Hoi meid wat ontzettend naar voor je allemaal. Ik ken je situatie gedeeltelijk. Mijn ex is ook weggegaan toen ik 6 maanden zwanger was. We waren 7 maanden getrouwd. Enige verschil is dat wij beiden wisten van de schulden maar doordat hij voor zichzelf koos en wegging hebben we wel beiden schuldsanering moeten aanvragen. Ik lees dat je nu bij je ouders zit. Dat is iig voor nu prettig om even tot rust te komen, steun te hebben en alles weer op een rijtje te krijgen. Betreft die schulden moet ik wel even meegeven dat omdat jullie getrouwd zijn beiden aansprakelijk zijn voor de schulden. Ik hoop dus voor jou dat hij inderdaad alles op zich neemt al vertrouw ik er gezien alle eerdere leugens niet echt op. Als dat niet zo is dan zul je w.s. via een rechtzaak / advocaat moeten gaan aantonen dat jij niet wist van het bestaan van de schulden. Heel rot zoiets... maar helaas werkt het wel zo. Ik wil je iig heel veel succes wensen met alles en zorg dat je toch ook blijft genieten van je kleintje op komst hoor.
zo herkenbaar verhaal, alleen kwam ik er opt ijd achter voor dat we getrouwd waren!ik heb zelf 't huwelijk n maand van te voren afgeblazen vanwege ook veele andere leugens ernaast, maar meid wat erg voor je , je bent 19 en heb dan heele andere ideen, jeetje wat zal jou vertrouwen een klap hebben gekregen! heel veel sterkte en met de steun van je ouders ga jij het vast helemaal redden, als ik je wel een advies mag geven ik zou het wel zwart op wit met handtekingen op papier laTEN zetten dat hij al zijn schulden betaald en er niks op jou verhaald wordt omdat jij er niks van af wist, en die brief dan ook meenemen naar je advocaat als je een eventueele scheiding gaat aanvragen(teminste als je het zover wilt laten komen..)
Het lijkt mij heel erg om in jouw situatie te zitten. Maar ik kan niet anders dan me toch een aantal dingen afvragen: - hoe kan je met iemand trouwen als je zijn financiën nog nooit hebt in gezien? - hoe kan je een huis huren zonder dat je daarvoor moet opgeven hoeveel je verdient? - hoe kan je aan een kind beginnen als je niet eens weet wat je kan uitgeven eraan en als je zelf ook niets binnenbrengt? Voordat ik met mijn man ging samenwonen wist ik dit soort dingen al van hem. Trouwen is gebaseerd op eerlijkheid. Zeker als je in gemeenschap van goederen trouwt moet je echt weten waar je aan toe bent. Het is niet een beslissing die je even neemt en dan vervolgens niet weten dat je ook opdraait voor een ander zijn schulden. Ik vind het allemaal nogal naief. Sorry, maar kan er echt niet meer van maken. Ik denk dat je moet maken dat je wegkomt bij deze man en de volgende keer dat je iemand ontmoet altijd zorgen dat je alles maar dan ook alles over hem weet voordat je trouwt!! Succes met je zwangerschap.
Jeetje wat een heftige tijd maak je mee, maar ik moet ook wel eerlijk toegeven dat ik het met mama Daisy eens ben. Waar heb je je toch in gestort! Je bent gelukkig nog jong en ik hoop dat je hiervanaf kan komen zonder al teveel nadelige gevolgen. Ik zou in ieder geval zo snel mogelijk van die vent af proberen te komen. Makkelijker gezegd dan gedaan, want je bent net getrouwd en ws nog heel erg verliefd, maar hij trekt je zo de afgrond in en dat moet je niet willen met je kindje. en als ik het zo lees heb je hele lieve ouders die met veel liefde voor je zorgen. Ik zou met hun hulp voor jezelf kiezen. alleen dan kun je het beste voor je kind zorgen. Sterkte met alles!!
Tuurlijk komt het geod met de kleine. En met jou ook. Maar dat wordt wel pittig als je echt samen op moet draaien voor de schulden. Heb je nu een volledig beeld van jullie financiele situatie? Weet je wie de schuldeisers zijn, wat het bedrag is en welke rentes worden gevraagd? Je bent voor de helft aansprakelijk voor deze schulden. Ik denk dat het goed is om een onafhankelijk iemand te laten kijken naar jullie situatie (schulden en inkomsten) en een plan laten maken wie wat betaald. Als je gaat scheiden zul je toch moeten werken om een deel van de schulden terug te kunnen betalen. Tuurlijk komt het allemaal goed, maar het heeft wel concequenties en ik denk dat dat ook de reden is dat veel vrouwen verrast reageren: hoe kun je 'zomaar' met iemand trouwen?
