Hallo Dames, Gisteren groei gehad en daaruit blijkt dat de baby nu al ruim de 4 kilo passeert... Onze dochter was 3890 bij de geboorte, ook geen kleintje, en die bevalling was al pittig laat staan een baby die nog groter is. Ik ben nu al bang voor de bevalling, en of het allemaal wel past. Ik zou het ook heeeeeel graag gewoon normaal proberen ivm een keizersnede wat volgende de verloskundige ook een optie zou zijn als hij nog veel groter wordt. Ik heb over twee weken pas weer een afspraak met de gyn dus eerder ingeleid wordt ik helaas niet. Iemand hoop volle verhalen dat het allemaal goed komt??
och geen nood hoor dat past heus wel je bent al eens bevallen dus die heeft al plaats gemaakt voor deze kleine. mijn 2e was ook zwaarder en di bevalling ging prima tuurlijk is het niet leuk om te bevallen maar ik heb het zeker niet ervaren erger dan de eerste keer. sterker nog je weet wat je kan verwachten mijn oma had er 1 van 11 pond en die zei altijd dat was me makkelijkste bevalling van allemaal hahaha dat was dan wel nummer 5 hihihi
Johh gaat echt wel passen, hoor. En sowieso kan het zijn dat de echo er echt ver naast zit. Mijn dochter zou volgens de groeiecho ergens tussen de 2500 en 3000 gram zitten, maar ze was toch echt 3580. Dus ik zou me er niet al te druk om maken.
Bij de eerste zaten ze er bij ons ook ruim een pond naast en een aantal cm. Omdat ik bij de eerste wat hulp nodig had ivm zwakke korte persweeen dus uiteindelijk een knip en de vacuumpomp heb ik nu ook mn zorgen bij de verlos geuit. Zij gaf aan dat het voordeel van de tweede is dat nr 1 de weg al wat heeft opgerekt . Daardoor heb je goede kans dat het nu wat makkelijker gaat. Daar hoop ik dan maar op.
Mijn eerste kindje woog ruim 4 kilo, lange zware bevalling, maar zonder knip of noemenswaardige scheuren eraf gekomen! Komt goed!
De jongste hier zou zo'n 3,5 kg zijn maar bleek 4,4 kg. Zowel gyn als vk vroegen zich af waar ik hem gelaten had. Bevalling was zwaarder als van de oudste maar lag niet aan het gewicht. Ook niet meer hechtingen (wel 3x zo lang moeten persen maar 1) hij was niet ingedaald, ook niet op de weeën en 2) 3x zo lang persen hield in dat ik 9 min geperst heb)
Echo's zitten er ook nog wel eens naast hoor! Mijn mannetje zijn hoofdje werd ook veel te groot geschat en hij zou ruim 9 pond zijn. Bij de geboorte woog hij 3410 en zijn hoofdje was juist kleiner als gemiddeld. Laat je dus echt niet bang maken!
Bij ons hadden ze ook een grote baby verwacht er stond bij de bevalling een medische team klaar Baby werd geboren en woog 3740 gr Ze zaten er dus goed naast Probeer je niet te druk te maken, het kont goed en je bent in goede handen.
Mijn dochter werd 4300 gr geschat met 40 weken. Ze was met 2 weken overtijd 3580 gr. Ik zou me niet druk maken.
Ik ben tot drie maal toe bevallen van een grote baby (4690 g, 5165 g en 4465 g) en we hebben het allemaal overleefd Natuurlijk is de bevalling pittig, maar dat kan het bij een kleintje natuurlijk net zo goed zijn. Je hebt het al eerder gedaan, je kunt het! Vertrouw op je lijf.
Ik herken je gevoel.Bij mij zeggen ze ook dat het een grote baby word(.de jongens wogen 3700 en 3500.De verloskundige zegt weer dat het wel meevalt en rekenen op 7 ponder. .Ze zitten er nog weleens naast hoor.Soms hoor je ook teveel van tevoren. .ik kreeg ineens extra echos ivm stuit en toen zeiden ze dat het een grote baby zou worden(over de 8pond).als de kleine niet in stuit lag had ik deze echos niet gehad en ook geen zorgen over gehad.Ik denk dat het wel goed komt.succes meid!!!
Mijn tweede was 8 pond. En de bevalling duurde 2,5 uur, waarvan 2 minuten persen. Zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
Mijn ervaring is dat ze niet zo erg goed zijn in schatten. En volgens mij maakt het niet veel uit hoe zwaar je baby is. Als het hoofd er eenmaal uit is, volgt de rest vanzelf. Mijn middelste zou een stevige kerel zijn. Nou, hij was net 7 pond, wel iets zwaarder dan de oudste, maar heel gemiddeld. En bij de jongste kreeg kreeg ik met 39 weken een groeiecho, omdat hij niet gegroeid leek te zijn in de laatste weken. Ook op de echo leek hij klein, hoofdje liep een aantal weken achter en zijn benen waren juist heel lang. Soort alien, haha. De volgende dag werd hij geboren, met keurig gemiddelde afmetingen.
Hier ook een grote jongen verwacht, de 5 kilo is al een keer genoemd! Maarja ik maak me er niet meer zo druk om. Sta onder goede controle bij de gyn. En als het allemaal niet vlot met bevallen grijpen ze in.
Baby 1: 4500gram. Baby 2: 4400gram. 1e bevalling ingeleid met 40 weken. Bijna 10 uur geduurd. 2e bevalling. Natuurlijke manier geen pijnstilling en heeft bij elkaar 2,5 uur geduurd. Ging vrijwel moeiteloos. Alle clichés zijn waar, 2e bevalling gaat echt soepeler. Succes iig!