Dames, inmiddels begonnen met het ouderschapsplan te maken voor mezelf. Hebben jullie nog punten die er bij jullie in staat? Ik wil niets over het hoofd zien.
Verdeling van de kinderbijslag, hoe het met verhuizen zit, bijvoorbeeld in overleg oid. Hoe jullie de rest van de kosten verdelen Misschien een kleine afspraak over introduceren van nieuwe partners oid
Wat ik er nu in heb staan: - Dochter bij mij ingeschreven(hoofdverblijf bij mij dus) - Paspoort in beheer bij mij - De dagelijkse structuur aanhouden qua opvang tijdens werk - Dat hij niet mag blowen tijdens zorg momenten - Dat ze bij mij op de zorgverzekering blijft - Dat ze bij dezelfde tandarts/huisarts blijft - Dat de ouder die zorg heeft met onze dochter naar de huisarts kan gaan - Dat de kosten conform de gangbare tabellen wordt berekend - Dat vader alimentatie aan mij betaald De omgang gaat wel het grootste struikelblok tussen ons worden. Mede omdat er geen communicatie tussen ons plaats kan vinden wegens hoog oplopende emoties
Wij hebben zojuist via deze site Echtscheiding van A tot Z een gratis plan ingevuld. De meest belangrijke zaken staan hier dus in en dat is prettig. Je krijgt m gemaild als het goed is. Ik vind het wel een heel prettig document om in te vullen. Je kan hem zelf uitprinten en hier en daar aanpassen. Maar als leidraad erg prettig. En die andere dingen kun je er dus ook nog inzetten. Want als je het stuk doorlopen hebt, krijg je ook de optie om het document aangaande de bezoekregeling te downloaden en daar staat weer van alles in over sporten, aanschaf kleding, wisseling van club en weet ik wat meer. En alles wat je zelf verzint, zet je er gewoon bij en dit neem je mee naar de advocaat of mediator.. kun je in één keer een hoop aftikken.
- jaarlijkse indexering van de alimentatie - vakantie planning (hoe lang van te voren aangeven, hoe ver etc) - Papa/mama alleen gebruikt worden bij de ouders en niet bij nieuwe partners(optioneel uiteraard) - brengen halen, wie doet wat - opvoedings regels in grote lijnen - Wie maakt de beslissingen. Wij hadden een tabel met waar je het kon aankruisen wie de beslissing zou nemen, mama papa of samen. Een tatoo laten zetten dat bespreek je samen. Schoolreisje binnen nederland beslist moeder omdat zij toch moet betalen oid. even een paar dingen die mij te binnen schieten...