Teveel (aanstaande) mama's zitten zonder werk of komen rondom hun zwangerschap op straat te staan. Helaas zijn het moeilijke tijden om vervolgens weer aan het werk te komen. Nu heb ik een idee! De zwangere dames hier op zp gaan ergens de komende maanden natuurlijk minstens 16 weken met verlof. En hun taken zullen opgevangen moeten worden. Kunnen we elkaar niet helpen om in ieder geval aan de slag te blijven? Idee: als iedereen (die wil) hier nu een post wat voor werk zij doet, in welke regio en wanneer ze met verlof gaat, dan kunnen geïnteresseerden via een PB contact opnemen voor meer info. Zo helpen we elkaar (en onze bazen )
Ik zit zelf vanaf volgende week zonder werk, dus als iemand nog een vervangster zoekt in Noord- of Midden-Limburg of in Zuid-Oost Brabant, dan houd ik me van harte aanbevolen!
Ik weet niet of dat zo werkt Ik werk bij K.ruidvat en daar wordt bijvoorbeeld onderling geholpen. Je zit ook met contracten enzo. Maar wie weet helpt het jou weer verder!
@FallenAngel: Mijn baas neemt geen vervanger voor me aan, daarvoor ben ik toch te kort weg. Overigens is er bij ons in de sector zat werk dus als er mensen met een technisch HBO of WO diploma op zoek zijn naar een baan in de Randstad, kijk dan eens bij bedrijven in de offshore industrie of maritieme sector.
Haha ik weet ook niet of dit werkt, maar het is de moeite van het proberen waard vond ik. Er zal idd niet altijd vervanging komen, maar dat ligt ook aan functie/bedrijf. Vorige zwangerschap was ik de enige marketingmedewerker in het bedrijf, dus MOEST er wel vervanging komen. Die gelijk ook mijn opvolger was, GRMBL!! Helaas geen technische achtergrond hier. Als ik toch eens dingen kon overdoen he?! .....
Veel bedrijven hebben een vacature stop. Ook waar ik werk. Dat betekent dus dat er ook geen tijdelijk contracten worden uit gegeven. Ik werk in de zorgsector als oproepkracht en was op zoek naar wat extra uren... helaas heb ik die zoektocht nu op gegeven en concentreer ik me op mijn gezin en huishouden. En daarbij werk ik de enkele diensten die mij worden aangeboden.
Ja, Die technische studie is de beste keuze die ik ooit gemaakt heb! Het is alleen jammer (vooral ook voor de sector zelf) dat bijscholen niet heel makkelijk gaat. De meeste mensen kunnen het zich niet veroorloven om op latere leeftijd 4-5 jaar fulltime te gaan studeren. Ik geef ook vaak voorlichting op middelbare scholen aan meiden om hen te laten zien dat een technische studie erg nuttig is en vooral heeeeel gewild is op de arbeidsmarkt. Helaas denken veel pubers niet na over het laatste als ze een studierichting kiezen!
Bij ons kunnen ze altijd mensen gebruiken! Ik ben 26 +6 weken zwanger, en donderdag net te horen gekregen dat ik mijn proeftijd goed door gekomen ben! Regio Groningen, callcenter. Het moet je dus liggen!
Mooi idee, maar bij mijn werk gaat het ook niet op. Je hebt min 16 weken nodig om de materie te begrijpen, dus dat zou niet echt productief zijn. Waarschijnlijk nemen ze ook geen vervanger, omdat meerdere mensen hetzelfde doen ik in de hele zomer vrij ben
Ik meld mij aan! Ik zoek voor eind juni begin juli een nieuwe baan! Wie kan mij blij maken. Omgeving Gouda/ Rotterdam en alles er tussen in. Voorkeuren: - administratief - detailhandel - educatief - kinderopvang - jeugdzorg Ik heb Bachelor Social Work en Spw 4 diploma ook heb ik diploma verkoopmedewerker. Mocht iemand iets weten