Ik word er moe van. Ze drinkt geen melk meer. Krijgt nog borstvoeding (uit de fles) maar dat drinkt ze eigenlijk alleen nog maar als ze half in slaap is. Ik geloof dat het nog wel wenselijk is dat ze 500 ml melk krijgt per dag dus wij plukken haar 's avonds 2 keer slapend uit bed en zo krijgen we er nog 200-300 ml in. 'S morgens krijgt ze 200 ml in de vorm van pap. Verder bieden we haar bij elke maaltijd water aan en dat vindt ze heel interessant maar echt milliliters maken doet ze niet. Is dit normaal? Ze doet dus ook de hele dag met 1 luier :x
Hoe lang al? Is ze niet ziek? Eet wel voldoende? Uit haar fruit haalt ze ook vocht maar 1 luier vind ik niet normaal. Zou ze wat uit een tuitbeker kunnen drinken? Misschien vindt ze dat ook interessant?
Oke sorry ik had wat vollediger moeten zijn. Ze drinkt voornamelijk uit een tuitbeker en dat gaat heel goed. Alleen heel veel drinkt ze niet. Het cb vond het allemaal niet gek. Haar schema ziet er ongeveer zo uit: Ontbijt: -200 ml bv speltpap en water in tuit Lunch: -100 gram groenten/vlees/aardappel (brood eet ze slecht) met thee of water in tuit Tussendoor: -2 stuks gepureerd fruit met thee of water in tuit -100 ml melk bieden we aan, drinkt ze 20 ml van ongeveer Avondeten: -150 gram groenten/vlees/aardappel De fles van 19.00 voor het slapen gaan wil ze tegenwoordig niet meer. Halen we haar 30 minuten nadat ze in slaap is gevallen eruit, drinkt ze 150 ml in haar slaap en rond 22.30 doet ze dit nog een keer. Ze is kerngezond voor zover ik weet.
Ik vind het toch ook wel wat weinig, hoeveel drinkt ze bij de lunch? Zou ze zo vol zitten van haar avondeten? Is het een idee om juist voor het avondeten nog wat aan te bieden? 's Middags krijgt ze toch ook al haar groente.
Ze drinkt ongeveer een halve tuitbeker op 1 dag.. Het maakt niet uit op welk tijdstip je het aanbiedt. 'S morgens drinkt ze ook amper (we proberen haar eerst gewoon melk uit de fles te laten drinken en van het restant maken we pap maar de laatste tijd drinkt ze helemaal niks en de pap eet ze prima) terwijl je dan juist verwacht dat ze dorst moet hebben na een 10 uur zonder voeding of drinken.. Ze is druk, alles is interessanter dan eten of drinken. Het is nooit een hongerlap geweest. De borst begon ze steeds slechter te drinken ook met 5 maanden dus ik ben gaan kolven en we zijn overgestapt op de fles. Dat ging een hele tijd goed maar de laatste tijd wil ze gewoon niet meer. Ook water of sap wil ze niet uit de fles. Drinken uit een beker gaat trouwens voor geen meter, ze laat alles weer eruit lopen.
Wat lastig hè? Ja wat hierboven iemand ook al zei, ben niet zo voor al die smaakjes en suikers, maar ik zou toch ook diksap oid proberen. Klein beetje yoghurt, beetje diksap, alles waar maar vocht in zit! Fruithap kun je misschien voor het blenderen wat extra water bij doen? In het kader van alle beetjes helpen?
Dan wordt het weer te waterig en laat ze alles er weer uitlopen.. Water, thee, diksap blieft ze allemaal net zo min als melk. We hebben ook al kunstvoeding geprobeerd maar dat dronk ze ook niet beter dan mijn melk.
Wat lastig zeg hier juist omgedraaide!! Wil het liefst hele dag bv met moeite gaat er fruit in Avond eten slaat die over want hij wilt het gewoon niet jonger of geen honger koud of warm gemalen of stukjes Drinken uit een fles of tuit doet die niet alleen een bekerweet het ook af en toe niet meer Mischien een rietjes beker proberen En wat je al doet slapend in haar bedje de fles geven En Mischien wat diksap appelsap proberen Hier heeft zoontje ook niet extreem veel luiers kan zo met 2 luiers doen heel de dag behalve als onlasting heeft En heb je al geprobeerd om boven rustig te voeden zonder prikkels Mijn zoontje wilt alleen drinken bij me als we in de slaap kan er zitten voor de rest nergens teveel afgeleid wat lijd tot volle borsten en hij heeft honger maar geen tijd hahaha druk met van slles
Ik heb eens zo'n week gehad. Cb gebeld, zij zei toen: ik zat letterlijk met mijn dochter onder een laken (ze noemde het haar tent) zodat de prikkels van buitenaf niet binnen kwamen en ze rustig dronk... Tja..wie weet?