Daar ben ik het toch ook wel mee eens..als je een huis wilt gaan kopen, dan moet je de financiën onder ogen hebben gezien en niet alleen de woorden van je vriend dat alles in orde is.. Ook als je aan een kind begint moet je dit soort dingen van je man weten..ook zonder kind..het is je man en dan weet je alles van elkaar. Als je getrouwd bent, dan houd je je normaal gesproken bezig met je vriends rekening / inkomsten/ uitgaven en van je eigen. Natuurlijk ook voordat je gaat trouwen, wil je toch wel weten hoe het zit met zijn financien en andersom..en dan wil je het in letters zien en niet met woorden. Maarja, fouten maak je en daar leer je van en de tijd kan niet terug gedraaid worden, helaas. Ik hoop voor je dat het voor jou en je baby goedkomt en wens je succes met je zwangerschap!
hallo meid, ik wil je sowieso sterkte wensen met alles... lastig dat je na dat je getrouwd bent erachter moet komen dat je man schulden heeft... vooral nu je zwanger bent.. en waarschijnlijk nog op school zit... ik heb in jaren ook de inkomen van mn ex niet geweten... durfde het nooit te vragen omdat het anders leek of ik iets van hem wilde of alleen voor geld bij hem was tenminste zo voelde het ... wat waarschijnlijk veel mensen hebben gedacht gezien mijn leeftijd en het zijne en gezien hoe slordig hij was.. totaal geen kerel die om dure dingen gaf... ik juist wel... zolang ik t maar kon betalen natuurlijk... tjah.. onlangs ben ik te weten gekomen wat zijn inkomen was... uit nieuwsgierigheid.. dus als t goed was gegaan tussen ons dan had ik t ook na 6/7jaar geweten... maar ja jou situatie blijft ernstiger.. jij bent inmiddels getrouwd... nou sterkte met alles... veel liefs, damiana
Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg voor je vind! Dit is iets wat je niemand gund! Je komt sterkt over, je komt er wel! Fijn dat je ouders je helpen maar waar waren ze in het verhaal toen jullie trouwden? Ik heb dit van heel dichtbij meegemaakt. Mijn beste vriendinnetje is het overkomen en we hebben haar pas verhuisd incl 3 kids. Zij werd al heel snel ten huwelijk gevraagd en ik heb haar gezegd dit niet te doen. Ik vertelde dat dit wel eens ene hele makkelijke manier zou zijn om van de elft van zijn schulden af te komen. Als hij van haar hield, dan zou hij ook over 2 jaar wel willen trouwen hiel dik haar voor. gelukkig heeft ze hier naar geluisterd maar inmiddels door huurachterstand uis huis gezet. De man waar ze zoveel jaar mee samen was en die onze vriend inmiddels geworden was bleek een hele ander ekant te hebben die nooit oiemand gezien had! Vriendlief had nooit de rekeningen betaald en zij maar werken en werken. Heb je nooit zijn rekeningafschriften gezien? Als hij aangaf veel spaargeld te hebben, waarom heb je nooit gevtagat naar "bewijs". Dara hadden toch papieren van moeten zijn? Trouwens is in zulke gevallen erg gevaarlijk, als je in emeenschap van goederen trouwt, krijg je er via deze weg meteen de helft van de schulden op je nek. Hij zegt de schuld op zich te nemen maar laat hem hier wel iets voor ondertekenen oid, desnoods via een advocaat. Maar bovenal, probeer zo veel mogelijk van de kleine hummel in je buik t egenieten.
meid meid meid meid !!! ik ken je verhaal !!!!!!!!!!!! ik ben niet getrouwd dan .. maar ik had een ex waar ik mee samen ging wonen ik was toen 16 jaar,! 4 dagen dat wij samenwoonden kwamen zijn ouders aan met brieven van de afgelopen jaren hij had een totaalschuld van 20.000 euro ! en dat als beginnend stel! het is een heel lang verhaal dat ga ik hier niet allemaal neerzetten ook ik ben bijna 20 ( 21 july) en ik weet dondersgoed hoe jij je voeld!! maar sla jezelf er doorheen ! en als je wil praten stuur maar een berichtje
jeetje lovepeet.. samenwonen met 16 jaar dat is vroeg. En je vriend had toen 20.000 aan schuld. Was hij al een stuk ouder dan?
ik ging met 16 jaar samenwonen omdat ik al niet meer thuis woonde.. mijn moeder en ik konden het niet zo vinden met elkaar en mijn vriend was toen 23 jaar..
herkenbaar, ik stond op het punt te gaan trouwen toen ik achter zijn torenhoge schulden kwam! (was ook al zwanger) Sommige mensen kunnen gewoon heeeeeeel goed liegen. Die mensen leiden echt een dubbel leven. Heel veel sterkte meis
Precies! En daar kom je pas achter als het te laat is. Dat hoeft niets met naief zijn te maken te hebben. Ook ik heb zo'n ex gehad, godzijdank nooit getrouwd met hem (wel ten huwelijk gevraagd, maar heb nee gezegd). Nou die mafkees loog echt over alles. Dat was gewoon ziekelijk. Sterkte meid!! Gelukkig heb je je ouders om op terug te vallen. Probeer te genieten van je zwangerschap.
