Sinds jan ben ik begonnen met afvallen, omdat ik me al zo lang niet lekker voel ik mijn lichaan ik ben 168 en weeg 81 kg nu half feb weeg ik dat nog steeds ben dus nog niet afgevallen ik eet in de ochtend half volle joghurt met noten( ongezout en wat walnoten) smiddags 2 boterhammen met mager beleg en avondeten alles in hele normale porties ik sport elke dag nu een half uur op de cross sinds jan( soms laat ik er wel een rust dag tussen) Waar gaat het dan mis? ik val niet af, Oke ik heb wel weer spieren gekregen.. Maar wordt er soms zo moedeloos van wie heeft er tips en wil met me mee denken
Spieren wegen meer als vet, waarschijnlijk zal je vetpercentage afgenomen zijn en spiermassa toegenomen.. Als je wilt afvallen ,misschien een idee om weight wachers te gaan doen, dat is niet echt een dieet, maar een leefstijlverandering en bewust worden wat je eet, mijn schoonmoeder is er 12 kg mee afgevallen en ook blijvend in tegenstelling tot crash dieeten als shakes of sonja bakker
Is dat alles wat je eet? Dat is weinig. Wat drink je? Spieren wegen meer als vet. Misschien meedoen aan weight watchers?
is dat alles wat je eet? dan is het te weinig.. denk dat je lichaam in de 'spaarstand' staat. of eet je toch stiekem ongemerkt ongezonde dingen tussendoor? je ziet vaak dat mensen superhard bezig zijn met diëten en maar njet afvallen.. blijkt het dat ze wel groentes eten, maar dan met saus er overheen, of gepaneerd en overbewerkt vlees etc. etc. daarnaast is het ook handig om je omtrek te meten, soms zie je op de weegschaal niet dat je afvalt maar qua omtrek wel.
Als dat alles is wat je eet, dan krijg je veel te weinig binnen... dus gaat je lichaam in de spaarstand en zal je niet meer gaan afvallen. Je hebt echt 6 eetmomenten op een dag nodig! Zeker wanneer je iedere dag ook nog sport. Wat ook is gezegd: spieren wegen meer dan vet! Daarnaast: over het algemeen groei en val je af in "plateaus" Wanneer je bijv in de afgelopen jaren steeds vijf kilo groeide, daarna 2 maanden stil stond en dan weer vijf kilo groeide... dan gaat het met afvallen hetzelfde.
Nou als je sinds feb bezig bent, heb je nog niet dusdanig spiermassa opgebouwd dat je dat terug ziet op de weegschaal. En van een crosstrainer helemaal niet. Zou eerder kritischer kijker naar wat je eet. Als het onderstaande is, is dat veel te weinig. Dus ik denk dat je meer tussendoor neemt, wat je zelf niet door hebt. Om te beginnen alles op schrijven wat je eet, desnoods bijhouden via mijn.voedingscentrum.
Je eet te weinig en niet gevarieerd genoeg. Je zal je eet patroon eens goed onder de loep moeten nemen. Denk dat daar het meeste te halen valt voor jou...
Je eet te weinig. Ik eet in de ochtend 2 boterhammen, in de middag 3. Op alle boterhammen boter, 1x 30+kaas, 2x mager vleeswaren en 2x wat anders (variërend van vruchtenhagel, halfjam, komkommersalade, appelstroop). En een beker melk zowel bij ontbijt als bij lunch. Rond 15.15u eet ik een stuk fruit. Avondeten 4 aardappels ter grootte van een medium ei, 2 opscheplepels groente, half stukje vlees en een lepeltje jus of saus. Om 20.15u eet ik vervolgens yoghurt met fruit. 1x in de week eet ik iets ongezonds als avondeten zoals pizza of patat oid. 2x in de week eet ik pasta of rijstgerecht ipv aardappels. Ik loop 3x per week hard (halfuurtje) en ga 1x een uur wandelen. Ik val ruim een kilo af per week...
Nou het is wel duidelijk dat je te weinig eet plus dat je ook vaker moet eten. Pas na 20 min intensiviteit begin je vetten aan te spreken en te verbranden, een half uur heeft dus nauwelijks nut. Opbouwen na een uur... en naar iedere dag een uur.
Als jr iedere dag het zelfde eet en zo weinig heeft je lichaam niets te verbranden en gaat het ook niet andere vetten verbranden. je moet wat vaker en gevarieerder eten denk ik.
Je kan bepaalde dingen zoals brood ook vervangen door iets anders. Ik ben 1.67 en woog tot vorig jaar 77 kg. Binnen 4 maanden ben ik bijna 20 kg afgevallen omdat ik mijn voedsel heb aangepast. Kijk eens op Jacqueline van Lieshout, Detox-coach heeft mij erg goed geholpen, misschien is dat ook wat voor jou? Succes! !
Dit, echt waar! Voor blijvend gewichtsverlies en advies en stok achter de deur. Niet zelf gaan rommelen, je ziet het gaat mis. Ik spreek uit ervaring en loop nu ook (weer) bij de dietiste. Gaat super hier en makkelijk vol te houden.
Ik vraag me ook af wat je drinkt? Bepaalde 'gezonde' sapjes kunnen echte caloriebommen zijn. Veel frisdrank zal ook geen goed doen.
Ik ga inderdaad maar een afspraak bij een dietiste maken dit is alles wat ik eet en drink 2 kopjes koffie en groene thee Fijn dat ik reacties heb gekregen, ben ik heel blij mee
Heel verstandig. Je moet best veel eten om succesvol af te vallen. Echter moet je dan de juiste keuzes maken en je moet ook zeker 1,5 liter water drinken voor de afval stoffen. Je lichaam is in spaarstand gegaan en je zal eerst je stofwisseling weer op gang moeten brengen voor je gaat verbranden.
Je kan het beste over de hele dag kleine porties eten, zo fop je je hersenen en zal niet in de spaarstand blijven. Ik heb hele goede resultaten geboekt met het Atkins dieet. Dat puntentellen lijkt mij vermoeiend