Baby gevallen!! Help!! Wat nu??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kwabbernoot, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Jeeeeez ben echt helemaal van de leg.. Zal even verhaal vertellen, graag wat meningen.

Ik had mijn zoontje(6 maanden) net op mijn arm, bukte om iets te pakken(zat dus op mijn hurken) en hij wurmt zich op de een of andere manier zo uit mijn armen:$:$ Zo met zijn koppie op het parket!:$:$:(:(

Hij begon meteen heel hard te huilen en heeft een flinke blauwe plek. Ik heb zijn pupillen nagekeken, zijn goed, half uur wakkergehouden(was slaaptijd) en in die tijd heel helder en alert. Heeft ook nog een hele fles leeggedronken na de val, spuugt niet(naja, mondje terug maar dit doet hij altijd). Hij schud wel wat met zijn hoofdje, heeft hoofdpijn denk ik. Heb vallen en stoten spul van vsm opgesmeerd en hij is gaan slapen.

Hij heeft een kwartier voor de val een asperine gehad omdat hij een tandje doorkrijgt en hier de hele dag al niet van slaapt, is dit niet heel slecht?? Misschien zie ik iets niet hierdoor of neemt het wat pijn weg waardoor ik sommige belangrijke symptomen niet zie??

Ik ben echt nogsteeds helemaal van de waps, manlief is heel relaxed en zegt dat t allemaal wel goed komt. Maar ik weet t niet, straks heeft hij een hersenbloeding ofzo?? :(:( Pffft.. Ben echt als de dood, heb de babyfoon aan mn oor zodat ik hem hoor ademen.

Weet het allemaal even niet, moet ik naar de HAP? Even aankijken tot hij weer wakker is??

P.S. Ik voel me zoooooooooo schuldig! Ik heb echt alles uit voorzorg al laag staan, hij zit niet meer in de wagenbak maar in de wandelinzet, ik verschoon hem op de grond omdat hij zo beweegelijk is, altijd vast in de wipstoel en dan dit!?!!!!! Oooh echt blijf maar janken.

2. misa

misa Niet meer actief

Och jee wat schrikken zeg!! Het gebeurt vast iedereen wel een keertje. Voel je maar niet te schuldig! Straks gaat hij ook nog heel vaak vallen als hij probeert op te trekken of te lopen... :)
    Was je laag bij de grond toen hij viel?

Ik zou hem even in de gaten houden en als je twijfelt gewoon even de hap bellen en overleggen. Als je dat een gerust gevoel geeft, moet je dat gewoon doen!

Beterschap voor je kleintje!

3. november09

23 nov 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je het zekere voor onzekere wil nemen. Zou ik hem een aantal keer wakker maken en kijken of hij alert blijft...
    Schrikken zeg!!!!

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja ik was volgens mij laag, maar ik ben zo geschrokken dat ik het niet helemaal meer weet. Ik zat al gehurkt dacht ik, maar hij is echt met zijn gezicht vooruit gekiept(soort koppeltje duikelen).

5. misa

misa Niet meer actief

Bij twijfel, gewoon ff bellen! Desnoods alleen even overleggen en misschien hoef je wel helemaal niet langs te komen. :)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ja precies, alleen denkt mijn man daar anders over.. Wel lastig..

PS, Ik denk wel dat hij een punt heeft maar ik ben zo bang. Hij heeft zoiets van hij is echt helder, alert, ogen draaien niet weg, niks aan de hand.

7. misa

misa Niet meer actief

Dan zeg je gewoon tegen je man: daar zijn ze voor, we betalen daarvoor en dan ben ik gerust! Ik bel nu! ;)

8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ga eerst nog maar even boven kijken, of hij reageert, laat het daar even vanaf hangen.

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik deed zijn gordijn dicht en hij schrok en draaide zich om, ging toen weer slapen. Zal ik hem dan maar gewoon laten liggen en verder kijken bij zijn volgende voeding?? Hoe hij dan is? Of is dit slecht??

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

meid door blijven ademen ;)

iederkind en vooral bij een eerste gaat een keer vallen het zij van een commode van het ouderlijk bed van de bank of zoals bij jou uit je armen.

je geeft aan hij huilde gelijk! hij is alert hij wil eten.
    als je naar een hap belt zeggen ze dan is alles goed.
    je krijgt een wek advies voor om de 2 uur en thats it.

ik zou zeggen maak hem straks even wakker en kijk of je een reactie kan krijgen (een lachje ofzo) krijg je dan is het vast goed.

11. glimworm

glimworm Niet meer actief

Herkenbaar! Ons draakie is een paar maanden terug ook van de bank afgerold toen ik even 1 tel omkeek (ik zat gewoon naast hem maar was toch te laat) ook met zijn hoofd op de harde vloer en brullen!