Oh wat erg zeg...Wat een nare situatie zeg. Ook ik kan me de situatie beetje inbeelden.Ik ging samenwonen op mijn 19e,was helemaal in de wolken van mn lover.Hij wilde ook graag trouwen,maar daar wilde ik nog even mee wachten,hij wilde ook direct alles gezamelijk doen.Hij wilde dat ik ook op zn rekeningen kwam,maar vond wel prima zo.Later kwam ik erachter(door zn post te hebben geopend)dat ie vette schulden had.Hij wilde mij er gewoon bij in sleuren.Ik heb zon beetje een maand samen gewoond ,toen was de liefde ineens over.Ik ben er gelukkig zonder kleerscheuren van af gekomen. Maar ze kunnen heel goed liegen...Vooral als je nog zo jong bent heb je de kennis nog niet zo en je vertrouwt iemand sneller.Ik wens je veel sterkte meid.Wat fijn dat je lieve ouders achter je hebben staan,komt vast wel goed.EN met die kleine helemaal wel.
Ik ben stiekem wel benieuwd hoe oud je man is TS...hij moet toch wel overtuigend zijn geweest dat jij niets door had toch? Maar ik begrijp hoe het heeft kunnen gebeuren, mijn vriend en ik krijgen beide geen afschriften, we doen alles digitaal, en we hebben elkaars wachtwoorden niet en heel eerlijk gezegd vond ik het ook best raar om te praten over elkaars geld zeg maar. Je verwacht denk ook gewoon dat er sprake van liefde is....en tsja iemand van wie je houdt wil je geen verdriet doen, dus je verwacht niet dat hij met je trouwt willens en wetens dat hij jou in de schulden stort. Nu met de kleine op komst is daar wel verandering in gekomen, want we willen de kleine ook een spaarrekening meegeven en hebben dus samen berekend hoe en wat. Heb je achteraf wel zoiets van er waren tekenen die ik over het hoofd heb gezien, blijf je bij hem etc.?
ja en nu.... ik ben blij voor je dat je ouders je zo steunen met jou en de bubbie komt het wel goed! maar kan je dan het huwelijk niet ongedaan laten maken? zolang zijn jullie nog niet getrouwd, omdat het gebaseerd is op leugens?! en ff voor de meiden met de moeilijke vragen over hoe ze zo naif heeft kunne zijn..... ze is 19!!!!!!!!!!! meis ik wens je heeeeeel veeeeel suc6 en ik hoop dat het allemaal goed komt!
Ze neemt met haar 19 wel grote beslissingen anders! Kindje en trouwen... Dan kan je wel dit soort vragen verwachten..
Ik was 20 toen ik trouwde en ben nog steeds gelukkig getrouwd! Dit neemt niet weg dat ik (als ik terugkijk), ook wel punten zie waar ik erg naief ben geweest! Natuurlijk mogen er vragen gesteld worden, maar TS is wel erg jong. Daarbij is het wel in meer huishoudens zo, dat 1 vd partners de financiën regelt en de ander het klakkeloos vertrouwt. Ik vertrouw mij man ook voor 100% en als hij de financiën zou regelen (is overigens niet het geval) zou ik hem ook hierin voor 100% vetrouwen. Nee, ik kan me goed indenken dat TS het op dat moment niet gezien heeft (mss achteraf wel, maar dat kan ze beter zelf beoordelen)
er zitten grote verschillen tussen 19 en 19! toen ik bijv. 19 was was ik al 2 jaar moeder! en idd wat er net gezegd is, als je getrouwd ben ga je ervan uit dat je je partner kan vertrouwen en misschien is ze wel te goed van vertrouwen.... maar dit over komt haar geen tweede keer meer! fouten maken is menselijk en je moet van je fouten leren toch?! en ze komt waarschijnlijk op het forum om steun te zoeken.... ik zeg niet dat je geen vragen mag stellen, en ik denk niet dat het hele zwanger verhaal er iets mee te maken heeft. zo te lezen gaat dat helemaal goed komen ik ben blij voor haar dat ze er nu is achter gekomen en niet veel later! dus meid nogmaals voor jou heeeeeeeeel veel sterkte laat die vent de piep krijgen en ga lekker geniet van je bubbie!!!
Vind je dat raar als je met elkaar over geld praat? Ik moet zeggen dat dat in mijn huwelijk heel normaal is, we hebben ook een gezamenlijke rekening om onze gezamenlijke kosten mee te betalen, vanaf het moment dat we gingen samenwonen. We houden ook allebei de inkomsten en uitgaven bij. Ik zie het ook niet als mijn of zijn geld, het is van ons allebei. TS, laat je goed informeren, bv. via het Juridisch Loket!