Hallo.. Ik vrees dat ik dit een heel verhaal wordt..maar ik wil het graag zo duidelijk mogelijk uitleggen.. Ik ben al meer als een jaar aan de pil..en heb ook al anderhalf jaar een relatie..Nou ben ik laatst in de 3e week de pil 1 x vergeten op een dinsdag..Ik heb die zondag daarvoor nog sex gehad met mijn vriend..en ik hoorde dat de zaadcellen wel dagen kunnen leven..ook bleek nog is dat ik die zondag op mijn vruchtbaarst was.. nou moest ik bijna 2 weken later op zondag ongesteld worden..maar dat bleef dus uit..ik d8 echt dat ik zwanger was..en had die weken daarvoor vanaf de dag dat ik de pil was vergeten ook voor de ckrheid geen drank genomen en zo veel mogelijk uit de buurt van sigaretten gebleven.. Echt grote verschijnselen had ik niet..ik was s'avonds wel is behoorlijk misselijk..erg moe laatste tijd..en soms wat sneller geiritteerd dan anders..maar die zondag bleef het dus uit..en mn vriend en ik hadden al besloten om de volgende dag een test te halen..maar maandag ochtend heel vroeg in de ochtend kreeg ik hele erge krampen en begon ik opeens wel te bloeden..nu..na 2 dagen..bloedde ik opeens heeel hevig..en zat er ook een tjah hoe moet ik het noemen..een soort vliesje in mn maandverband..alleen wel aardig groot nog..en de laatste x dat ik erg ongesteld was..was voordat ik met de pil begon en toen was et nog nie eens zo erg..ik maak me dus zorgen...kan het zijn dat ik zwanger was? en dat ik een miskraam heb gehad?...zo vroeg al?..ik vraag het me echt af..en maak me zorgen..Ik hoop dat iemand mij kan helpen..want ik d8 toch echt even dat ik misschien wel zwanger was... bedankt voor jullie hulp.. liefs, Dinkie
Eerlijk gezegd denk ik niet dat als je 1x de pil bent vergeten en je een aantal dagen daarvoor sex hebt gehad zwanger kan zijn geweest. Die kans is zo ontzettend klien. Dat je menstruatie een dagje later is gekomen kan door de zenuwen zijn. Stolsels kan je altijd verliezen (baarmoeder slijm dat afbreekt) en je menstruatie kan van maand tot maand verschillen, maar mormaal let je daar niet op. Ik zou er niet teveel achter zoeken als ik jou was!
hoi Dinkie88, dat vliesje in je maandverband en het uitblijven van je menstruatie kan natuurlijk in verband worden gebracht met een zwangerschap die helaas in een mk is ge-eindigd maar ik kan het je ook niet 100% garanderen. ben je al bij je huisarts geweest, misschien dat hij je vraag wel met zekerheid kan antwoorden
ben net bij de huisarts geweest... maar ook die kunnen het niet met ckerheid zeggen...ze gaan er niet vanuit in elk geval.. ik moet een test doen zodra ik niet meer bloed en dan weet ik et pas cker.. ik hou jullie wel op de hoogte.. in elk geval bedankt voor jullie reacties..
en mij is net verteld dat een test ook geen zekerheid bied. Bij mij wijst alles op een miskraam, alleen heb ik nooit geweten zwanger te zijn. Was een tijdlang ziek geweest en heb in de eerst week de pil een aantal dagen niet genomen. Ook was de maand ervoor mijn bloeding al niet zoals ie moest zijn. maar nu kan ik geen zekerhied krijgen zegt de dokter, ik moet er wel van uitgaan dat het zo is. maar in zoverre kan ik mij jou begrijpen. Het is moeilijk om niet de zekerheid te hebben, dan kan je het beter een plekje geven
Nou.......blijkt dus helemaal nix te zijn..heb test gedaan...en ik ben/was niet zwanger...aan de ene kant natuulek wel opgelucht...dat ik niet een kindje kwijt ben...maar aan de andere kant toch ook beetje teleurgesteld...vreemd .... Het verlangen wordt nu alleen maar groter..We hebben het er al serieus over gehad om et gewoon echt te proberen..omdat we het zo graag willen..maar toch de angst dat we er misschien toch niet klaar genoeg voor zijn..toch maar eerst school afmaken en trouwen?... en die 2 jaren maar depressief zijn omdat we het gevoel hebben dat we wat missen..ook nog een meisje in mijn klas dat wel zwanger is en daar heel gelukkig mee is..doet me zeer om te zien.. de Jaloezie...erg is het toch..ik ben nog maar 18 dat probeer ik me maar steeds in te prenten..je bent nog te jong..we zijn er nog niet aan toe... maar toch....het verlangen...dat blijft..
dat verlangen is erg herkenbaar. maar mischien kun je het ook zo zien dat je nu de tijd hebt om je er op voor te bereiden. Eerst richten op een huwelijk en dan op een kindje. het is niet zo maar een verandering. Wij hebben ook besloten om eind 2007 te gaan kijken hoe we onze toekomst in gaan "plannen"met trouwen en kinderen. Zo kan ik me nu al een voorbereiden ensparen en zo. En over en jaar gaan we kijken hoe we alles willen realiseren