Zolang hij huilt is het goed. en ik lees dat hij verder goed gedronken heeft.
    Een aspirine kan geen kwaad en als hij juist door de tandjes snachts niet slaapt, moet hij overdag toch wel bekaf zijn en wat schade inhalen.

Wat betreft het schuldgevoel: ik weet hoe je je voelt, ik heb er ook best mee gezeten, maar heel waarschijnlijk heeft je kindje daar geen last van en is hij het ongelukje allang vergeten. Probeer het schuldgevoel los te laten, ongelukjes gebeuren nu eenmaal, het wordt nog veel erger als hij straks bijna kan lopen en telkens omvalt

12. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    even relativeren hoor;)!
    je mannetje is lekker alert, heeft gedronken en huilde meteen, je zou kunnen bellen voor je eigen gevoel, als je denkt daar lekkerder van te slapen, echt doen!

maar, maak je niet te druk, ons meisje is met 6maanden van ons bed gekukelt, en kruipt en staat nu (7,5maand) en valt en knalt met dr hoofdje ergens tegen aan, ik denk zo'n 6x per dag.

even troosten,checken,vallen en stoten zalf bij de hand, en weer verder!

niet schuldig voelen hoor, t gebeurd in een seconde, hoe voorzichtig je ook bent!

13. Sincerity

Sincerity Actief lid

14 okt 2010
    105
    0
    0
    Enschede
    Zoals de anderen mensen zeggen bij twijfel bellen!

Niet te schuldig voelen hoor..
    Een ongelukje zit echt in een klein hoekje hoor!

Ik ging even wat drinken halen en mijn dochter zat met 6/7 maanden in de box, ik hoorde wat knallen en was de box ingekieperd. Boxplaat lag schuin en ze was ze gelukkig alleen maar geschrokken en omlaag geschoven (niet uit de box of niet iets op de hoofd gekregen) Uiteindelijke dader: Stukje speelgoed gevallen tussen de ijzeren ding wat de plaat omhoog houd.

Ik weet dat dit waarschijnlijk gemeen gaat klinken maar: Als je kindje per ongeluk is gevallen de gouden oplossing is vaak omkopen. (Als er niks ernstigs gebeurt is he!)

Na een koekje of een fruitje is alles al voorbij. Nu mijn meisje begint te zitten kukelt ze ook af en toe naar achteren en huilen huilen.. Koekje en klaar. (Bambix heeft zachte koekjes vanaf 6 maanden)

14. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hier zijn we laatst onderuit gegaan in het zwembad, ik had Elise in mijn armen. heb zelf gelukkig het grootste deel vande val opgevangen maar ze heeft toch nog met haar hoofdje de grond geraakt. Advies HAP als ze meteen juilt en niet gaat overgeven en goed alert is hoef je niet te komen. We hebben wel een wakadvies gekregen voor 's nachts, dus haar om 24:00 en 4:00 wakker gemaakt en zo wakker dat ze goed oogcontact maakt en helder is. gelukkig viel ze daarna snel were in slaap ;)

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Mira is een paar dagen geleden ook van de bank gevallen omdat mijn man even niet keek. Ze draaide om en viel zo op de grond.
    Nu hebben wij het geluk dat we een dikke tapijt hebben waar ook nog normaal tapijt onder zit en ze viel op haar handjes en beentjes..
    Maar ik weet hoe erg je schrok!! Ik heb ook echt van de schrik nog een half uurtje lopen huilen, ook omdat ik het precies zag gebeuren. Helaas stond ik aan de andere kant van de woonkamer, dus kon haar niet opvangen..
    Dit soort dingen gaan hoogstwaarschijnlijk nog véééééél vaker gebeuren, maar ik weet absoluut hoe je je voelt!

Als je je echt zorgen maakt zou ik de HAP even bellen, puur om even gerust gesteld te worden.
    Maar als hij direct al ging huilen en nu gewoon alert is dan is het volgens mij al goed!

16. Maia

Maia Niet meer actief

niet schuldig voelen, het is iets wat gewoon gebeurt. Hier ook een meisje dat niet kon rollen (dacht ik ;)), midden op een 2persoonsbed lag en ik 2 seconden uit de kamer op de gang een handdoek pakken. Lag mooi op de grond want ze besloot op dat moment dat ze kon rollen. Je kunt het nooit helemaal voorzien en het feit dat je kindje meteen begon te huilen en alert is klinkt goed. Maar als jij denkt dat het jou helpt bel gewoon de hap om even te bespreken.

17. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Dank voor alle lieve reacties! Hij was gister helemaal helder en alert, goed gegeten(niet misselijk dus), vrolijk en kleppen, helemaal prima. Maar als je dan dat blauwe plekje(heel klein maar gelukkig) ziet steekt dat! Getver zeg!

Heb met de babyfoon aan mijn oor geslapen:D Hij heeft lekker geslapen, paar keer gekomen voor zijn speentje en verder niks bijzonders. Dus gelukkig is het met een sisser afgelopen!!

Deel Deze Pagina