PCOS: afvallen met Weightwatchers

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Meg1982, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi allemaal,

Na mijn 1e zwangerschap (11 rondes in 17 maanden) had ik de goede hoop dat de 2e zwangerschap niet zo lang op zich zou laten wachten. Helaas ziet het er naar uit dat we toch weer de MMM in moeten. Nu ben ik na m'n bevalling 20 kg aangekomen die ik tijdens m'n zwangerschap was afgevallen (HG), m'n lichaam is de draad een beetje kwijt...
    Over 2 maanden moeten we terug komen bij de gyn en moet ik een BMI hebben van 29 of minder om aan de Clomid te kunnen beginnen.
    Sinds vorige week ben ik begonnen met weightwatchers, die om een steuntje in de rug te hebben en omdat het dieet makkelijk te volgen is.
    Zijn hier nog andere meiden die met PCOS weightwatchers hebben gedaan? Of meiden die na het afvallen op een natuurlijke manier zwanger zijn geworden ondanks de PCOS? Of misschien meiden die ook HG hebben gehad en na de zwangerschap zoveel zijn aangekomen, hoe hebben jullie je lichaam "gereset"?

Alvast bedankt voor jullie reacties! :)

2. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ik lees even mee. Ik ben ook te zwaar en heb een erg onregelmatige cyclus. (vaak tussen de 70 en 120 dagen). Ik vermoed dat ik ook PCOS heb. Ik ben ook erg benieuwd of afvallen wellicht kan helpen!

3. Jomy

Jomy Niet meer actief

Haai,

Ik ben heb zelf ook een bmi van 33 en was in januari ook begonnen met de ww en ik 6 weken 6 kilo afgevallen! Daarna een weekje vakantie gehad en sindsdien (heel slecht) niet meer aan de ww gehouden. Inmiddels (nog) maar een kilo weer aangekomen maar ik zeg al weken tegen mezelf dat ik het weer op moet gaan pakken! Helaas kan ik simpelweg de motivatie niet vinden, grr...

Wat mij toen erg hielp is op de site ook in de forums mee kletsen en daar stonden ook allerlei tips enzo!

In het begin was ik ook bang dat ik pcos had omdat mijn moeder dit vroeger had, maar afgelopen 2 maanden lijk ik wel een eisprong gehad te hebben. Maar is het zo dat als je clomid nodig hebt, je een bmi van 29 moet hebben? Heb ik nog nooit gehoord nl! Als ik dus wel pcos bleek te hebben had ik dus ook een flink probleem gehad?

Nou succes iig, misschien kunnen we hier ergens een Weight watchers topic openen om elkaar te stimuleren? hahaha

4. wendyz84

wendyz84 Actief lid

13 jun 2011
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 wendyz84, 24 jun 2012
    Laatst bewerkt: 24 jun 2012
    Ik heb een bmi van 23 dus lang niet zo zwaar als dat jullie zijn maar ook ik heb pcos. Middels weight watchers ben ik al 4,5 kilo afgevallen en ik ga me lichamelijk steeds beter voelen. Ik voel me met deze methode goed en kan gewoon van alles genieten (met mate natuurlijk). Nog 4 kilo en dan ben ik weer terug op mijn oude gewicht (door clomid en stress 8 kilo aangekomen). Wij zitten nu een jaar in de mmm, zijn gestart met clomid en in april heb ik een kijkoperatie, hsg en leo gehad. Nu afwachten wat mijn lichaam doet.

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik klets even mee ik wil afvallen omdat dat gewoon beter is voor mezelf maar ook voor een eventuele zwangerschap ben al 6 kg afgevallen met weight care
    s ochtends een maaltijd shake s middags meusli en s avonds gewone maaltijd.
    tussendoor veel fruit of rauwkost en veel water en thee
    ik vind goed vol te houden en op zaterdagavond mag ik wat lekkers drinken en wat chips ofzo
    succes

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hmmm ander verhaal. Ik doe weightwatchers (zie handtekening) en heb pcos. Maar ik ben al 2 keer bevallen.
    Bij mij was de grens trouwens niet 29 om aan de clomid te mogen. Ik had toen denk ik een bmi van 31

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Hey meid,

Ik doe sinds 2 weken ook aan WW. In het algemene gedeelte heb ik een kletstopic over WW met een aantal meiden.
    Kom daar gerust naar toe, gezellig!

Succes!

8. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

@Jomy & Debby82, dat klinkt best goed 6 kg in 6 weken en ruim 18 kg in een half jaar! Hebben jullie naast weight watchers ook nog iets aan beweging gedaan?

Ik ben gisteren met start to run begonnen, voor het afvallen maar ook om mn conditie (van 0) weer een beetje op te bouwen. De 1e les ging ok, nu hopen dat ik het volhou!

Wat betreft clomid, volgens mij verschilt het heel erg per ziekenhuis en per gyn. Voor mijn vorige zwangerschap had ik ook PCOS maar een bmi van 27 dus kwam mijn gewicht niet ter sprake. Nu is m'n bmi 31 er moet ongeveer 6 kg af om een bmi van 29 te halen maar liever val ik meer af of ga ik na augustus door om weer richting een gezond bmi te komen.

