Begin me nu toch serieus zorgen te maken :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jaysa, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Iedere maand als je weer ongi word is z'n teleurstelling. Iedereen om me heen word zwanger en het lijkt wel alsof het ons niet gegund word! En m'n cyclus zit ook zo enorm raar in elkaar. En dan kan ik er ook nog is met niemand over praten .. Word echt verdrietig gewoon ik wil er lekker met anderen over kunnen kletsen.
    Ik ben nu 22 en mijn vriend is 29 we zijn nu 9 maanden aan het proberen zwanger te worden van ons eerste kindje wat nou niet echt lukt.. Toen ik stopte met de anticonceptie werd m'n cyclus extreem kort. 18 à 20 dagen! Volgens de ovulatie testen had ik wel een eisprong.. M'n laatste 2 cyclussen waren precies 28 dagen dus ik dacht YES na 7 maanden is het eindelijk weer normaal. Alleen nu begint alle ellende weer. Ik zit nu op dag 18 van m'n cyclus en vanmorgn had ik met afvegen lichtroze bloedverlies. En m'n buik rommelt weer ik denk da ik ieder moment ongi ga worden ik zie het echt niet meer zitten zo word er echt chagerijnig van. Het zou zeker geen innesteling kunnen zijn ? Zijn er nog meer dames die het effe gehad hebben? Hoop dat ik niet de enige ben alhoewel ik dit niemand gun' Xxx

2. me83

me83 Niet meer actief

miss toch even binnekort een testje doen ,het zou natuurlijk best kunnen dat je zwanger bent.. ik ben zelf nog niet zolang geleden gestopt met de pil en ondervind hier ook behoorlijk wat dingen van..
    ik snap dat je je zorgen maakt maar bekijk het eens van een andere kant.. als het binnen een paar maanden niet lukt zal de huisarts wel gaan zoeken waarom het niet lukt.. dus dan ben je ook weer wat wijzer dan nu.. blijf het lekker proberen .. wanneer je het niet verwacht.. komt het..

ik kan niet met je meepraten verder maar wilde je toch een hart onder de riem steken.. veel succes en blijf positief meis!

3. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga zeker positief proberen te blijven maar het is wel eng vind ik... Na 9 maanden ga je toch wel denken dat er iets mis is snapje .. Maar super bedankt voor je reactie! Lief!

4. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    jaysa vervelend dat je cyclus zo in elkaar zit..
    en je wilt het zo graag dus dan wil je het meteen das logisch, dan is 9 maanden weer heel lang.. kun je niet naar de gyn gaan omdat je al '1 jaar' bezig bent? dan kunnen ze misschien kijken of je wel een eisprong hebt ofzo?

5. me83

me83 Niet meer actief

die twijfels hebben we allemaal toch? dat je denkt... werkt het allemaal wel?.. maar weet je. als je je druk gaat maken hierom kan je lichaam je wel nog meer tegenwerken..vraag me niet waarom maar een vrouw zit raar in mekaar ahhaha.. geniet van de kleine dingetjes.. ga lekker buiten zitten met een roseetje ofzo.. nu kan het nog! en goed blijven oefenen!;)

6. sterkekinderwen

sterkekinderwen Niet meer actief

@ Jaysa

Mijn man en ik zijn ook bijna 9 maanden bezig voor een eerste kindje, en het wil ook niet echt vlotten.
    Deze ronde heb ik een aantal dagen voor NOD een licht positieve zwangerschapstest gehad, maar sinds 12 juni ben ik gewoon weer ongesteld geworden na een cyclus van 18 dagen (extreem kort dus)
    Dat je nu roze afveegt zou heel misschien idd een innesteling kunnen zijn, maar het kan beide kanten nog op.
    Als ik jou was zou ik over een paar dagen, als je ongesteldheid niet doorzet, toch een testje wagen.
    Het is net zoals ME83 al schreef : wanneer je het niet verwacht, komt het.
    Ik kan erover mee praten dat het wachten moeilijk is, en dat het iedere maand een teleurstelling is. Ik zit in het zelfde schuitje.
    Maar geef de moed niet op !!!

liefs

7. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooooh wat fijn ! Reacties ! Voor m'n gevoel ben ik er helemaal niet mee bezig alleen op het einde van m'n cyclus maar vast wel in diepe gedachten er nog tveel mee bezig !! En vooral op de momenten dat ànderen je ineens vertellen zwanger te zijn na 3 maanden.. Dat stoort me maar ik gun het ze dan wel hoor! Alleen voelt het een beetje jammer ofzo ik weet niet! Ja ik dacht echt dat m'n cyclus was veranderd 2 maanden terug.. Werd wel is tijd na 7 maanden! Schrok ik dus wel even toen ik vanmorgen lichte roze bloed zag bij het afvegen! Ik denk echt een opkomende menstruatie ! Mijn vriend zegt dat we geduld moeten hebben.. Zijn jullie allemaal voor de 1e bezig? Liefs

8. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Ik herken je gevoel...
    het lijkt wel of iedereen zwanger is behalve jij:(
    Ook hier staat mn hyves vol met baby en echo foto's....

Maar maak gewoon een afspraak bij je HA...
    Die zal je vast doorsturen naar de GYN en die zal wat testen gaan doen
    Misschien is er wel iets heel kleins aan de hand en kan dat met een pilletje opgelost worden

Nu het bij ons allemaal moeilijk blijkt te gaan heb ik eigenlijk spijt dat ik niet eerder naar de HA ben gegaan...het voelt nu als verloren maanden..