Dit heeft mijn zoontje dus ook er moet altijd een deken en knufeltje over ze hoofd liggen anders drinkt die niet maar nu dat die groter word wilt die dus ook alleen in de slaapkamer drinken en bijna altijd is dat voor en na het slapen
Dat hebben we helaas ook al geprobeerd! In de slaapzak, in het donker, eerst helemaal rustig laten worden, haalt allemaal niks uit :'( Heb er net 20 ml water ingekregen en 50 ml yoghurt. Dat was de eerste keer trouwens want voorheen reageerde ze sterk op melk, ik at zelfs melkvrij omdat we haar verdachten van kma maar de laatste maanden eet ik weer melkproducten en we merken niks meer aan haar. Ik denk dat ze al met al alles bij elkaar een halve liter vocht binnen krijgt dus dat is niet heel slecht maar we zijn sterk afhankelijk van die 2 keer 'slaapdrinken' maar ik snap niet waarom ze dan wel drinkt.
Ons dochtertje is ook altijd een moeilijke drinker geweest. Vermoedelijk om wille van de verborgen reflux. Ze dronk ook goed in haar slaap en dat hebben ook maanden gedaan, omdat ze anders veel te weinig dronk. Ze kreeg al snel vaste voeding en rond die leeftijd van 8 maanden at en dronk ze ongeveer evenveel als jouw kindje. Dus mij lijkt het best ok. Wat gebeurt er als je geen droomvoedingen meer geeft? Wordt je kindje dan wakker 's nachts? Wij zijn ook bij een logopediste geweest om te kijken of er mond motorisch iets mis was, maar dat was niet het geval. Drinken tijdens de slaap gebeurt instinctief, vandaar dat het gemakkelijk gaat. Wanneer ze wakker is, zijn er allerlei dingen die haar kunnen storen.
Hier hebben we dat ook een tijdje gehad totdat ik ontdekte dat zl graag earl gray of Engelse thee drinkt.. en niet zo'n slappe kop maar het liefst ietsjes sterker. En tijdens het spelen staat er een rietjes beker water klaar. Daar kruipt hij zelf naar toe om hem te pakken. (Mama mag niet helpen ) Misschien de tuitbeker met drinken in het zicht laten staan en kijken wat ze doet?
Je kunt ook voorzichtig proberen haar uit een gewone beker te laten drinken. Dat vindt mijn dochter echt heel interessant en dat gaat ook best aardig!
Dat vindt mijn dochter ook heel interessant maar zoals ik al aangaf drinkt ze uit gewone bekers en tuit zo weinig dat dat geen zoden aan de dijk zet. Vandaag heeft ze op wat water uit de tuit na en 170 ml pap vanochtend niks gedronken. Ze weigert melk pertinent en heeft verder ook belabberd gegeten. Is wel vrolijk en geen koorts. Ik word er radeloos van. Ze heeft bijna niet geplast ook.
Hier ook zo'n fase gehad, op goede dagen dronk ze 500ml. Maar vaak veel minder. We hebben van alles geprobeerd en niks hielp, op een gegeven moment maar los gelaten en onze dochter zelf gaan volgen. Al met al heeft ze een maand lang weinig vocht binnen gekregen (melk wou ze al helemaal niet) sindsdien drinkt ze weer prima.
Bedankt voor je reactie! Was ze ook rond de 9 maanden? Boden jullie het nog wel aan, melk in de fles? Dronk ze daarna wel weer melk?
Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat je dat moet doen, maar vroeg me af of je het al geprobeerd hebt. Ik begrijp je angst heel goed! Als je mijn topic leest, weet je hoe ik nu aan het sukkelen ben met een slechte drinker. Wij hebben de stap gezet om gewoon te laten slapen zonder droomvoeding wanneer ze ongeveer 7 maanden was. Ze dronk tijdens haar slaap ook steeds minder en dan heb ik gewoon geprobeerd. Ze sliep gewoon door en had dan 's ochtends meer honger en dronk dan weer een flesje bij ons in bed. Vanaf haar vijf maanden dronk ze al geen flessen meer, behalve eentje om 23 u in haar slaap. Al de rest van haar melk kreeg ze als pap met de lepel, vaak met afleiding van speelgoed of een filmpje omdat ze anders ook weigerde. Groenten en fruithap gingen toen wel redelijk goed. Rond tien maanden is het weer beginnen beteren en dronk ze 's avonds en 'ochtends een fles. Veel succes, het komt echt goed. Ik vind het zelf altijd zo'n bullshit zinnetje als men het tegen mij zegt, maar het is wel waar, ook al lijkt het allemaal hopeloos.