Volgens mij wil mn gyn ook wachten omdat mn lichaam nogal heftig reageert op alle medicatie, daarnaast wou hij dat ik m'n conditie ga opbouwen omdat hij vreest dat m'n lichaam anders een 2e zwangerschap niet aankan. Dit ivm HG tijdens m'n 1e zwangerschap waarbij ik 8 maanden bedrust heb gehad en niks mocht/kon doen... Bah als ik aan al die ziekenhuisopnames terug denk dan snap ik niet wat me bezielt om er nog een keertje aan te beginnen maar als ik m'n zoontje zo lief zie spelen gun ik hem zo graag een broertje of zusje!

Kinderen zijn super, maar zwanger worden, zwanger zijn en de 1e maand na de bevallen mogen van mij overgeslagen worden. Werden baby's maar echt gebracht via de ooievaar :)

@FBdB, ik ga je topic bekijken maar misschien is het idd een idee zoals Jomy aangeeft om een apart clubje te beginnen voor PCOS en WW en dan het liefst een klein clubje (max 10 leden ofzo) zodat we het gemakkelijk allemaal kunnen volgen en elkaar kunnen ondersteunen? Wie wil er mee doen?

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    meg sinds een week of 7 doe ik start to run maar ben er niet sneller van gaan afvallen. maar dat is ook niet perse het doel, gewoon lekker aan mijn conditie werken.

10. Jomy

Jomy Niet meer actief

@Meg1982:

Ja die 6 kg was niet verkeerd haha. Maar ik zit echt al zo'n tijd tegen mezelf te zeggen dat ik het weer op moet pakken... Ik ben wel nog lid van de ww online dus kan online mn dagboek invullen. Heb jij dat ook? Maar het is zo irritant dat ik dus elke dag 's avonds (als ik gewerkt heb of dag weg ben geweest) in moet vullen wat ik allemaal gegeten heb. Het zou veel handiger zijn als er eens een app komt voor android!!! :( Hij is er nl wel al voor de iphone, dan kan je gewoon op je foon de hele dag je dagboek bij houden...

Maar ik vind het wel leuk om een clubje te starten hoor, alleen heb ik geen pcos. Of tenminste, nog niet dat ik weet? Dus mag ik dan wel mee doen? :p

En over clomid, ik wist helemaal niet dat daar eisen voor zijn met je gewicht... Maar het is idd beter om zowiezo af te vallen, met je zwangerschap moet je het ook allemaal mee slepen ;)

Nou ik hoor het wel over het clubje, lijkt me gezellig! En misschien als ik me meer op het afvallen focus en minder op het zwanger worden dat het straks wel raak is? Haha, wie weet!

11. Jomy

Jomy Niet meer actief

Hoeveel punten mag jij trouwens?

12. bijtjuh16

ik doe ook graag mee met het clubje! het is toch fijn om contact te hebben met mensen die in hetzelfde schuitje zitten! elkaar motiveren is zeker niet verkeerd!

13. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oke, Ja ik wacht nog op een reactie van meg1982 :p

Heb jij wel of geen pcos? Ik niet nl, maar wil wel graag mee doen met t clubje ;)

Hoelang ben jij al met de weight watchers bezig?

14. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Hoi Jomy & bijtjuh16,

ik mag 33 punten per dag, vindt het alleen erg moeilijk hier aan te komen, meestal houdt ik ongeveer 7 punten per dag over. Morgenavond heb ik mn 1e weegmoment, ben heel benieuwd :)

Ik ga even kijken of ik een club kan openen, laat het zo even weten...

15. Jomy

Jomy Niet meer actief

Oke, ik wist niet eens dat je die moest openen haha.. Ik dacht dat iedereen dat kon

Maarre ik mag 30 punten en zit nu al op 20! :$ Haha iets te enthousiast geweest met mn lunch. Vanaf morgen ga ik echt aan de slag ermee en dinsdags is mijn weeg moment altijd.

Doe je het ook online? Daar kan je veel recepten vinden!

16. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jomy 10 voor avondeten is wel ok hoor...
    150 gram aardappels, worteltjes, tartaartje met 5 gram braadvet en je zit op 7. En anders iets van je weekpunten inleveren?

17. Jomy

Jomy Niet meer actief

Ja alleen heb ik dat niet in huis, haha.

Er stonden mexicaanse wraps op t programma. Wel met mager gehakt en 30+ kaas, haha.

Vanaf morgen ga ik denk ik echt beginnen met ww :p

(ik ga t weer oppakken na een pauze van 2 mnd)

18. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
  19. Meg1982

Meg1982 Lid

13 nov 2009
    85
    0
    0
    Mochten er nog meer mensen lid willen worden laat het dan even weten dan stuur ik een uitnodiging.. Het is een gesloten clubje zodat we lekker vrij uit kunnen kletsen over onze extra kilo's ;)

20. bijtjuh16

Het is gelukt dus :p Ik weet niet of ik PCOS heb, ik heb me er niet op laten controleren maar ik heb het vermoeden. Mijn cylcussen zijn altijd zo extreem lang dat ik me haast niets anders kan voorstellen!

Ik ben al vanaf oktober aan het lijnen, maar ik zit weer op precies hetzelfde als waar ik mee begonnen ben.. ik ben toen goed afgevallen, met de kerst weer aangekomen, de maand er na ook, en sindsdien ben ik aan het jojo-en.. het gaat er af en in het weekend komt het er weer aan,,

Deel Deze Pagina