Hoe afbouwen zonder kv..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Iosola, 12 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ik wil graag beginnen met borstvoeding afbouwen.
    Mijn dochtertje is nu 10,5 maand. Ik geef nu nog redelijk veel voedingen.
    Eigenlijk wanneer ze wilt, en daar zit ook troost''voedingen'' tussen.
    Nu wil ik eigenlijk geen kv geven.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
    Hoeveel voedingen hebben ze op deze leeftijd nog nodig?

Ik weet trouwens niet hoeveel ze drinkt want geef altijd live, geen enkel idee dus hoeveel ze binnen krijgt.
    Ze krijgt wel yoghurt ernaast , wat ik had begrepen is dat dit wel meetelt als zuivel.

Hoop dat het een beetje duidelijk is...

2. maria04

maria04 Niet meer actief

Hoe meer je kindje eet en drinkt hoe minder ze nodig heeft bij jou. Ik het zo rustig opbouwen dan bouwt je bv op een natuurlijke manier af.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Wat is redelijk veel?
    Op deze leeftijd zou jouw productie het met 3 voedingen per dag waarschijnlijk wel redden.
    Dus dan kan je s'ochtends bij het wakker worden, ergens in de middag, en voor het slapen gaan een drink moment doen.
    Dan hoef je geen KV te geven, krijgt je kindje toch alles wat nodig is, en is het voor jou wellicht ook wat overzichtelijker.
    Voeden op verzoek is prima, maar toen mijn zoon bijna 11 maanden was had ik echt wel vaste drinkmomenten.
    Nogmaals, dat hoeft niet, maar voor jou is dat mischien wel makkelijker.
    Als je dan op die 3 momenten bent, kan je de dagslok er af halen, en dan een van de 2 andere. En dan ben je afgebouwd.
    Als je kindje 1 jaar is, ben je klaar.

Hoeft niet natuurlijk, wie weet bevalt 3 of 2 voedingen op vaste tijden wel heel goed ;)

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    @ts Even meeliften op jouw vraag, @zoe123 hebben ze daar genoeg aan? Mijn zoon drinkt nu rond 6 uur, rond 10 uur, rond 2 uur, rond 6 uur, rond 11 uur en rond 2 uur. Persoonlijk begin ik redelijk op te raken van de nachtvoedingen, maar ik durf er echt geen rem op te zetten omdat hij nogal een lichtgewicht is en een tij te weinig kreeg. Ik kolf ook nog 2 keer kort op mijn werk, maar hij redt het thuis regelmatig niet op wat ik kolf. En krijgt dus wat kv (100ml) erbij.
    Zou het minder "moeten" kunnen?

5. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kan je niet van die kv pap maken? Heb je extra kcal voor je lichte kindje. En ze hoeven volgens mij als de bijvoeding goed gaat maar 500cc zuivel. Dus je toetje gaat daar vanaf. Dus als ze 3 keer 150 drinken ben je daar al aan.

6. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    ik ben nu iig bezig met op vaste tijden te voeden.
    Dus 's ochtends, 's middags, na het avondeten en voordat ze gaat slapen. En dan nog 's nachts.
    Nu wil ik strakjes de voeding na het avondeten laten vallen en zo beetje bij beetje afbouwen.

Nog een tip hoe ik de nachtvoedingen eruit krijg?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.811
    5.949
    113
    Vrouw
    Met een stabiele productie zou je met 3/4 voedingen en ong 200 cc aan yoghurt/karnemelk, het moeten redden met een maand of 10.
    Dat hoeft niet natuurlijk, ik gaf zo'n 4 a 5 voedingen per dag op de dagen dat ik thuis was.
    Hangt ook een beetje van je productie af. Als ze 1 jaar zijn veranderd het ook weer.
    Ik redde het ook nooit met kolven (echt alles er aan gedaan maar het lukte gewoon bij geen van mijn 3 kids), dus ze kregen toen ik ging werken ook wat kv mee, voor de aanvulling. Vanaf een maand of 8 is dat vervangen door een bakje yoghurt bij de gastouder. Dat was dan ter vervanging van een fles.

Lastig die nachtvoedingen...ik vind het zo moeilijk daar iets zinnigs over te zeggen omdat iedere situatie anders is...echt heel naar dat je er zo moe van bent :), ik kan me dat ook echt goed voorstellen, zoon kwam tot een maand of 8 s'nachts (maar dat kwam door de reflux, daardoor sliep hij niet). Als je er echt vanaf wil, zal je er actief mee aan de slag moeten gaan en dan kijken hoe het gaat.

8. Iosola

Iosola Fanatiek lid

22 okt 2008
    1.010
    0
    36
    Italia
    nog even een vraagje, stel dat ik over een maand bv af ben. Wat geef ik haar dan?
    Moet ik dan nog 1 maand kv geven (tot 1 jaar dus) of kan ik dan al met gewone melk beginnen?

Deel Deze Pagina