9. me83

me83 Niet meer actief

ik ben ook voor de eerste bezig..dus best spannend allemaal..alleen al wat er soms op je afkomt voor je nog zwanger bent ahah..

neem je ook foliumzuur oid? ik las ergens dat zwanger worden van de etos erg goed is voor je aanvullende foliumzuren ed en het ook goed is voor je cyclus.. miss dat eens proberen?
    je zou anders wel nog de huisarts kunnen bellen om wat tips met zwanger worden.. gebruik je ook ovulatietesten? ik sinds deze maand wel.. tis best handig om te weten wanneer je eitje komt.

ik weet hoe dat voelt als andere mensen FF vertellen dat ze zwanger zijn... dan denk je gelijk.. ik wil ook zo graag!

heb een beetje geduld.. soms kan het best lang duren.en denk maar zo.. schijnbaar was dit eitje toch niet zo mooi als die ene die nog moet komen:)

10. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat voor testen gaat de gyn doen als je word doorgestuurd ? Bloedtesten? En spermatesten? Ik ben nog niet ongi. Maar als ik bloed zie of iets wat er op lijkt moet ik toch al snel denken aan m'n menstruatie. Hoop dat het een innesteling is daar kun je ook wat bloed bij verliezen toch ? Miss moet ik niet zoveel googlen haha! Ik gebruik nog geen foliumzuur oid.. Jullie wel? X

11. me83

me83 Niet meer actief

ja ik gebruik het al zelfs voor ik gestopt was met de pil. toen ik wist dat ik stopte na de strip begon ik met foliumzuur..

zelf heb ik geen idee was de gyn doet.. bloedtest zal vast wel.. miss wel een echo? ze zullen eerst bij jou kijken denk ik of alles goed is. dan pas bij je vriend/man

12. me83

me83 Niet meer actief

ja je kan dan wat bloed verliezen.. ben je normaal wel minstens 2 dagen ongi ? en verlies je dan helder rood bloed? want anders word hetniet echt als een ongi gezien dacht ik

13. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Hee meiden,

Las net jullie verhalen.. En het is inderdaad zo de een na de ander word zwanger. Sommige nog wel door een foutje! En wij maar ons best doen.. en hoe kan je dr niet mee bezig zijn, als je zo lang bezig bent wil je gewoon je cyclus in de gaten, door tempen en ovu testen..

Wij zelf zijn nu al 2 jaar bezig.. en nu een paar maanden in MMM. Maar tot heden geen oorzaak gevonden. Volgende week weer een afspraak. kijken wat dan de volgende stappen gaan worden.

Maar maak me toch zeker wel zorgen.. Waarom komt hij of zij toch niet? :)

14. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    @jaysa, ik zou ook gewoon naar gyn toe stappen. Normaal stuurd de huisarts je na een jaar pas door, maar denk ze jullie ook wel door sturen je heb toch wel een korte cyclus.

En heb je wel eens aan tempen gedacht? Krijg je meer inzicht in je cyclus.

15. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het priscil! Jij bent 25? Dus ook vrij jong? Raar dat er dan geen oorzaak voor is! Ik hoop zo dat het innesteling is maar ben bang van niet! :( voel echt ongi opkomen! Vind het fijn er met jullie over te praten! Niemand weet dat we bezig zijn! X

16. Priscil1986

Priscil1986 Bekend lid

21 nov 2009
    678
    5
    18
    Zuid holland
    Jaa ben 25 ja, gelukkig ook op tijd begonnen :)

Vriendlief zijn zwemmertjes zijn niet allen even snel, maar was niks verontrustigs zei de arts. Noujah volgende week afwachten..

ik wens jou veel succes, hopelijk is het de innesteling :)

17. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff begint nu meer te worden.. Beetje lichtbruinig ook.. Dus ik denk weer een menstruatie nu snap ik het helemaal niet meer want toen ik stopte met de pil tot 2 maanden terug had ik dus die cyclus van 18 dagen en de laatste 2 maanden van 28 dagen en die laatste 2 waren ECHT menstruatie terwijl ik de maanden ervoor amper ECHT bloed verloor! Heeft iemand ervaringen met innesteling?

18. Sjirafje

Sjirafje Lid

27 mei 2011
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend en ik hebben er 2 jaar over gedaan.
    Na 1 jaar kregen we allemaal goedbedoelde adviezen om naar het ziekenhuis te gaan voor onderzoeken, maar ergens geloofde ik er in!

Na 1,5 jaar kochtten we een huis, gingen klussen en de kinderwens
    werd even op een lager pitje gezet (minder bewust mee bezig) en dit
    heeft toentertijd zijn vruchten afgeworpen, want een half jaartje later waren we zonder ziekenhuis in verwachting en momenteel zijn we 26 weken zwanger!

Wonderen zijn de wereld nog niet uit en een kindje krijgen gaat helaas bij iedereen weer in een ander tijdsbestek!

19. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    heey dames dacht je berichtjes hier over korte cyclussen, nou hier nog 1ben nog niet zo lang bezig maar mij cyclus varieert heel erg en mijn menstruatie ook soms heel hevig en nu weer wat minder.. hoop dat het toch snel raak is voor ons allemaal;)

als je naar de gyn gaat is het wel handig om te tempen.. is 1 van de eerste dingen die ze daar gaan vragen (heb ik begrepen van andere verhalen op forum, zelf geen ervaring mee)

20. Jaysa

Jaysa Actief lid

24 feb 2011
    126
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoelang is jouw cyclus dan? En hoe begint jouw menstruatie? Meteen met helderrood bloed of ?? Hmm heb nog hoop maar zie het somber in! Op naar de 10e maand maar weer :( klinkt echt lang! Wij hebben ook net een huis gekocht en zijn druk aan het klussen hoop
    Dat het bij ons ook mag gbeuren zonder ziekenhuisbezoekjes! De teleurstelling is iedere maand Zoooo groot erg frustrerend!

Deel Deze Pagina