Hoi, ik heb vorige week en vandaag een echo gehad. Vandaag zou ik 7 weken zijn... Vorige week zagen we niet meer dan een wormpje op de echo en wat vocht achter de baarmoeder. Gyn vertelde ons week erop terug te komen om te zien of het gegroeid was. Vandaag dus de 2e echo gehad, het vruchtzakje (gyn. noemde het een holte) was gegroeid, was nu meer een circel. Alleen nog steeds geen hartslag. Ik zou nu volgens berekening van gyn. 7 weken moeten zijn. Ik vroeg aan hem of de kans er was dat ik minder ver was dan we dachten: ja dat kan. Maar ik moet er vanuit gaan dat het een miskraam wordt... Aangezien ik onverwacht zwanger ben geraakt na 2 jaar lang niet ongesteld te zijn geweest en sinds juni opeens weer wel, kan het dan zijn dat ik minder ver ben? Zijn er hier meer meiden met een soortgelijk verhaal? Of die ervaringen kunnen vertellen? positief of negatief maakt niet uit.... Op dit moment loop ik met m'n ziel onder m'n armen Veel liefs, Angelina
Hoi Angelinaatje ik kan je helaas niet helpen. Want dta heb ik nog niet meeegemaakt gelukkig. ik hoop voor je dat het goed komt. En misschien ben je inderdaad minder ver zwanger dan je denkt. Ik wil je veel succes wensen! groeten jennie72
Ik heb hetzelfde meegemaakt en bij mij is het misgegaan. Vind het wel moeilijk om tegen je te vertellen want bij jou hoeft het helemaal niet mis te zijn natuurlijk! Bij de eerste echo dachten we dat ik 9 weken was en de echo gaf maar 7 weken aan. Dat klopte bij ons echt niet want dan had ik net na mijn eisprong al een positieve test. het hartje klopte wel dus gingen we ervan uit dat alles goed zat. Het hartje is kort daarna gestopt met kloppen. Met de tweede echo met 11 weken konden we dat zien. Ik hoop dat alles goed zit! sterkte ermee! eva
Ik vindt het moeilijk hierop antwoord te geven. Je zou inderdaad bij 7 weken al hartactie moeten zien. Maar na 2 jaar niet ongesteld zijn weet ik niet hoe je dan zou moeten rekenen. Ik denk dat de gynecoloog wel de groei kan bijhouden van het vruchtje en een redelijk iinschatting van de leeftijd kan geven. Dus zul je volgende week inderdaad zekerheid hebben. Ik hoop dat alles toch goed uitpakt. Veel succes en sterkte met wachten.
O sorry, ik ben er vanuitgegaan dat je opnieuw voor de echo gaat. Wat is het advies van de gyn.. Echo of wachten?
Ik heb ook ongeveer het zelfde mee gemaakt,ik bleek ook korter zwanger te zijn .Bij ons is het helaas mis gegaan Het was echter onmogelijk dat ik korter zwanger zou zijn. Maar we namen het wel aan omdat er bij de 2e echo toch een goede hartactie te zien was en ieniemienie was gegroeid Dus we dachten dat het met recht om een wonder ging!!! Helaas na 2 weken weer een echo, ieniemienie was niet gegroeid en er was geen hartactie meer te zien Helaas weer een curettage gehad Ik weet niet wat jullie af hebben gesproken bij gyn, krijg je binnekort nog een echo? Ik duim voor jullie dat jullie toch nog goed nieuws mogen krijgen!!! Ik wens jullie heel erg veel sterkte. Als je wilt praten,ik ben er voor je. We zijn er trouwens allemaal voor je!!! Dikke knuffel, mussie
Hoi, bedankt voor jullie reacties allemaal!! Volgende week donderdag krijgen we weer een echo om te kijken of er een hartje te zien is. Het stomme is, dat het vruchtzakje wel degelijk gegroeid was...alleen dr was gewoon nog geen hartje te zien. Ik heb mn echo's een beetje vergeleken op internet en mn eerste echo van "6 weken" leek precies hetzelfde als de echo op internet van 5 weken. En de echo van vandaag, dus "7 weken" , leek weer heel erg op een echo van 6 weken op internet... al met al is het gewoon afwachten en ik weet gewoon niet wat ik er van moet denken....
Hey, Nou bij mij nu ongeveer hetzelfde verhaal. Ging maandag 11 september voor eerste echo daar was een ring te zien met daarin een ienimini van 6 en halve week. We hadden verwacht dat ik minimaal 8 weken zou zijn. Helaas (nog) geen hartactie. Moet nu maandag terugkomen om te kijken of het gegroeid is en of er een hartje klopt. Ik ben na 16 jaar anticonceptie gelijk zwanger geraakt!! Nou ja gelijk, had pas ver over tijd een positieve test. Dat wachte en die onzekerheid is erg moeilijk pppppffff ik weet precies wat je voelt. Ik hoop voor je dat je toch nog goed nieuws heb. Sterkte ( de wonderen zijn de wereld nog niet uit) liefs sancho
Ik had dat ook meis.Ik hoop echt dat jullie donderdag goed nieuws krijgen.Maar ik wil je geen valse hoop geven,probeer in je achterhoofd te houden dat het ook slecht nieuws kan zijn. Heel erg veel sterkte. Liefs,mussie
hai angela, ik hoop van harte voor je dat je gewoon simpelweg korter zwanger bent dan gedacht en je zult echt de 1e niet zijn hoor, heb hier zoveel verhalen gelezen van meiden waarvan de gyn had gezegd reken maar op een miskraam of dat ze terug moesten komen om alles weg te laten halen, dat bij een volgende echo bleek dat de kleine goed gegroeid was en alles goed was en dat ze dus korter zwanger waren dan gedacht omdat ze altijd uitgaan van je 1e dag van je laatste menstruatie..maar ja feiten spreken vaak voor zich dat al te vaak blijkt dat iemand ook zo maar een late eisprong kan hebben gehad (vlak voor of tijdens de menstruatie zelfs)waardoor je dus idd 2 wkn "mist"en ze aan de hand daarvan al concluderen dat het kindje niet of niet goed groeit... probeer positief te zijn en ik hoop voor je dat je bij de volgende echo goed nieuws hier neer kan zetten... succes
Helaas is het bij mij fout afgelopen. Bij de echo van 7wkn was het vruchtje maar 6 weken , wel hartactie overigens. Met 8 wkn 2 dg heb ik een miskraam gehad, maar bij mij kon het echt niet dat het vruchtje te klein was ivm ovutesten en tempen. Als je zo'n onregelmatige cyclus hebt kan het heel goed dat je gewoon later bent bevrucht. Ik duim voor je!
Voor de dames die dit topic volgen... Angie was dus een week minder ver zwanger! Vandaag heeft ze het hartje gehoord via de echo! Alles is goed dus! @me2..ik had je al geknuft...maar nogmaals!
hehe ik zal dus ook nog even zelf langskomen Alles is dus goed!! Wat een opluchting...ik ben gewoon een week korter zwanger, dus nu 7 weken!! Kwam niet eerder posten, omdat ik kapot was na een hele zware en stressende dag.... Liefs, Angela