen na mijn mk weer negatief, dus het hcg was al vrij snel weer weg.
    Sterkte meid!

Liefs Jeanine

3. moon1984

Dank je wel Jeanine!

Ik weet het ook dat de kans heel groot is dat het misgaat.. Daar was ik gister ook van overtuigd. Maar ik zit te wachten op de heftige buikpijn en veel bloed. En nu neemt dat juist af en ga ik twijfelen. Ik denk dan: of nu helemaal fout of goed, maar die onzekerheid.... AAARRGGGHH... Hahaha... Nou ja we zien het wel.

4. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Het hoeft niet altijd gepaard te gaan met heftige buikpijn en veel bloed. Ik vind het niet leuk om je te zeggen omdat ik het zelf ook meegemaakt heb maar ik denk dat als je bloeding minder wordt dat je dan je mk al hebt gehad...was bij mij precies hetzelfde zo. Heb de dag van mijn mk ook gewoon aangehouden als de 1e dag van mijn menstruatie en dat kloptte. De HA kan nu nog niet veel doen omdat je pas 5,5 weken bent. Met 7 weken kunnen ze pas wat zien. Ik zou gewoon over een paar dagen nog eens een test doen en kijken wat ie aangeeft. Als ie negatief is dan heb je je mk gehad en is je hcg al uit je lijf. Als 'ie nog positief is dan is het er nog niet uit en zul je weer een paar dagen moeten wachten. Ja ik weet het, het is slopend!

5. moon1984

Nog even een vraagje:

Had jij ook al zwangerschapsverschijnselen? Ik amper, maar wel aan het boeren en (schaam) tintelende schaamlippen. Maar dat heb ik nog steeds.. Hoe ging dat bij jou?

Ik had het zwangerzijn me ook wel iets anders voorgesteld.. Heb er nu nog geen seconde van kunnen genieten. Hopelijk is dat de volgende keer wel anders!

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik heb er helaas ook maar 4 dagen van mogen genieten. Vóórdat ik positief testte had ik wel zwangerschapsverschijnselen. Althans dat praat je jezelf mischien wel aan omdat je het graag wilt.
    Maar ik moest heel vaak plassen en gevoelige borsten en dingen wat ik normaal lekker vond had voor mij totaal geen smaak meer. Dit is natuurlijk bij iedereen anders he. De één merkt helemaal niks en de ander komt om in de kwaaltjes.
    Ik zal dalijk als ik weer positief test de 1e weken heel erg bang en afwachtend zijn, bang dat het weer mis zal gaan.
    Heb je trouwens Hyves? Dan voeg ik je even toe...

Deel Deze Pagina